Haaveissa Vauva 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä, voisi painua tiehensä, mutta sieltä se on nyt kuitenkin tunkemassa tänne. Koitan kovasti pitää portit kiinni, mutta ei taida auttaa.

Pitää varmaan nyt sitten keskittyä siihen hötön poistoon, josko sillä saisi ajatukset muualle taas vähäksi aikaa.
Sinis kp1

Tiiti, mulle sanottiin lekurista, ettei missään tapauksessa joka toinen päivä vaan neljän päivän välein, että simpoille ehtii kasvaa pidempi, voimakkaampi häntä ;}

Jos vielä kummilahjaa saapi kommentoida kolmen lapsen äiteenä, että vaikka ne lusikat ja pankit on suloisia, niin ne on vaan valitettavasti jääneet johonkin kaappiin jemmaan, saavat tenavat sitten joskus mukaansa kun omaa pesäänsä alkavat rakentaa.
Paras kummilahja on meillä ollut Anne Geddesin vauvakirja, johon täytetään vauvan omia juttuja. Ne kuvat on niin ihania, että kirjaa tuli lärättyä tuontuostakin. Toinen oli Ainopupu, oli tytölle ihan älyttömän rakas vuosia.
Omalle kummitytölle annoin vauvasormuksen, sekä vanhan kolikon, jonka olen itse saanut ristiäislahjaksi vanhalta sukulaismuorilta (mukaan meni alkuperäinen onnentoivotus: onneksi elämän tielle, toivon vahvat hampaat.)
Muumikupit olisi ollut loistolahja, kiitoksia vinkistä!

Alkuperäinen kirjoittaja ohdakkeenkukka:
Tiiti, mulle sanottiin lekurista, ettei missään tapauksessa joka toinen päivä vaan neljän päivän välein, että simpoille ehtii kasvaa pidempi, voimakkaampi häntä ;}
/quote]

Jos näin suositellaan niin lasketaanko se siis, että: ovis -4pvää seksiä ovispäivänä seksiä ovis +4pvää??Tajuutteko??? Siis, että esim. seksiä ma, pe (OVIS) ja ti seksiä???Kuulostaa hassulta, sillä jos ovis on pe, ei se sur. tiistain seksihetki "hyödytä" ollenkaan....Koetan siis tähdätä siihen pe, koska silloin meillä on sauna ja ollaan rauhassa kotona (ellei to tule spontaani himotus) ja sit vielä su vaikka...Ja tietty ennen ovista kerran...En vaan kehtaa vongata joka päivä kun sit voikin käydä niin, että seksiä on "liikaa" ennen ja ovispvnä mies on ihan puhki...Hihhih....

Meil onkin ens viikolla panoviikon lisäksi tiedossa kaikkea romantiikkaa ja herkkyyttä nim. to yhet häiden edeltämät päivälliset, la ne häät ja su ristiäiset (toiset)!!Eli toiv. ehditään kuksia edes jossain välissä...

En yhtään tiiä niistä ristiäislahjoista, sillä ristiäisiähän on nyt siis kahdet peräkkäin. Miehen siskon tyttö (kummityttö) ja mun siskon tyttö...Hmmm...Kummilusikka sit varmaan sille kummitytölle ja siskon tytölle jotain muuta...

Toiv. Sinilijalla ei ne hanat nyt sitten aukeakaan...Pidä jalat ristissä!!!Ja jos sittenkin hanat aukeaa, tule mukaan meidän Glandin-25 testiryhmään!!!Sen on sanottu edesauttavan raskauden alkamista...en tiedä onko totta, mutta kaikkea voi kokeilla!!Niitä pitää alkaa syömään kp1!!

Toivottavasti joidenkin mahoissa kasvaa jo pieniä ihmisten alkuja! Muistakaa treenata aina kun jaksatte!!!
Timmit mammat vois olla meidän treenikerhon nimi???

Mukavaa viikkoa tyttöset!!

Wilma, me teimme ovisplussan tullessa sillä tavalla, että sekstailtiin samana päivänä ja sitten päivä väliä ja sitten taas. Eikä sen enempää. Uskon sen riittävän. Luulen, että siitä on enemmän hallaa, jos liian tarkasti alkaa ajattelemaan ja sitä kautta ressaamaan ajoitusta. Mutta tämä on vain mun mielipide.

Voipi olla Lumis näin....:) Olen vain niin innoissani kun mies on vihdoin "mukana" tässä, mutta toisaalta hän toivoi etten hössötä liikaa ja jos ilmoitan ensi viikon alussa, että "panopäivät" on sitten ma,ke ja pe niin arvaa haluttaako sitä olenkaan...Kannattaa siis panostaa viikonloppuun...:)Sehän sopii aika kivasti yleensä...:)Jos jotain spontaania seksiä ehdotetaan minulle sitä ennen...olen tietty valmiina heti!

Tässä muuten teille motivaatiota!!Pilates on tosi tehokas ja terveellinen liikuntamuoto jota ehtii jumpata joka päivä jos vaan haluaa. Mä ostin TV-Shopista sen Mari Winsorin DVD:n ja nyt tein sen ekaa kertaa sen renkaan kanssa, kyllä tuntui. Oon harrastanut epäsäännöllisen säännöllisesti Pilatesta ja nyt aion oikeesti tehdä ainakin 30min/3kertaa viikossa + käydä jumpassa/salilla aina kun ehdin. Jos sillä ei löllykät vyötäröltä lähde en tiiä sitten millä...

