Haaveissa vauva 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka tooooosi pitkästä aikaa! Viimeinkin siis ollaan huhtikuulla! Tuntuu kyllä hurjalta että siitä on nyt vuosi kun olen alkanut näitä vauvajuttuja miettiä, ja tämä lopullinen puolen vuoden harkinta-aika on mennyt. Nyt siis meillä on se tilanne että vauvalla on lupa tulla, ja yritän ottaa kierron tarkkailua lukuunottamatta ihan rauhallisesti. Ehkä tätä sitten vois tjottailuksi nimittää.

Jännittää mielettömästi!

~Miisa, kp 14

Tervetuloa takaisin Miisa! Aina hauska saada uusia haaveilijoita mukaan! Siitä se lähtee, parin kuukauden rauhallisuuden jälkeen olet varmasti samanlainen höyrypää päivien laskemisen ja ovisbongailujen suhteen kuin monet muutkin täällä ;) No ei, kyllä jotkut osaa oikeasti ottaakin rauhallisesti.

Oon käyny ihan kuumana jo pari pv ja limaa on tullut paljon. Nyt on kp11 ja jo pari pv sitten on ollut "ovismainen" fiilis. Eilen kun tein testin näytti haaleata plussa, mut niinhän mulla aina, en oo viel koskaan saanut tummaa viivaa. Kuitenkaan mikään ovislaskuri ei näytä et vielä pitäisi olla ovis, vaan vasta ti aikaisintaan. Mutta mun keho sanoo et nyt olis ja samaa sanoi Donna sylkitesti jo eilen!!!Mitäköhän tää on???
Eilen pupuiltiin ja myös keskiviikkona. Jospa vielä tänään tai huomenna miehen sais kaadettua...hihihi...oon oikeesti ollut ihan superkiimassa...Tätä se vauvakuume teettää...
Parasta kai toimia nyt ettei ovis mee ohi vaikka nettilaskurit sanois mitä, eihän ne mn kehoa tunne...

Wilma ja kp11

Huomenta!

Eipä tarvii sitten testaillakaan huomenna, se saakelin ei-toivottu vieras hiipi salakavalasti aamulla paikalle eli se siitä sitten!! Kyllä ärsyttää ihan sikana, mutta ei tässä auta kun suunnata katseet taas seuraavaan ovikseen. Jos jotain positiivista haluaa tässä nähdä, niin menkat alkoi säännöllisesti kp 32 eli onneksi km:n jälkeen ei kierto sitten venynykään. Seuraava jännäyspäivä osuukin sitten lähelle äitienpäivää, eli toivottavasti hyviä uutisia sitten.

Tää ilmakin kuvaa oikein mainiosti tän aamun fiiliksiä. Harmaata ja vettä sataa :( Meinasin kyllä nyt tilata niitä ovistikkuja eli taidan aloittaa työviikon tutustumalla vaihtoehtoihin.

Toivottavasti muilla parempia uutisia! Hyvää viikonalkua kaikille!

Noa kp 1

Huomenia!
Voi Noa.. Ikävää et se tätsy löysi sut :( Mutta äitienpäivänä sit se paras mahdollinen lahja, eiks niin. Täällä kp 22/26 ja eipä mitään ihmeellistä kerrottavaa. Eilen tosin räjähdin miehelle aiheesta. Himotti koko päivän niin tämä oli niin flegmaattinen kun olla voi. Rontti.. lähti vaan moottoripyörällä ajelemaan kun ois jutella pitänyt. Jotenkin on tylsä fiilis kun ei tunnu oireiden oiretta vaikka kuinka kuulostelee..höh :)

Minä tuolla aikaisemmin kävinkin ilmottelemassa että plussattu on...:) Eli en kyllä enää kuulu tänne, mutta käyn välillä kattelemassa ja puhaltelemassa tänne plussatuulia.:D

Haaveissa vauva 20

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
hippu81, y 08/07
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu, TJOT
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Aurora81 26/25, Y 03/08
Sinililja 30/32, pk-seutu, Y 01/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania 28/33 y 10/07 pk-seutu
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Hensku 23/22 tjot
Hertta 26/28 Itä-Suomi Y12/07, km 03/08
Noa 26/38 v. Itä-Suomi Y 12/07, km 03/08
Prätkämimmi

?
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
Laralara
Minerva

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seutu, Y 08/07, plussa 02/08
Sanibel 31v/35, Pohjois-pohjanmaa, Y 12/07, plussa 02/08
Sacha 28v, plussa 03/08
Ainikki

Jännääjät:

Hertta 11.4
Prätkämimmi 12.4
Utelias pahalainen 18.-21.4.
Sinililja 27.4.

