Haaveissa vauva 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanibel, jos olisin raskaana olis mulla tänään 4+0 vissiin....mitäs oireita sulla oli viikko sitten??Mulla ei tissit kipeydy koskaan....

Ihme juttu tosiaan nää lämmöt...Koko ajan heittelee ja olo on kuumeinen eli kun olis enemmänkin lämpöä. Hävetti ihan kun soitin töihin ja sanoin etten tiiä tulenko huomenna kun se riippuu siitä nouseeko nää lämmöt taas iltaa kohti.

Verta tosiaan tulee ihan ministi kun käy pissalla, muttei pikkuhousunsuojaan juuri laisinkaan. Selkää vähän jomottaa...en jaksa odottaa keskiviikkoon!!!Mut kaipa se on pakko...:) Nytpä käytän s-lomani hyödyksi jaa teen vähän avoimen yliopiston juttuja joiden palautus on ollut aikoja sitten...uuups!

Mulla oireet oli melko vähäisiä, sellaisia menkkamaisia vatsanväänteitä oli pikkusen ja siinäpä se. Vähän myöhemmin sitten alkoi selkää välillä vihlomaan, etomaan jne. Eli aika oireettomana mulla alkoi raskaus =).

iiiik. täällähän on monella naisella jännät paikat. plussatuulia kaikille.

mulla on kp25/26 ja menkkoja odotellaan. kuumat aallot iskivät taas eilen, joten kertonee että hormonitasot romahtivat. plääh! viikonloppuna iski vielä kamala flunssakin, tänään olen sitten maannut kuumeessa ja kovassa kurkkukivussa. jouduin penisilliinikuurille ja piti ottaa buranaa jotta saa edes vettä juotua. uskalsin ottaa buranaa, kun uskon kuukautisten kuitenkin alkavan.

onko kenelläkään muulla ollut tuota hikoilua ennen kuukautisia? mulla ne on lyhyitä aaltoja jolloin lämpö tulvahtaa etenkin kasvoille. menevät nopeasti (alle minuutissa ohi) ja ilmaantuvat usein illalla nukumaan käydessä tai herätessä. kamalaa jos olen saanut jo vaihdevuodet :) ärsyttää vaan kun tietää jo etukäteen ettei tärpännyt tässäkään kuussa ja silti pitää niitä kuukautisia vielä odotella.

no eipä auta kun yrittää taas päästä tästä masiksesta. toivottavasti tulisi lisää iloisia uutisia, ne vaikuttaa aina munkin mieleen.

Huomenta!

Mikäs on tilanne Wilmalla? Jännittää hirveesti siun puolesta... bdbdbd

Miulle ei mitään uutta, tylsää odottelua vaan... Eilen kyllä koski alavatsaan aika inhottavasti, mut meni sitten ohi jossain välissä...

Hertta kp25

Huomenta!

Herttaan voi kyllä aina luottaa noissa aamuviesteissä, jotka tulee säännöllisesti kasin ja puoli ysin välissä :)

Wilman uutisia odotellaan peukut (ja varpaat) pystyssä. Mäkin kokeilen tota peukutusta: bd bd bd bd bd bd bd bd ;)

Mulla oli kanssa eilen vatsa kipeä, vähän sellaisin menkkamaisia kipuja. Mutta nyt ne katosi. Todennäköisesti johtuivat siitä, että olin eilen pilateksessa pitkästä aikaa ja vatsalihakset joutuivat koville. Eli ei siis oireen oiretta täällä.
Jatkamme odottelua.

