Haaveissa Vauva 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hippu: PCO:ta voidaan hoitaa, eikä se ole este vauvan saannille, niin kuin gynesi sanoi. Voimahali sinne kuitenkin.

Prätkis: Oi,mulla tuli niin ikävä meidän Kamua. Se oli aikoinaan pentueen vilkkain vauva. Kamu oli myös "aikuisena" luonteeltaan sellainen lapsellinen ja oikukas...mutta niin sydämellinen koira, labut on ihan parhaita.

Lumis: Eikö ne sano, et jos on tosi paha olo raskaana ollessa niin se on vain hyvä juttu... : )

Wilma: Lohdutushali täältä. Olen tosi pahoillani puolestasi ja tiedän todella miltä susta tuntuu.

Tulin kurkkimaan mitä tänne kuuluu. Pahoittelut tiitille ja WIlmalle tädistä, kyllä teidät tuonne odotuspuolelle olisi jo halunnut :( Ja kaikki muutkin! No, peukkuja ja tsemppiä vaan kovasti seuraaviin kiertoihin!

Prätkikselle onnittelut koiravauvasta! Varmasti ihana tunne saada uusi karvakuono kotiin!

Mulla olo on melko normaali, välillä iskee huono olo ja väsymys, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Ensi viikolla olisi eka ultra, jännittää ihan kauheasti onko siellä mitään! Tää odottaminen on ihan kauheaa, aika ei kulu millään!

Plussatuulia kaikille!

Noa rv 6+2

Mä kirjoitin tänne pitkät tarinat, mutta sitten tää ei suostunutkaan lähettämään sitä. ilmeisesti joku sensuuri iski. No, uusi tiivistelmä.

Pahoittelut Wilmalle! olin kyllä jo lähes valmis lyömään sun puolesta vetoa. Ei varmaan juuri nyt paljon lohduta, mutta olet kyllä ottanyt ison harppauksen tässä kuussa miehesi kanssa tän vauva-asian suhteen! Siitä voit olla tyytyväinen sitten kun tätiharmitus katoaa.

Eipä Hipunkaan uutiset mukavia ole. Mutta jos PCO ei ole suoraan mikään este raskaudelle, niin toisaalta varmaan helpottavaakin saada joku selitys asialle. Toivotaan nyt, että se plussa sieltä pian tulisi!

Ja Tiitille kanssa pahoittelut menkoista. Kyllä sinullekin jo sen plussan olisi suonut. Huomasin sinut muuten tuolla toisella keskustelupalstalla :) Olen sitä seuraillut, mutta en ole itse kirjoittanut.

Ja paljon oli muutakin, mutta ei enää muista.. vatsa huutaa ruokaa, joten pitää lähteä syömään. Täällä on kait kp 24 menossa, pientä nipistelyä vatsassa, mutta ei mitään uutta ja ihmeellistä. Eli eipä voi vedellä johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Vielä viikko, sittenhän se selviää.

Mukavaa keskiviikkoa!
Sinililja kp 24/29

No niin...hanat aukesivat kunnolla, eli täti on täsmällinen. Paska fiilis, ei voi muuta sanoa...mies yritti aamulla lohdutelle, et eihän me olla "oikeesti" edes yritetty, siis oltu oikeaan aikaan sillai...En viittiny korjata, että ollanpasa, joka ikisessä kierrossa...
Nyt aion kyllä pitää sen ajan tasalla kierrosta ja julistaa viikon 23 viralliseksi panoviikoksi!!

Varasin myös ensi viikon ke ultran Femedasta...Saavat kattoa mitä siellä oikein on...onko mitään??mitäs ne sitlä edes kattoo, kertokaapa joku??Unohdin kysyä paljonko se maksaa...No ihan sama.

Eli tavallaan mulla on tosi hyvä draivi päällä!!!Nyt aion saada miehen mukaan tähän "touhuiluun", koska yhdessähän tätä lasta tehdään!!Se oli kyl selkeesti pahoillaan mun puolesta...yrittää olla niin positiivinen..."Ei sussa mitään vikaa ole" jne. jne. Paska fiilis on kuiteskin...miksei se siittiö löydä mun munikseen??

Wilma ja kp1 (AI NIIN!Tänään aloitan Glandin-25 kuurin!!!!!))

Wilma, tätipahoittelut.