Nyt iski sellainen raivo päälle tän vauvantekopuuhan kanssa että seuraavasta kierrosta meinaan satavarmasti plussata!!! En anna armoa yhtään! Eli tammivauva tulossa meille!!!

Ootteko muuten miettineet tätä, että kun sanotaan että jos toivoo vauvaa oikein kovasti, yrittää ja stressaa asiasta, niin silloin se plussaaminen voi kestää kauemmin. Kroppa alkaa keksiä valeoireita ja menkat voi olla myöhässä jne. Siis mitä järkeä tuossa nyt on??? Miksi kaikki pitää tehdä mahdollisimman vaikeaksi? Eli tässä pitäisi varmaan alkaa ajatella että en halua ollenkaan vauvaa, toivottavasti en olisi raskaana, niin tulisiko se silloin helpommin??

Älkää välittäkö miun sekopäisistä jutuista, miun pitää saada vaan nyt vähän aikaa purkaa tätä turhautumistani... Prkl!!

No voi harmi Noa! Olisin kovasti toivonut sinulle plussaa tuon km:n jälkeen. Mutta mikäs sen mukavampaa kuin plussa äitienpäivänä! Mä huomaan, että mulla menee eka viikko menkkojen aikaan maassa, mutta sitten alan piristymään. Nyt on taas toiveet jo korkealla tämän kierron suhteen, vaikkei vielä ole edes ovis käsillä. Kolme viikkoa taas leijutaan, sitten tipautus todellisuuteen.. rankkaa puuhaa tämä touhu.

Wilma: voihan sulla olla ovis, kai se voi jonkin verran vaihdella. Nyt vaan käytät himot hyväksesi ja kaadat miehen vielä pari kertaa! Onpahan sitten hyödynnetty, oli ovis milloin tahansa.

Harmaudesta huolimatta mukavaa viikonalkua!
Sinililja kp 9/28

:) Mulla on kanssa kamala raivo päällä, aion vaikka väkisin plussata tästä kierrosta! Kaikki aseet on kaivettu esiin ja seison vaikka päälläni, jotta saan se plussan!

Hippuko kyseli niistä tuhruista. Joo, mulla alkaa menkat ensin tuhruilla ja seuraavana päivänä hanat sitten aukeaa kokonaan. Näin oli myös pillereiden aikaan joten ainällään mulle ihan tuttua puuhaa.
Täällä ollaan kanssa käyty kuumana ja mies tuli kaadettua perjantaina 2 kertaa ja eilen kerran joten eiköhän siinä ole varmistelua kerrakseen =) Mies on ihan ihmeissään ja samalla tietty äärettömän tyytyväinen kun vaimoke käy noin kuumana =)=)=)

Joo, eiköhän tämä ala pian helpottaa. Yllättävän nopeasti menkkojen jälkeen tuleekin se ovisaika eli siinä mielessä ihan mielenkiintoista ja mukavaa aikaa. Sen jälkeiset päivät vaan ovat varsin piinaavia. Kyllä tästä mudasta vielä noustaan :) Onneksi (tai toivon mukaan) taitaa sattua ovulaatio juuri ennen työmatkaa, olen nimittäin loppukuusta 3 päivää toisella paikkakunnalla ja sekös vasta ärsyttäisi.

Wilman oireet kyllä kuulostaa oviksen oireille. Hyvä että saitte hyödynnettyä. Millainen tuo sylkitesti on? Onko kalliskin?

Pahoittelut Noalle ikävästä vieraasta. Mutta nyt sitten tammivauvaa yrittämään. Tosi hyvä että kierrot ovat km:n jälkeen kuitenkin ihan säännölliset. Kuukautisten alkupäivät menee surressa, mutta sitten taistelutahto nousee ja mielikin virkistyy. Stressin vaikutusta raskautumiseen ei ole pystytty ainakaan tutkimuksin todistamaan. Mutta sellaisia tutkimuksia on tehty että stressi raskausaikana voi aiheuttaa kehityspoikkeamia ja oireita sikiölle.... Vaikeahan tälläistä asiaa on stressaamattakaan olla?!?