Sinililja kp 24

Heh, oliks tuo pientä v*****lua vai? Ai miten niin mie muka täällä ekojen joukossa roikun.... *viheltelee ja silmät pyörii päässä... Juu, no tuun kasiin töihin, joten tännehän sitä ekana suuntaa ennenku mitään muita ohjelmia koneelle auon... :D Tähän vaan on jääny niin koukkuun, hittolainen... ;)

Siis ei millään jaksas keskittyä töihin, kun vaan mielessä pyörii tuo jännäyspäivä, että voikun ne menkat ei alkas... Tuun pettymään kyllä kovasti, kun sieltä ne kuitenki alkaa...Aika pienet on tsäänssit, että ekasta kierrosta tärppäis... :(

Se oli ihan positiivinen kommentti vaan :) Mä kävin täällä jo ennen sua, mutta en ehtinyt kirjoittamaan mitään, kun 1.asiakas tuli etuajassa. Eli ihan yhtä pahasti ollaan koukussa myös täällä, nou hätä!

Mä olin eilen tosi reipas töissä ja sain paljon aikaiseksi. Siihen se työvire sitten näköjään loppuikin, nyt ei taas nappaa yhtään. Oikeasti mun työ on ihan kivaa ja mielenkiintoista, mutta silti en nyt jaksaisi tehdä yhtään mitään. Piste.

Mäkin kyllä toivon kovasti, että menkat ei alkais ensi viikolla, vaikka tiedän todennäköisyydet siihen.. ja jotenkin musta on nyt koko ajan tuntunut siltä, että ei tällä kertaa tärpännyt. Mutta silti elättelen toiveita kovastikin. Viime kierrossa, jossa oli todella minimaaliset mahdollisuudet tärppiin, niin silti kuvittelin jo vaikka mitä ja olin olevinani raskaana.. huh huh, tästä tulee vielä piiiiitkä kevät.. :( Mutta ei se mitään, kyllä se sieltä tulee!
Nyt lähden kahville.

Juuh :) En osaa kuvitellakaan miten paljon täällä roikkusin, jos meillä kotona ois netti... Varmaan monologia täällä yksinäni pitäsin ja illat pitkät vaan nokka näytössä kiinni istusin! :D Että ainaki toistaseks tää miun palstailu rajoittuu työaikaan ja tuntuukin välillä, että töitä en saa yhtään tehtyy, kun täällä vaan hengailen... Työt siis perhana sotkee tätä palstailua!

Ihan sama täällä... Toiveita elättelen ja kuvittelen kaikenlaista, mut en usko, että näin heti tärppäis ja noinkin olemattomasta oviksen hyödyntämisestä... No, ehkä sitä toivoo vähän ois, mut oikeesti niin vähän, et todennäköisyys jo tulee vastaan...

Muuta ajateltavaa saan onneks tässä lähiaikoina: meille tulee koiranpentu n. 8 viikon päästä. Käydään kattomassa niitä varmaan ennen pääsiäistä. Pääsen sitten paapomaan ja hoivaamaan sitä koiravauvaa pahimpaan tuskaani :D Ihanaa!

Ihanaa! Saat hoivattavan! Mäkin haluaisin jonkun lemmikin, mutta olen allerginen ¤%&&%%¤!! Mieskin tossa viikonloppuna ehdotti, että sulle varmaan pitäisi hankkia koira, se auttaisi tohon pahimpaan "tuskaan" ja sitä paitsi vetäisi mut useammin myös lenkille :) Siinä se on kyllä oikeassa, mutta ei siis onnistu. Ja sitä paitsi meillä on ihan upouudet parketit, niitäkin pitää säästellä.. :)

Minkäs "merkkisen" koiran olette ajatelleet ottaa? Mun vanhemmilla oli berninpaimenkoira silloin, kun oltiin pieniä ja se oli kyllä tosi suloinen. Sellaisen haluaisin, mutta on tosiaan monta syytä esteenä.. ja se ei ehkä ole paras mahdollinen rotu tällaiseen kerrostalokolmioon.. Mutta ehkä vielä joskus. Keskityn nyt tähän vauvaprojektiin :)

