Haaveilen jo joulusta… Onko täällä muita jouluihmisiä, joiden mietteet jo suuntautuu joulun taikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noel.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noel.

Vieras
Iltojen hämärtyessä aina vain aikaisemmin mietteet kääntyvät tahtomattakin jouluun.. Joulu on ollut itselleni aina tärkeä ja lämmin juhla, joulunaikaan virittäytyminen on aloitettu lapsuudenkodissa aina ajoissa ja iso suku on kerääntynyt joulunpyhinä koolle viettämään aikaa, jouluherkuista ja yhdessäolosta nauttien.

Kaupallisuus ei ole koskaan ollut osa omaa joulun satua, tietysti on ihanaa rapistella yllätyksiä piiloon kauniisiin paketteihin, mutta se ei koskaan ole ollut itse tarkoitus. Rakastan jouluvalmisteluja, herkkujen valmistamista, joulukoristeiden kaivamista kätköistä ja niiden sirottelua ympäri kotia. Iltaisin on aivan ihana katsella koristeiden hiljaista kimmellystä kynttilän pehmeässä valossa. Ja napsauttaa talvivalot ulos luomaan taianomaista tunnelmaa. Kunpa vain ensilumi sataisi ennen valojen sytyttämistä! Tykkään lämmittää joka ilta glögiä ja istua perheen kera takkatulen lämmössä joululauluja kuunnellen.

Suloisimpiin joulumuistoihin liittyy kuusen tuoksu, koristelu ja hyväntuulinen puuhastelu, joulupipareiden leipominen. Aloitan itse kaiken ajoissa, lueskelen joululehtiä ja suunnittelen kattausta, tarjoiluja, lahjoja ja vain nautin tunnelmasta. Ehkä yksi parhaista hetkistä koko joulussa on jouluaamu – herääminen verkkaiseen aamiaiseen, yön yli paistuneen kinkun tuoksu, kynttilät aamiaispöydässä.

Kunpa joulu olisi kaikille yhtä tunnelmallinen ja taianomainen!

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Minä odotan ja fiilistelen myös joulua jo nyt :) Rauhan ja rentoutumisen, puhtaan laiskottelun aikaa ihan vain oman perheen kesken. Lapsikin jo niin iso, ettei halua turhaa lahjaksi vaan yksi iso lahja on passeli. Eli meidän kodissamme on tulevana jouluna ehkä kolme lahjapakettia kaikkinensa.

Olen joulufani, mutta tuleva joulu lähinnä masentaa kun se pitää viettää Amerikassa. En vain osaa asennoitua lumettomaan jouluun ilman läheisiä. Toivottavasti löydän edes kinkun jostain tai sitten pitää se hiton kalkkuna opetella tekemään.

Pin, se on kuitenkin yksi ihan kiva kokemus sekin. Sitten seuraavaa Suomen joulua arvostat VIELÄ enemmän :).

Joo lumi kuuluu jouluun, se vaan on niin! :D Ja jos ei Suomessa ole joskus harvoina jouluina lunta niin silti se ilma on sellainen jouluinen ja lunta tulee kuitenkin jossain välissä. Jos olisi läheiset täällä niin ei mitään ongelmaa, olisi hauskakin kokemus, nyt tällä kokoonpanolla jotenkin ankeeta. Tai ehkä mulla on nyt vaan huono asenne. :D (yritän muuttaa sen niin hyvä tulee)

Joo lumi kuuluu jouluun, se vaan on niin! :D Ja jos ei Suomessa ole joskus harvoina jouluina lunta niin silti se ilma on sellainen jouluinen ja lunta tulee kuitenkin jossain välissä. Jos olisi läheiset täällä niin ei mitään ongelmaa, olisi hauskakin kokemus, nyt tällä kokoonpanolla jotenkin ankeeta. Tai ehkä mulla on nyt vaan huono asenne. :D (yritän muuttaa sen niin hyvä tulee)