Laitoin viestiä joitain päivä sitten tonne sun glandin-ketjuun, olen mukana testailemassa, tosin kierto on aivan sekaisin nyt.
Kerrothan sinnekin sitten käyttökokemuksia :}

Nyt pitää vähän peruuttaa...olin niin tohkeissani tossa pari tutnia sitten, etten edes muistanut kysyä hintaa femedasta, soitin ja ne sanoi, että ko.lääkäri on kallein mahd. Mies oli ihan pelästynyt kun pyysin sitä varmaamaan ajan testeihin...

Kävin sitten syömässä lounasta ja mietin asiaa ja päätin, että kokeilen nyt tämän Galndin jutun ja muutenkin koetan nyt oikeasti olla stressaamatta (kollegan neuvo) ja sitten vaikka syssymmällä niihin testeiihin. Eli peruutin sen varaamani ajan...

Ja mies oli ihmeissään julistamastani panoviikosta, mutta vissiin vähän innoissaan...Tajusi siis, että otolliset ajat on silloin. Naureskellen lupasi olla mukana touhuissa (ilman sitä ei mitään vauvaakaan voi tulla...hehheh)! Eli näillä mennään taas vähän aikaa...

Wilma ja kp1

Täällä on ehtinyt tapahtua.
Lähdin maanantaina tervehtimään isovanhempia ja eilen tulin kotiin. Tänään kävin sitten jo töissäkin, kiva kun on lyhyt viikko.

Harmillinen juttu Hippu tuo sun pco. Onneksi silti saitte kannustavia uutisia lääkäriltä joten tsemppiä täältäkin suunnalta sinulle.

Meillä tässä odotellaan sitä h-hetkeä, nyt on kp9. Riippuen nyt siitä sit että onko kierto 24-27 tai yli, että koska se oikea aika sitten on. Noo, paras varmistella tosiaan eli joka toinen päivä olen miehen kimpussa.

Sinililjalle, pahikselle ja lumikselle virtuaalilasilliset punkkua, että matkaaja tarttuis kiinni. Teillä piinaviikot meneillään bd

Moi kaikille ja kiva kun Noa kävi kurkkaamassa meitä. Onnellista odotusta sulle :) Hei ja Lumis. Vastaus sun kyssäriin tästä syksyn takarajasta. Oon jo sen ikäinen, syksyllä 36, että liikoja aikoja vauvanteolle ei ole. Olen myös sen päättänyt että tutkimuksiin en halua. Niin ja sit mulla on ihan tajuttomat menkkakivut, jotka kyllä häviäis kun ehkäisyn ottaa käyttöön. Nää on vaan mun itse itselleni laatimia aikarajoja ja siis yksilöllisiä. Olis pitänyt tajuta nuorempana et lapsi on ihana asia. Mut ei viel toivoo heitetä, onhan täs viel muutama kuukausi aikaa. Ai niin.. sorit Wilmalle tädistä :( Mut se panoviikko oli kyl mahtavasti sanottu (hymyilee ;) Liliania! Olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä siitä et labukat parhaita. Mun koiravauva on nyt yhden päivän ikäinen..vau :) :)

Wilma: Ihan normiajan varasin vaan gynelle, yksityiselle. Perustarkastus ja papakoe. Kun tuli sitten gynen kanssa puhe tästä vauvahommasta niin ehdotti itse että voisi tehdä ultran, koska mulla oli kierto siihen nähden hyvässä vaiheessa. Kp 10. Näkyi siis follikeli yms.

Lumis: Ei puhunut mitään teroluteista. Ja luulen, että siksi ei sanonutkaan kun mulla kuitenkin on aika säännöllinen kierto. Eikös nuo terolutit oo lähinnä sitä varten, että epäsäännöllinen kierto saatais tasoitettua? Ainakin mitä oon lukenut.

Toivotaan tosiaan, että tärppäis kaikesta huolimatta ennen vuoden vaihdetta. Nyt yritän oikeesti olla stressaamatta :/

Piti vielä kommentoida, että mulla todettiin pco-tyyppiset munasarjat. Ei voi siis vielä kuitenkaan täysin sanoa, että ois pco. En oikeestaan tunnistakaan kovin paljon itsessäni noita muita pco-oireita. Kiertokin kuitenkin on normaalirajoissa 30-35 pv, joten gynen mukaan kuitenkin ovuloin. Hyvä uutinen sinänsä.

Suosittelen kyllä tuota ultraamista. Kannattaa siis kysellä, jos gyne ei itse ehdota. Saapahan ainakin varmuuden, että onko munasarjoissa mitään häikkää.

Wilmalle ja tiitille lohtuhaleja. Harmi kun täti taas yllätti :(

Onnittelut koiravauvan äidille! Kauankos joudut Prätkis odottelemaan pienokaistasi? 8 viikkoa?