Sinililjalle tsemppiä plussaukseen. Millaisella taktiikalla menette? Oliko sulla tikut käytössä? Jos seisot päälläsi niin ui simpat ainakin oikeaan suuntaan :)

).( menossa kp 11/26. Ovistestit odottelee edelleen postissa hakemista: en ehtinyt perjantaina postiin joten sinne jäivät ja en eilen aloittanut testaamisia. Se digitaalinen testi on niin iso ettei mahdu meidän postiluukusta sisään. Keskiviikkona lähden työmatkalle ja palaan kotiin perjantaina. Kp 14 (normaalikierron ovispäivä) menee siis vieraassa pedissä :( Viime kiertohan oli mulla normaalia pidempi joten pitää toivoa että siirtäisi ovista ainakin päivällä... Ärsyttää kun pitää elää kalenterin kanssa ja kiertopäiviä laskien ja jos et ole kotona tiettyinä päivinä niin iskee armoton stressi... Tärppäis jo niin jäisi tää yletön stressaaminen!!!

Noa, niin sitä sanotaan että se tulee, kun sitä vähiten odottaa. Niin kävi meille... Viime syksystä aloimme vauvaa oikein kunnolla toivomaan. Sitä tuli sitten koko ajan keksittyä oireita, kun toivoi niin kovasti. Menkat muuttui epäsäännöllisiksi ja minä taas epätoivoiseksi. Aloimme miehen kanssa suunnittelemaan sitten kivaa lomaa kesäksi, tilasin nättejä kesävaatteita, meille tuli toinen koira, josta oltiin jo pitkään puhuttu, aloitin uuden harrastuksen. En enää stressannut, en muistanut laskea milloin ovis on ym. Jossain vaiheessa tajusin, että kierto oli ainakin 42. Tein testin, olettaen näkeväni vain yhden viivan. Mitä näinkään, kaksi viivaa! Vaikka olen nuori, pelkäsin yli kaiken, että en raskaudu. Minulla on siis ollut ongelmia kohdunkaulassa ja suvussa kulkee kaikennäköistä ongelmaa... Lääkäri sanoi suoraan, että tee lapset nuorena. Nyt tuntuu käsittämättömältä, että raskauduin niin helposti, kun toiset yrittävät vuosia. Lakanoita emme heilutelleet yhtään niin ahkerasti kuin silloin kun yrittämällä yritettiin. Toki ei sitä nyt noin vaan päätetä, että nyt en edes ajattele asiaa... Se stressaaminen ei vaan ilmeisesti auta asiaa...

Toivottavasti tänne alkaa pian ropisemaan plussaa...=)

Mistä olette tilanneet noita ovistestejä, ja liuskoja vai puikkoja? Kokemuksia mitkä olisi hyviä vai onko niissä kummepia eroja. Halpa-testillä näyttäisi olevan aika edulliset hinnat.

Niin, eihän se stressi varmasti hyvää tee missään suhteessa. Mullahan silloin pärähti plussa testiin tokalla kierrolla, joten senkin vuoksi odotukset on taas korkealla. Mutta voihan se olla, ettei nyt onnistukaan niin nopeesti, voi mennä kuukausia. Mutta varman päälle yritän nyt kuitenkin pelata ja sen vuoksi noita stigujakin ajattelin tilata, niin ainakin tietää ovuloiko ja milloin.

Mä oon tilannut kotitestistä niitä halpoja liuskatestejä (OneStep?) ja ihan ok on toimineet. Kai, ei voi tietää vielä, kun ei oo tulosta syntynyt.. Mutta oon saanut niihin viivan. Jollain oli kait jotain hankaluuksia tilauksen kanssa, mutta mulla toimi hyvin ja Hertalla ilmeisesti myös. Tilasin siitä kotitesti.fi:stä en com:sta. Tuli nopeasti sellaisessa ruskeassa kirjekuoressa kotiin. Suosittelen!

Tiiti: nyt on kaikki käytössä! :) Tikut, greipit ja tyynyt. Josko sitä JTP-taktiikkaa nyt koittaisi kokeilla. Jos ei nyt onnistu, niin sitten koitan ottaa iisimmin. Mutta nyt tällainen tehokierto ;) Eli luultavasti ei tärpää, kun stressaan.. toisaalta en mä nyt tiedä oonko erityisen stressaantunut, lähinnä innoissani tästä kokeilusta. Tulos selviää sitten loppukuusta. Ja nyt on onneksi niin kamalasti kaikkea muutakin ohjelmaa, niin en voi vaan märehtiä ja stressata tätä asiaa.