Kahvit on juotu, nyt syömään! Näin se päpivä etenee! :D

Juu, toinen kiertohan tässä siis periaattessa on menossa. Se eka kesti hurjat 54 päivää. Toivotaan, että bongattu ovis on ollu sillon kp16, niin tää toinen kierto sit ois jo ihan normaalipituinen. Ja pitää toivoo ettei sitä kp1:stä enää tuliskaan ;)

Meille tulee Karjalan karhukoira. Ovat kyllä herttasen näkösiä pentuja, pieniä mustavalkosia palleroita. Näin jo valokuvia niistä... Jos tässä viikkoo ennen pääsiäistä ajas kattomaan niitä, pitää varata koko vkl aikaa, kun matkaa tulee tosiaan vajaa 500 km tuonne pohjoseen päin, siis Lappia se toisin sanoen jo on. Mutta ihan kiva, pääsee samalla vähän reissaamaan uuteen paikkaan ja meillä kaverikin sattuu asumaan samassa kaupungissa, niin päästään samalla sen luona käymään. En malta oottaa reissua :)

Heip! Täällä vielä sairastellaan, tosin kuumetta ie enää ole, mutta räkä valuu ja lentää....yäk. Ai niin ja täti taisi löytää paikalle....ei voi enää tipotteluksi kutsua, joten kaipa se on uskottava, että menkat ne sieltä oli tuloillaan. Mikäs kumma se ovisplussa sitten oli???Pitäiskö vain uskoa vai vielä testata huomenna???

Millaiset menkat ne raskauden ajan menkat on?Onko veri punaista vaiko ruskeaa?Mulla on kyllä nyt ihan normi punaista, mutta ei vielä kauhean runsasta...eikä mitään kipuja alakerrassa, niinkuin yleensä vähän on.

No en ole kauhean yllättynyt, sillä kaiki asiat näyttävät järjestyvän kuitenkin...Löydettiin syksyllä se kämppä, kohta muutetaan, sitten sain uuden työn (tai siis jopa 2!!) ja jossain vaiheessa sitten se vauvakin sais ilmoitella tulostaan...Kai tämä on sitten se paras järjestys. Että ensin se uusi työ edes alkuun ja sitten vauva. :)
Ei tarvitse siis harmitella...näin oli tarkoitus käydä.

Kävin muuten juuri allekirjoittamassa uuden sopparini ja olen siis ensi ma lähtien virallisesti projektityöntekijä tämän vuoden loppuun asti ainakin!Jos työt ei sitten jaktu löydän toiv. sen kokemuksen avulla jotain muuta kivaa....:) Ellen jää kotiin hoivaamaan nyyttiä...Pieni paine nostaa päätään, sillä laskeskelin, että olisi toivottavaa raskautua ennen kesää, jotta voisi jäädä ä-lomalle kun työt päättyy. Ihan tarkalleen sitä ei voi suunnitella, mutta edes vähän...Mutta otan tietty sen vauvan vastaan milloin vaan, kunhan sen joskus syliini saan!

Ehkä on kuitenkin kivempi muuttaa ja aloittaa uudet työt ilman sitä pahoinvointia ja väsymystä...:)Sitten ensi kierrosta kokeillaan taas....Ilmoittaudun siis maaliskuun plussajunaan innokkaasti!!Tiketti polttelee jo taskussa...:)

Ihanaa päivää kaikille! PUS!

P.s. Kiitti kun jännäsitte mun puolesta, nyt jännäilen vuorostani teidän puolesta bdbdbdbdb!!!

Höh, no ei voi mitn, Wilma :( Täti tuli, mut kyl se kohta lähteekin... Jospa tää oiski sen vika vierailu ;) bdbdbd Hyvä, että työ- ja asuntoasiat on järjestyksessään. Tsemppiä muuttoon ja uuden työn aloitukseen!

Moikka!