Jouluun mennessä sulla on varmasti pahin kärki tuosta ahdistuksesta mennyt pois. Tuo siellä asuminen on oikeasti tosi hieno mahdollisuus kokea kaikkea erilaista hetken, turvallisesti oman perheesi kanssa :). Aika menee nopeasti, ja olette takaisin Suomessa ennen kuin ehdit kissaa sanoa. Nauti siitä lämmöstä, uima-altaista, niistä ruoista, siitä ihmisten ulospäinsuuntautuneisuudesta, kauniista maisemista, monikulttuurisuudesta (siellä se on oikeasti monilta kohdin rikkaus) tilavista parkkipaikoista :D...jne

• Tykkää
Reactions: Pin
Jouluun mennessä sulla on varmasti pahin kärki tuosta ahdistuksesta mennyt pois. Tuo siellä asuminen on oikeasti tosi hieno mahdollisuus kokea kaikkea erilaista hetken, turvallisesti oman perheesi kanssa :). Aika menee nopeasti, ja olette takaisin Suomessa ennen kuin ehdit kissaa sanoa. Nauti siitä lämmöstä, uima-altaista, niistä ruoista, siitä ihmisten ulospäinsuuntautuneisuudesta, kauniista maisemista, monikulttuurisuudesta (siellä se on oikeasti monilta kohdin rikkaus) tilavista parkkipaikoista :D...jne

Olet kyllä oikeassa.
Monista asioista nautinkin, mutta aina keksin jonkun uuden "byhyy"-aiheen kuten tämä Suomen joulu. :D Yhtenä päivänä jo sanoinkin vähän kaihoisalla äänellä, että varmaan tulee jonkinlainen ikävä kun lähdetään. Se on jo paljon multa, juurtuneelta suomalaiselta. :laugh: On täällä paljon hienoja asioita ja monihan tänne jääkin.

Aiheeseen palaten, se hetki kun laittaa jouluvaloja pihakuuseen, terassille, ikkunankarmiin, KAIKKIALLE! Mmmmm. Kynttilän tuoksu, rapisevien lahjojen paketointi, lasten jännitys, narskuva lumi, voi että joulukuusen haku ja koristelu tuoksuineen, ihanaa! :)

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="Ccc";30292298]Taas kutsuu palmut jouluna kuten viimeiset 10 vuotta. En halua viettää enää yhtäkään joulua suomen kylmyydessä. Ihan perseestä koko joulu hössötys.[/QUOTE]

Tosi kurjaa, että koet joulun hössötyksenä :( Eihän sen sellaista tarvitse olla, vaan aivan toisinpäin – rauhoittumista :)

• Tykkää
Iltojen hämärtyessä aina vain aikaisemmin mietteet kääntyvät tahtomattakin jouluun.. Joulu on ollut itselleni aina tärkeä ja lämmin juhla, joulunaikaan virittäytyminen on aloitettu lapsuudenkodissa aina ajoissa ja iso suku on kerääntynyt joulunpyhinä koolle viettämään aikaa, jouluherkuista ja yhdessäolosta nauttien.

Kaupallisuus ei ole koskaan ollut osa omaa joulun satua, tietysti on ihanaa rapistella yllätyksiä piiloon kauniisiin paketteihin, mutta se ei koskaan ole ollut itse tarkoitus. Rakastan jouluvalmisteluja, herkkujen valmistamista, joulukoristeiden kaivamista kätköistä ja niiden sirottelua ympäri kotia. Iltaisin on aivan ihana katsella koristeiden hiljaista kimmellystä kynttilän pehmeässä valossa. Ja napsauttaa talvivalot ulos luomaan taianomaista tunnelmaa. Kunpa vain ensilumi sataisi ennen valojen sytyttämistä! Tykkään lämmittää joka ilta glögiä ja istua perheen kera takkatulen lämmössä joululauluja kuunnellen.