Panoviikko :D Viikon ehdottomasti paras julistus! Kerrohan Wilma sitten kokemuksiasi niistä Glandineista, pitää harkita, jos ne havaitaan hyväksi.

Kyllä oli vaika raahautua tänään töihin, olisi nukuttanut niin hyvin. Mulla on jumppakärpäsen puraisun takia rinnat aivan järkyttävän kipeät.. valitettavasti kpu taitaa johtua kyllä tuosta urheilusta. Vähän kyllä mietin, että onko se pelkästään sitä, mutta taitaa olla. Kannattaisi harrastaa enemmän venyttelyä, mutta se tuppaa aina jäämään. Eilen oli myös lupaavia vatsaoireita (jumpan jäljiltä), mutta ei niitä kyllä valitettavasti enää tunnu. Eli eipä mitään raportoitavaa. Viikonlopun yli mennään joka tapauksessa, tätiä odottelen heti alkuviikosta.

Mutta se on perjantai! Nautitaan siitä :)
Sinililja kp 26/29

Huomenta kaikille! Joo.. noin 8:n viikkoa pitäis jaksaa odotella, mutta ajoitus koiravauvan tuloon on sopiva koska mulla alkaa just silloin kesis. Parin viikon kuluttua soittavat kennelistä uudestaan ja sovitaan sit aika milloin voi käydä pojua katsomassa. Mitenköhän mulla on sellainen olo et kaikki toivo vauva-asian suhteen on mennyt. Mulle tuli viime lauantaina tosi paha mieli kun oltiin ystävien luona iltaa istumassa. Siellä oli myös mieheni ex, joka on raskaana, ja hänen miehensä. Minun mieheni päätti "piristää" iltaa sanomalla että mehän ei taideta lapsia saadakaan. Musta tuntuu että mun kasvojen väri vaihtui moneen eri sävyyn. Onneksi kaikki oli niin hienotunteisia etteivät kysyneet mitään. Kotona tosin pidin tiukan keskustelun aiheesta. Mutta se siitä ja teille kaikille ihanaisille toivon plussia ( ehkä myös itselleni) :) :)

prätkis kp 18/25-26

Kääk...kävin www.vauva.info sivuilla ja kattelin odotus palstalla masukuvia...Vitsi, että oli erikokoista ja näköistä masua!!Joillain näkyi jo ihan selvästi viikoilla ekoilla viikoilla ja joillain ei edes 20+ rv mitään!!!Onpas ihme!

Kiva siis, että mun maha on jo nyt sen kokoinen et voisin olla rv 15 jopa...Muuten olen aika hoikka, mutta keskivartalossa on turvotusta ja reagoin kaikkeen mahallani...Mitenköhän saisin tehokkaasti keskiosasta rasvaa pois.Syön tosi terveellisesti (koetan) ja n. 5-6 krtaa/pvä. Hohhoijaa...ärsyttää.
Olen 165/60 mitoiltani ja haluisin olla -3-4kg...

Miehen sisko kävi 2kk vanhan vaavin kanssa kylässä ja lainasi multa farkkuja kun ei omat mahdu päälle...kivat....No se on mua pienempi ja nyt ilm. kilot väärissä paikoissa. Tuleekohan mulle sit maha nopeasti näkyviin kun on tätä turvotusta nyt jo omasta takaa...Kauheeta ja ihanaa...Tulis jo se plussa...

Wilman pohdiskeluja kp3...piiiitkä aika ovikseen vielä.;(

Huomenta, töitä olen tässä aloitellut ja piti tulla kurkistamaan joko Sinililjalla on uutisia?

Inhottava juttu tuo prätkiksen ex-kohtaaminen, sekin on jo tarpeeksi että exien kanssa pitää istua iltaa, saati sitten noin henkilökohtaisista asioista jaella tuntemuksia. Mutta toivotaan että saat koiravauvelin odotuksesta positiivista mieltä ja että se sitten vaikuttaa myös tärppiin.

Wilma, mä niin tiedän ton tunteen kun tuota keskiartalohöttöä ei saa pois :( Mulla on kans ylimääräinen 4-5kg ja se kaikki tuossa masun ja lanteiden alueella. kertyis edes tasaisesti ympäri kroppaa!

Kiva kun Noa oli käynyt kurkistelemassa, sun raskaus on niin alussa niin kiva kuulla miten kaikki lähtee sujumaan. Käy sitten kertomassa ultrakuulumisia. Ihanaa odotuksenaikaa sinulle!