Älkää naiset vaipuko epätoivoon. Mullahan kävi niin että toisesta kierrosta sitten tärppäsi ja ilman että edes ovista testailin. Eli ihan summan mutikassa vaan harrastettiin. Tärppi voi siis tulla vaikka tuntuu että ovista ei olisi kunnolla hyödynnetty, kyllähän ne sitkeimmät simpat elelee monta päivää :) Plussatuulia kaikille, täällä taustalla jännäillään! :)

Ja ihanaa Hertta että saat koiranpennun, siinä sitä puuhaa sitten riittääkin! Ja kohta toinen pienokainen perään, eiks niin ;)

Huomenta!

Mie taas täällä tuttuun tapaani samaan aikaan... Olinkin töissä jo seiskalta! Jee, pääsee jo kolmen maita pois... Kerkee kotona touhuilemaan kaikkee.

Juu, sehän se oiskin kyllä mullistus, kun nyt plussan vielä tähän samaan syssyyn sais! En usko, että ihan heti plussaa tulee, oon jotenki sisäistäny sellasen ajatuksen jostain, niin paapon sitä koiravauvaa sit sitäkin enemmän :) Se ainaki saa ajatukset vähän muualle, niin ei niin paljoo stressais tätä raskautumista...

Hertta kp26

Huomenta!

Vakioaamunaloitukset myös täältä :) Hitto, kun väsyttää. Mulla alkaa ysiltä sellainen megapalaverimaratooni, takamus (ja pää) on puuduksissa jo valmiiksi.. Pitää mennä hakemaan vähän kahvia ennen sitä, että jaksan istua.

Mulla oli eilen illalla sellainen olo, että menkat olisi alkamassa. No, tietysti innokkaana kuvittelin siitä jo mitä.. Mutta on kuitenkin otettava realiteetit huomioon: viikonloppuna oli vatsa vähän sekaisin eli maha vois hyvin olla kipeä sen takia, maanantaina olin siellä saamarin pilateksessa, jonka jäljilta vatsalihakset ovat hiukkasen kipeinä + olen luultavasti tulossa kipeäksi. Miehelle nousi eilen yli 39 asteen kuume eli nyt sitten odottelen, koska se iskee minulle. Että vatsakivuille löytyy selityksiä vaikka kuinka, mä kuitenkin elättelen vielä toiveita jostain muista syistä.
Mutta ei kun odottelemaan.

Nyt lähden kahville ja sitten sinne palaveriin. plääh.
Sinililja kp 25

Tiitikö kyseli "kuumista aalloista". Eka paleleln kuin horkassa ennen menkkoja ja sitten noin päivää kahta ennen tulee armoton tarmonpuuska ja tuskanhikeä pukkaa päälle koko ajan. Noista merkeistä kyllä tietää että täti on hyökkäämässä ihan parin päivän sisään. Viimeksihän mulla ei tota tarmo+hikipuuskaa tullut laisinkaan vaan vilutus jatkui ihan menkkojen ekaan päivään asti.
Täällä odottelen menkkojen loppumista että pääsis miestä kaatamaan =) Mies parka....

Harrastaako Hertta/Hertan mies metsästystä? Aika tuju koira tuo karhukoira. Meiltä löytyy paimenkoiria kaksi kappaletta.

Useamman päivän ollut pahoinvointia... En tiedä onko se kuvitelmaa vai todellista. Kun mun maha on sellainen, ettei tarvitse kuin ajatella huonoa oloa, niin alkaa oksettamaan. Jotenkin jännitän sitä nähtävästi. Noh, nyt mennään kp 25 ja aika näyttää mitä tuleman pitää.

Juuh, molemmat kyllä, mutta mies harrastaa sellasta, johon tarvitaan karhukoiraa, miun kantti ei semmosta kestäs... Jätän suosiolla ukolle sen suurriistapuolen :) Suomen pystykorvia meillä on ennestään kaks, joten varsinainen koiralauma meillä sit on, kunhan se pentu saapuu :)

Itellä kans alkaa olee tässä aika jännät paikat... Neljän päivän päästä on kulunu 14 vrk oviksesta. Jos siis oikein olin sen oviksen bongannu niillä tikuilla... Ei siis mitään jännättävää oikeesti maha olla, mut pikkusen sitä takaraivossa toivonkipinää elättelen... :)

Täälläpäs hiljasta...