Tiiti: Oon tilannut sen Donna sylkitestin joka on pieni huulipunan näköinen puikko johon laitetaan tippa sylkeä, sit odotetaan 5 min ja katsotaan. Se näyttää sellaista saniaismaista tiheätä kuviota 1-3 ennen ovista ja oviksen aikaan. En ole aina ihan luottanut siihen, mutta nyt ovistikkujen kanssa se on hyvä.Se on näyttänyt sitä kuviota pe lähtien, eli jos tänään ei enää näytä, on ovis jo ollut. Maksoi jotain melk. 50€, mutta toimii 2 vuotta...

Mua on ruvennut pelottamaan lapsettomuus ihan älyttömästi. Työskentelen ihmisen kanssa, joka tietää näistä asioista ja tänäänkin juteltiin asiasta paljon. Luin myös uusimmasta Vauva-lehdestä aiheesta ja huhhuh....pelottaa. En haluis olla pessimisti, mutta...kaipa olen sitten realisti. Elettään nut ihan hissunkissun vaikka syksyyn asti ja jos ei mitään ole tapahtunut katellaan sitten. Ei ole helppoa kuumeilla ei...

Viikonloppuna tapasin taas 2 pariviikkoista vauvaa ja ihania olivat...voi elämä.

Toiv., että ovis olis jo ollut kun kertä nyt on ajoitus osunut oikeaan, en tiedä saanko miestä enää tänään kellistettyä ilman, että friikkaa...:)

Wilma ja kp13

Mie nyt sit tilasin tuolta halpa-testi.fi:ltä. Otin puikkomallisia ovistestejä, vaikka olivatkin hieman kalliimpia, mutta ehkä kuitenkin kätevämpiä kun ei tarvii kerätä astiaan virtsaa. Ja sit otin myös pari raskaustestiä jo valmiiksi :) Nyt alkaa taistelu, varokaa vaan simpat ja munis! Ja tädille porttikielto vuodeksi!!

Jees, aika lähteä kotiin, palataan huomenna!!

Mä olen myös tilannut tuolta halpa-testeiltä noita puikkoja. Tykkään kun virtsaa ei tarvitse kerätä mihinkään. Helpompi tehdä vaikka töissäkin. Olen bongannut tuolla selvät viivat kahdessa kierrossa, mutta toisessa sainkin viivat kahdesti; kp 9 ja kp 13. Plussaa sekin että tuon testin voi tehdä aamun ensimmäisestä virtsasta, ei tarvitse päivällä varoa juomisia ja pidättää pissaa...

Tässä kierrossa käytän digitaalista testiä, siinä ei tarvitse arpoa viivan paksuuksia vaan näyttää selkeästi positiivista tai negatiivistä. Tänään tein testin poikkeuksellisesti töiden jälkeen, huomenna jatkan aamutestausta. Negaa näytti, mutta aion houkutella miehen aikaisemmin nukkumaan joka tapauksessa ;)

Mä tilasin kans liuskatestejä mammaksilta. Vielä en oo päässy testaamaan joten en osaa viel kokemuksia kertoa. Lähinnä haluisin selvittää että ovuloinko yleensä ollenkaan. Luulis kuitenkin jotakin tapahtuvan kun kierto on ollu suht säännöllinen jo useemman kuukauden.

Tähän kiertoon lähden kyllä mäkin täysillä! Äitienpäiväksi plussat kaikille!!!!

Huomenta!

Juu, töihin on palattu! Ei ole mitään oireita raportoitavana :( Ei tunnu mitään missään. Mutta katsellaan täs vielä muutama päivä, eihän se oireettomuus välttämättä sitä tarkota ettei ois tärpänny, mut on kyllä semmonen fiilis, et tästä "ekasta" kierrosta ei mitään tule... Valmistaudun siis jo tädin tuloon ja uuteen ovikseen...

Voi hitto, Noa, kun se täti löysikin paikalle :( Olin niin varma, että sie plussaat, mut eikun vaan sit uutta kiertoa kohti! Eipä auta muukaan :) Tsemppiä!

Hertta kp27/30

Niin, eihän se oireettomuus välttämättä kerro mitään. Toivotaan parasta ja pidetään peukut pystyssä plussan puolesta! :)

Miekin pääsen sit ensi viikolla tikuttelemaan, ihan jännää puuhaa sekin. Missäs vaiheessa sulla Hertta on yleensä ollut ovis, meillä kun taitaa kierrot olla suunnilleen saman pituisia? Eihän se tietenkään samoihin aikoihin välttämättä ole, mutta suurinpiirtein. Mulla nimittäin sattuu työmatka juuri kp 17-19 eli toivottavasti ei ovis satu noille päiville. Tai kp 17 aamuna lähden eli se päivä voi olla vielä pelastettu :)

Nyt jos yrittäisi taas saada töitäkin tehtyä...