D
Dimsum
Vieras
Ihan oikeasti. Olen haaveillut siitä lähes koko nelivuotisen suhteen ajan välissä enempi, välissä vähempi. Kerran otin jo puheeksi, mutta sitten mies rupes puhumaan niin pehmeitä, että sulasin ja oli taas romanttista pari viikkoa. Ja kas sitten odotinkin kolmatta lasta. Jo raskausaikana ajatukset erosta taas palasi, pelotti lähteä. Muutto hirvitti, mutta muutin silti. Tämä mies ja suhde ja elämä ahdistaa jatkuvasti enempi. Pelkään jo miestäni. Koskaan se ei ole lyönyt, mutta eilen ei ollut raiskauskaan taas kaukana. Mies on muuttunut kamalasti stressin ja alkoholismin myötä. En tunnista siinä enää mitään entisestä ihanasta miehestä, kuin sen lämpöisen sylin kun joskus saan huijattua siltä pelkän halauksen. Inhoan se silmiä nykyisin. Niihin tulee aina niin kamalia ilmeitä kun se on vihainen tai kiihoitunut. Pervon tai hullun silmät. Siksi sitä pelkään. Lähtisin, jos minulla olisi siihen rahaa ja uskallusta. Pelkään miten pääsen uuden elämän alkuun. Silti haaveilen siitä, kuinka minä ja lapset asuisimme kerrostalokolmiossa, unelmoin millaista elämämme olisi ilman miestä. En haluaisi ketää muutakaan miestä. Luulen, että jos pääsen eroon tästä miehestä, menee vuosia ennen kuin lämpenen kenellekään muulle. En halua enää koskaan asua yhdessä kenenkään miehen kanssa. Kaikissa niissä on vikoja.
Tiedän, että ero olisi parasta meille kaikille. Mies olisi parempi isä etäisänä, ei hänestä ole täysipäiväiseksi. Ei se pysy täysipäisenä lasten kanssa. Meteli on sille liikaa, vaikka ne ovat vain tavallisia leikinääniä, nauravia lapsia. Lapset voittaisivat, koska saisivat äidin, joka jaksaa touhuta heidän kanssaan ja isän joka kävisi kylässä pari kertaa viikossa ja viettäisi silloin todella laatuaikaa lastensa kanssa. Minä saisin mielenrauan ja itsetuntoni takaisin, kun saisin taas itse ohjata elämääni enkä joutua luottamaan että mies hoitaa asiat.
Ero olisi parasta ja vielä se tulee. Toivon, että meistä ei silloin tule uutta surullista lehtijuttua, jossa kerrotaan että kaunainen ja mustasukkainen mies tappoi lapsensa eksän kiusaksi. Se on suurin pelkoni. Että lapseni kuolevat.
Tiedän, että ero olisi parasta meille kaikille. Mies olisi parempi isä etäisänä, ei hänestä ole täysipäiväiseksi. Ei se pysy täysipäisenä lasten kanssa. Meteli on sille liikaa, vaikka ne ovat vain tavallisia leikinääniä, nauravia lapsia. Lapset voittaisivat, koska saisivat äidin, joka jaksaa touhuta heidän kanssaan ja isän joka kävisi kylässä pari kertaa viikossa ja viettäisi silloin todella laatuaikaa lastensa kanssa. Minä saisin mielenrauan ja itsetuntoni takaisin, kun saisin taas itse ohjata elämääni enkä joutua luottamaan että mies hoitaa asiat.
Ero olisi parasta ja vielä se tulee. Toivon, että meistä ei silloin tule uutta surullista lehtijuttua, jossa kerrotaan että kaunainen ja mustasukkainen mies tappoi lapsensa eksän kiusaksi. Se on suurin pelkoni. Että lapseni kuolevat.