Mie tästä alan kotiin päin lähtemään, huomenna iltavuoro, nostelen samalla tätä ketjua, niin ei ihan alas tiputa :)

Huomiseen!

Hertta kp26/30-32

Näyttää tuo oireettomuus kuitenkin olevan yks oire mahdollisesta tärpistä, joten ei kait meidän vielä kannata kirvestä heittää kaivoon vai kuinka? ;) Kyllä kai meistä jännäilijöistä taas ainakin joku plussaa. Kovasti täällä toivotaan edes jollekin taas tärppiä!

Kuten aiemmin kirjoittelin niin nännit kipeyty muutama päivä oviksen jälkeen ja seuraavana päivänä oli niitä outoja alavatsan väänteitä. Kesti jonkun aikaa ja tunne oli just sellainen kuin menkkojen ekana päivänä mulla. Tietenkin täällä toiveikkaana olin heti niitä kiinnittymiskipuja ajattelemassa, että olisko ollut. Olin jo ihan varma, että tärppi tuli. No nyt alkaa jotenkin tuo nännienki arkuus meneen ohitse ja jotenkin myös siinä samassa toiveet siitä plussasta. Tänään on jo vähän ollut niitä menkkoja edeltäviä alavatsan vihlaisuja, joten eiköhän sieltä täti tuu ajallaan taas.
Mieletön väsy ja vilutus, heikotus ja ajoittainen huono olo ovat vaivanneet. Suurimman osan näistäkin oireista voi aika lailla laittaa normaalin kierron piikkiin. Aina on tämmöistä ennen menkkoja. No juuh.. tulipa jälleen omaa napaa vähän liikaakin.

Tsemppiä kaikille kanssajännäilijöille!

kp26/29-30

Pakko oli tulla kertomaan, että sain tänään uuden työpaikan! Jee! Vuosi määräaikaista ja sen jälkeen vakinaistetaan viim.. Olen ehkä maailman onnellisin juuri tänään. Nyt on vauvahaaveet lähempänä. Nyt vaan mietin, että riskeeraanko vakkaripaikan ja aletaan samantien yritys vai odottelenko hetken ja varmistan sillä vakkaripaikan. Mites olette toimineet vastaavassa tilanteessa? :) Pääasia kuitenkin, että vihdoin pääsen tuolta vanhasta paikasta pois, ei tarvii enää iltoja itkeskellä..
Plussatuulia kaikille!! :0)

Huomenta!

Virallinen ketjupäivänavaus tällä kertaa minun suunnaltani.

Onnittelut Viirulaiselle työpaikasta! En kyllä osaa sanoa tuohon vakkariasiaan oikein mitään. Paitsi, että jos olet ollut tosi hyvä työssäsi ja sua ei sitten valitakaan siihen vakinaiseen, koska olet raskaana, niin eikös se ole syrjintää? Tosin mun yhdellä tutulla kävi niin, että työsopimusta ei jatkettu. Pääsi kyllä äippäloman jälkeen takaisin samaan työpaikkaan, mutta taas määräaikaisena. Ja on nyt taas jäämässä sieltä toiselle lomalle.

Jee, paljon jännättäviä lyhyen ajan sisään! Kyllä nyt joku plussaa. Mulla ei oireita oikein ole. Parina iltana oli sellaisia menkkakiputyyppistä jomotusta mahassa, mutta tänään ei enää ole. Toivon siis, että oireettomuus itsessään on oire :) Lämpöä mulla on, mutta se taitaa johtua tästä pienestä flunssasta. Eikun odotellaan.

Mukavaa torstaipäivää!

Sinililja
kp 26/28-29