Haaveena muutto Lappiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmu87

Uusi jäsen
16.03.2011
6
0
1
Saisiko Kittilässä tai vielä pohjoisempana asuvilta plussia ja miinuksia siellä asumisesta?
Meidän perheellä on jo vuosia ollut haaveena muuttaa Lappiin, mutta työllisyys ym vähän mietityttää.

Just joo...tutkittuina on paljon muutakin höpöä.
Me muutettiin reilu vuosi sitten lappiin ja ollaan edelleenkin tyytyväisiä siihen että toteutettiin haave ja pois ei lähdetä.
Meillä on 3 lasta eikä ole heitä kiusattu eikä ole kuultu että tuttavienkaan muksuja olis kiusattu.
Se vaan kannattaa ottaa huomioon että asunnot on kortilla. Kunnollisia kohtuu hintaisia asuntoja ei ole ns.julkisilla markkinoilla juuri lainkaan. Asunnon metsästykseen meillä meni melkein vuosi.

Just joo...tutkittuina on paljon muutakin höpöä.
Me muutettiin reilu vuosi sitten lappiin ja ollaan edelleenkin tyytyväisiä siihen että toteutettiin haave ja pois ei lähdetä.
Meillä on 3 lasta eikä ole heitä kiusattu eikä ole kuultu että tuttavienkaan muksuja olis kiusattu.
Se vaan kannattaa ottaa huomioon että asunnot on kortilla. Kunnollisia kohtuu hintaisia asuntoja ei ole ns.julkisilla markkinoilla juuri lainkaan. Asunnon metsästykseen meillä meni melkein vuosi.

Olen myös huomannut tuon asunto jutun. Koittanut katsoa kunnan sivuilta ja torista ym.
Mökkejä kyllä piisaa mutta ei asuntoja niinkään.
Meillä on myös kaksi lasta niin jännittää vähän koulun vaihto .
Ja se ettei tunne sieltä sitten ketään ja tukiverkostot jää aika kauas.

Sopivasti noussut ylös tämä ketju.Vuosia olen miettinyt pohjoseen siirtymistä. Nyt on töihinkin sinne pyydelty. Miettiä vähän pitää mut olen aikas varma et ennen kevättä pohjosessa asustelen.

Yhteistyössä