Miten viikonloppu meni? Me puuhasteltiin kaikkea keväistä, ihan mukavissa merkeissä siis, onkin kiireinen viikko tiedossa ja ens viikonloppuna sitten tiedossa valmistujaisjuhlia.

Miisa, kp 14

Maanantai moikkaus.

Tulin kurkkimaan Sinililjan tilannetta? Tulehan kertomaan kuulumiset! Toivottavasti plussat plopsahtelee siellä tikkuun ;)

Toivottavasti Prätkämimmillä tärppää ennen aikarajan umpeutumista. Pianhan sua jännäilläänkin.

Miisalla taitaa olla ovisajat meneillään? Peukkuja sinne että kaksi solua kohtaisi onnistuneesti!

Täällä kp 6/27 ja ikävää akkaa odotetaan häipyväksi. Hiljaiseloa siis vauvarintamalla.

Mukavaa viikkoa kaikille.

Täällä myös yksi keskivartalohöttö, joka haluaisi päästä eroon muutamasta kilosta. Mutta kuinka se voi olla niin pirun vaikeaa??? Nyt jos se täti hyökkää, niin sitten kyllä aloitan todellisen kuntokuurin. Tai on sellainen ollut tässä koko ajan jossain määrin päällä, mutta tulokset ovat olleet toistaiseksi aika heikkoja..

Tänään on kp29/28-29 ja olen kyllä jo varautunut tädin vierailuun. Viikonloppuna oli vielä tosi toiveikas, rinnat oli todella kipeät (eritavalla kuin aiemmin) ja vatsassa oli kaikenlaista lupaavaa oiretta, eilen jopa sellaisia vihlaisuja, joita ei ole aiemmin ollut. Mutta sitten illalla tuntui jo vähän tutummalta, aamulla samaten. Nyt ei taas tunnu mitään, mutta olen varma, että hanat aukeaa tänään tai huomenna viimeistään. Meillä oli kotona jostain syystä sellaista kellertävää vessapaperia ja luulen, että aamulla siihen tuli jo jotain värillistä kamaa. Toi keltainen väri vähän vaikeuttaa tätä analysointia.. ;) Mutta siis tätiä odotellessa. Eilen sorruin päivällä testaamaan, kun oli yksi testi kaapissa ja kun oikein sitä tiirailin valoa vasten, sain kuviteltua siihen jonkin erittäin olemattoman viivan. Illalla en enää nähnyt mitään eli oli mielikuvituksen tuotetta se. Että näin. Mutta kai tässä jotain pientä toivoa vielä on olemassa, mutta olen kuitenkin asennoitunut akkaan, koska olen varma sen tulosta.

Mitäs teille muille kuuluu?
Sinililja kp 29

Siniksen tilanne vaikuttaa oikein lupaavalta. Hyvä hyvä!!!! Ei vielä lannistuta.

Täällä myös vyötärön ja lantion seudulle kertyvää laardia vastaan taisteleva naikkonen. Ihan mahdotonta, muuten olisi ihan ok, mutta massuun se ylimääräinen aina tulee.

Heippis!
Tylsiä aikoja elellään täällä kun on vasta kp6, toisaalta täti on poistunut jo eilen, että sitä ei ainakaan tarvitse enää katella...Ja tänään minua ja miestäni pyydettiin hänen siskonsa pikkutytön kummeiksi!!!Olin tosi ihmeissäni, sillä ristiäiset ovat jo ensi su emmekä tienneet kummeista mitään...No kiva juttuhan se on ja sitoo tavallaan meitäkin tiiviimmin yhteen. Lapsi on ihana ja toivottavasti saadaan sille pian serkku maailmaan...:)

Mulla on todella korkeat odotukset tästä kierrosta...jotenkin kun on tämä ensimmäinen kierto missä tiedän, että mies on kunnolla (tai enemmän kun aiemmin) mukana niin jännittää vielä enemmän. Paha juttu tietty jos ei taaskaan tärppää niin menee kesä pilalle, mutta pitää nyt vaan uskoa ja luottaa ja ennen kaikkea, toimia oviksen aikoihin!!Ens viikolla onkin jo sitten se panoviikko eli mietin tässä mikä olis paras strategia...Jos mun oletettu ovis on ens viikon to/pe niin pitäiskö pupuilla: (ma),ke,pe,(su) vaiko miel. enne ovista, eli ainakin to???Apua!!!
La 7.6 menemme on häihin eli pe on sinänsä hyvä päivä kun on sauna ja ollaan rauhassa kotona ja valmistaudutaan la juhliin...Su on sitten varmaan pikku krapula eli silloinkin seksi maistuisi...Hihhih.....Tietty nyt ei saisi suunnitella mitään ettei mene mönkään....