Suloisimpiin joulumuistoihin liittyy kuusen tuoksu, koristelu ja hyväntuulinen puuhastelu, joulupipareiden leipominen. Aloitan itse kaiken ajoissa, lueskelen joululehtiä ja suunnittelen kattausta, tarjoiluja, lahjoja ja vain nautin tunnelmasta. Ehkä yksi parhaista hetkistä koko joulussa on jouluaamu – herääminen verkkaiseen aamiaiseen, yön yli paistuneen kinkun tuoksu, kynttilät aamiaispöydässä.

Mulla meni kylmät väreet kuin luin tuon sun tekstin! :)

Ja minä olen mietiskellyt joulua jo heinäkuusta. Eilen ostin ja lämmitin ensimmäiset glögit kun innostuin niin siitä, että satoi lunta! :) Mä oon niin jouluihminen kun olla ja voi ja hyvin samankaltainen joulun suhteen kuin sinäkin. En välitä siitä kaupallisuudesta ja lahjat tosiaan ovat toissijaisia. Se tunnelma joulun aikaan on vaan jotain niin ihanaa. <3

Vähän yli kuukauden päästähän se joulu iskeytyy joka paikassa vasten kasvoja joten ei ole minusta liian aikaista ajatella asiaa.
Odotan kyllä innolla sitä juhlaa. Pitäs alkaa keräilemään joulukalenteria varten pikku lahjoja lapselle.

Mulla meni kylmät väreet kuin luin tuon sun tekstin! :)

Ja minä olen mietiskellyt joulua jo heinäkuusta. Eilen ostin ja lämmitin ensimmäiset glögit kun innostuin niin siitä, että satoi lunta! :) Mä oon niin jouluihminen kun olla ja voi ja hyvin samankaltainen joulun suhteen kuin sinäkin. En välitä siitä kaupallisuudesta ja lahjat tosiaan ovat toissijaisia. Se tunnelma joulun aikaan on vaan jotain niin ihanaa. <3

Tykkään kyllä joulusta ja joulun tunnelmasta. Mutta eniten tykkään aina elää sitä hetkeä joka kulloinkin on menossa.

Joitain lahjoja on jo heitelty kaapin perille, saa nähdä muistanko ne kaikki sitten joulun lähestyessä. Juuri nyt on nautinnollisinta patikoida reippaassa syyssäässä, hakea sieniä ja marjoja, koristella koti värikkäillä lehdillä ja pihlajanoksilla, vaihtaa verhot vähemmän kesäisiin ja sytytellä kynttilöitä. Toki uloskin kohta jo saa valoja laittaa pimeitä iltoja valaisemaan, mutta en niitä kyllä vielä jouluvaloiksi nimittäisi.

[QUOTE="nöömi";30292583]Mulla meni kylmät väreet kuin luin tuon sun tekstin! :)

Ja minä olen mietiskellyt joulua jo heinäkuusta. Eilen ostin ja lämmitin ensimmäiset glögit kun innostuin niin siitä, että satoi lunta! :) Mä oon niin jouluihminen kun olla ja voi ja hyvin samankaltainen joulun suhteen kuin sinäkin. En välitä siitä kaupallisuudesta ja lahjat tosiaan ovat toissijaisia. Se tunnelma joulun aikaan on vaan jotain niin ihanaa. <3[/QUOTE]

Ihanaa, että löytyy samanhenkisiä joulufiilistelijöitä :) Mistä löysit glögiä? Itse en ole sitä vielä bongannut kaupoista :) Mutta heti kun niin käy, sitä löytyy myös ostoskorista!

Ennen tykkäsin, mutta nyt on tullut kaupallinen hössötys koko hommasta. En tykkkää!

Miksi joulusta on tullut sinulle kaupallista hössöttämistä? Aloitteko ostella liikaa lahjoja ja siitä tuli itse tarkoitus vai miten? Joulu on juuri niin kaupallinen kuin sinä itse haluat / annat sen olla :)

Unohda kaikki hössötys ja rentoudu, anna joulun taian viedä mukanaan :) Unohda kaupallisuus ja ostaminen, jätä shoppailu ja lahjavuoret muille – keskity sinä vaalimaan tunnelmaa ja nauttimaan siitä kaikin aistein.

• Tykkää

Yhteistyössä