Mä oon miettinyt että jos tässä kierrossa ei tuu plussaa nii et kävisinkö gynellä tarkistamassa tilannetta.. tiiät et ei oo montaa kiertoa (3) siinäkään kohti takana mut vois tuoda mielenrauhaa. Oon tainnut aiemminkin sanoa et jotkut gynet on diagnosoinu et ois pcos mut sit viime käynneillä ja ennen niitä diagnooseja ei oo ollu puhetta et ois, mut en tiiä onko mahdollista et jossain vaiheessa ois se ja sit taas ei...? Joten ois silleen kiva saada silleen kattavaa arviota tilanteesta..
Ja samaan asiaan liittyen haluisin lääkärin kanssa puhua painojutuista, oon aina ollu helposti lihoava ja paino on jojoillut koko aikuisiän, aina ollut ylipainon puolella, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Oon myös ollu aina jollain dieetillä, kunnes ennen esikoisesta raskautumista väsyin siihen kokonaan ja lopetin laihduttamisen, sillä seurauksella et painoin raskautuessa enemmän kun ikinä.. ja raskausaika ja vauvavuosi ei yhtään asiaa yllätys yllätys helpottanut, en kuulunut niihin kenellä imetys sulattaa kilot, mut sillon tietoisesti yritin keskittyä hyvinvointiin olo edellä ja en käynyt edes vaa'alla. Viime vuonna käytin vähän aikaa lihavuuslääkettä ja sain painoa alaspäin, mutta niitä lääkkeitä ei saa käyttää raskautta yrittäessä joten oon ollut ilman ja vaikka painoa ei vielä paljoa oo tullu takas nii huomaan että vaikuttaa mielialaan ja stressaa tosi paljon ku syömis- ja painoasiat on mielessä taas tosi paljon, ja stressi ei raskautumistakaan edistä
Tällä pitkällä taustatarinalla päästään siis siihen että katsoin et Aavassa on ainakin muutama gyne kenellä on osaamista pcos asioihin ja painoasioihin enemmänkin. Eli luultavasti suuntaan sitten jommalle kummalle heistä tarvittaessa, haluisin tietää että onko mulla pcos vai ei ja toivon että ois saatavilla jotain turvallista tukea painonhallintaan tässäkin kohtaa, pelottaa että yritys kestää tosi kauan ja paino vaan nousee. Tällä hetkellä oon aika tasan samassa painossa kun sillon kun esikoisesta raskauduin.