Mitäs muuten olette ostaneet kummilapselle kastelahjaksi?Ideoita!!!

T.Wilma

wilma, täällä kastelahjoiksi on ostettu kultasepänliikkeestä semmosia pankkeja (nalleja jne) ja semmonen tinanen tai mikälie albumi ja sit tietty vinkkeinä on kummilusikat ja valokuva kehys mihin saa kaiverrettua syntymäajat painot ja nimen... nimen voi vanhemmat kirjoittaa esim kirjekuoreen ja antaa sit suoraan sen kirjekuoren sepälle joka sen kaivertaa kehykseen ja paketoi koko homman... :)

ja eikös sitä suositella oviksen aikoihin joka toinen päivä taktiikkaa?! mutta miksei vois myös joka päivä jos vaan jaksaa ;)

Plussatuulia puhaltelee Mi-iu!

Varmasti Wilma riittää joka toinen päivä, jos vain on ylipäätään riittääkseen. Mutta eihän se tietenkään haittaa sekstailla vielä torstainakin jos siltä tuntuu ;)

Ostin kummilapselle sellaisen kastetodistuskäärön säilytysrullan... Sitä sitten porukalla ihmeteltiin, että mikä se on, mutta eipä tullut toista samanlaista :D Soittorasiat on kans minusta kivoja.

:DDD mua naurattaa edelleen tuo Wilman panoviikko!! Loistojuttu! Eiköhän joka toinen päivä riitä, mutta jos vauhtia ja intoa riittää, niin antakaa mennä vaan useamminkin :)

Meillä on kolme kummilasta ja kaikille ollaan ostettu lahjaksi kummilusikka (ja vieläpä vissiin samanlaisia, kun valikoima oli niin kehno..). Sovittiin se toisten kummien kanssa. Itse muistan, että mulle oma kummilusikka oli tosi tärkeä pienenä ja halusin aina syödä sillä. Siksi varmaan olen halunnut noi lusikat ostaa. Mutta kaikkea kivaa muutakin löytyy, käy katselemassa vaikka stockalla tai kultaliikkeissä. Ne pankit oli kanssa kivoja, samoin valokuvakehykset. Tää viimeinen kummilapsi sai toisilta kummeiltaan muumiastioita, nekin oli tosi kivoja ja varmasti tulevaisuudessa tärkeitä.

Täällä odotellaan edelleen hanojen aukeamista.. eilen tuli muutaman kerran pyyhkiessä jotain kamaa, mutta ei muuta. Olin varma, että yön aikana alkaa, mutta ei. Eikä aamullakaan. Mutta olen yhä vakuuttunut, että kyllä ne padot vielä tänään murtuu. Mun kierto on näköjään kääntynyt tohon 29päivään eli tänään vasta pitäisikin alkaa. Ja olo on kyllä sen mukainen.

Sinililja kp 30/29 (vielä..)

Ai niin, pitäisiköhän meidän tän raskauden odotusklubin lisäksi perustaa tänne oheistoiminnaksi vaikka höttökerho tai laardiklubi? Ja ottaa tavoitteeksi muutaman kilon pudotus? Kun ei tästä vauvahankkeesta nyt kerran synny tulosta, niin jotain "hyödyllistä" voisi koittaa tehdä.. Mä kävinkin eilen jumpassa! Oikealla tiellä siis ollaan.. ;)

No niin, pientä punaista jo havaittavissa vessassa käynnin yhteydessä eli eiköhän se sieltä sitten ala. Vittu. Mutta ihme kyllä ei ole vielä iskenyt yhtä suuri ahdistus kuin viimeksi, alkaakohan tähän jo tottua?

Sinililja kp 30 tai kp 1

Mä pidän Sinililjalle viimeiseen asti peukkuja ettei kuukautiset sieltä tulisikaan!!! Ei ole reilua kun on noin lupaavia oireitakin, jos akka nyt pyyhältää paikalle, painuisi tiehensä.

Mä olen myös ostanut kummilapsille lusikan ja kehyksen. Kaulakorukin on kiva lahja, etenkin tyttölapselle. Muistan että itselleni kummilusikka oli lapsena tärkeä.

JTP taktiikka pitäisi olla riittävä. Mun gyne sanoi että 2-3 kertaa viikossa riittäisi, itse kuitenkin haluan pelata varman päälle ja harrastaa aktiviteetteja joka toinen päivä. Jostain olen lukenut että joka päivä taktiikka voisi jopa huonontaa mahiksia, tiedä sitten todenperäisyydestä.