Tässä tuolta Liikunta & Kuntopuolelta kopsattu viesti:

Pilateksesta apu!
Nämä youtube pilatesvideot ovat ihan huippuja!
Tätä ennen olin koittanut vaikka mitä kiinteytyäkseni ja olin jo luopunut toivosta. Mutta kas kummaa kun teki näitä aika rankkoja vatsaharjoituksia 4-5 kertaa viikossa alkoi hävitä jenkkakahvat ja reidet kiinteytyivät.
Samalta ohjaajalta on myös käsille sarja, joka on nyt mun seuraava kohde :)
mikä parasta treenit ovat tehokkaita mutta lyhyitä, joten ei voi edes laiskoina päivinä vedota ajanpuutteseen..
Käy katsomassa!
http://www.youtube.com/watch?v=mmek7iASeCI

Kokeilkaa siis Pilatesta vaikka näiden videoiden avulla tai tilatkaa se Winsor DVD, suosittelen. Se on jotain 50e ja sis renkaan ja 3 eri ohjelmaa.

Jumppamotivaatioterkuin, Wilma kp7 ?

Mä osallistun kyllä kans rasvankarkotukseen! Nyt on ollut niin kiireistä (mukamas) että en ole pariin kuukauteen ehtinyt juuri lenkkeillä, mutta kerran viikossa käyn jumpalla. Nyt pitäis oikeasti ottaa itseä niskasta kiinni ja käydä vähintään se kolmen vartin lenkki joka toinen päivä. Oliskos se hyvä jos joka toinen päivä hikoilis miehen kans ja joka toinen päivä lenkkipolulla :D

Mulla on vähän masennusfiilikset, olin tyhmä ja tilasin niitä ovistikkuja, ja niitten kans olen todennut että empäs sitten taida ovuloida ollenkaan... alotin testaamiset viime keskiviikkona kp9 jolloin tuli selkeä nega, samoin torstaina. perjantaina en testannut, ja lauantaina ilmestyi selkeä haamu (mikähän sekin on..no viiva tuli, mutta ei tummempi kuin kontrolliviiva) ja sit su, ma ja tänään ihan selkeät negat. nyt on kuitenkin jo kp 15/(24-27 tai jotain) joten en usko että se ovis enää ilmestyy :/ ja tiedetään, olen pöhkö kun nyt jo tikuilla testailen..no, ainoa vaihtoehto lienee että perjantaina olis voinu olla ne viivaset kun en testannut tai sitten niitä ei ilmesty...mutta joo, mulla on toinen kiekka vasta menossa, joten pitää nyt ajatella vähän järjen kanssa ja ottaa teistä oppia tsemppauksen ja rauhallisuuden osalta. mä vaan olen sellainen suunnittelija, organisoija ja kaiken murehtija tyyppiä, että nyt kun sain tämän tekstin tähän ruudulle niin huomaan itsekin että ehkä ei kannattais vielä hermoilla, mutta ilmeisesti näitä juttuja ei meikäläinen osaa järjellä ajatella.

ihania kummilahjoja olette keksineet kyllä. en ole edes kuullut sellaisesta kastetodistuskääröstä! vautsi. ja se anne geddesin kirja on varmaan ollut kans huippu, ne kuvat on niin sulosia! samoin ohdakkeenkukan kolikkojuttu oli makea, mä tykkään kaikista perinteistä tosi paljon. samoin kuin sellaisista vanhan kansan uskomuksista ja taruista, niitä vaan niin harvoin kuulee, isovanhemmilta lähinnä.

nyt vielä teen pari työjuttua huomista varten...yleensä en töitä kotiin ota mutta tää prokkis on niin mielenkiintonen että tulee sit tehtyä vähän omallakin ajalla näitä hommia. kuulumisiin, miisa

Täällä yksi painonpudottaja.. Koko syksyn ja kevään olen kulkenut painonvartijoissa vaihtelevalla menestyksellä. *huoh* Hitto kun en saa tarpeeksi motivaatiota edes siitä, että normaalipainoisella olisi paremmat tsäänssit raskautua. En nyt sentään mikään muodoton läski ole, mutta 10-15 kg pitäisi vielä tiputtaa. Noh, kun saisi kesän pysymään samassa ja jatkaisi syksyllä sitten. Pitäisi alkaa pyörällä kulkemaan töissä... Tänäänkin oli niin kaunis aamu, mutta en sitten vihtinyt. Meiltä on 9 km kylälle.

Huomenta tännekin!

Hei Miisa, elä masennu noiden ovistikkujen takia, ettetkö muka ovuloisi... Haamuviivakin ovistikussa voi olla ihan positiivinen tulos ja kaiketi ovis on ollut silloin, kun olet ne haamut saanut. Tai siis vahvimmasta viivasta se 24-36 tuntia, niin on ovulaatio. Miekään en koskaan saanut yhtä tummaa viivaa kuin kontrolliviiva. Sit vaan katoin niistä haamuista sen vahvimman version ja sen mukaan oletin sit oviksen olevan... Eli tarkkaile vaan niitä haaleitakin viivoja ja kato niistä se vahvin, et minä päivänä oli. Tsemppiä! bdbdbd

Ja onnea Prätkikselle koiravauvasta! Meidän koiravauva kasvaa kovaa vauhtia, on perjantaina jo 14 viikkoinen rotkale :)

Paljon plussatuulia myös muille! *puuuuuuuhhhhh......

Hertta 10+6

Heippa. Mikäs Sinililjan tilanne? Saitko akan häädettyä?

Mä ajattelin tässä kuussa kokeilla seksin suhteen seuraavaa taktiikkaa: kp11,13,15. Yleensä mulla on ovis aina kp14. Seksiä siis siihen ympärille parin päivän välein. Toivottavasti tärppäisi tällä taktiikalla.

Jaahas, Tiitillä ja Wilmalla siis tiedossa panoviikolla spontaania seksiä! ;)

Täällä on kp 2 menossa ja kyllä taas ketuttaa.. kirjoitin jo yhden vuodatuksen tuonne Alkumetreillä-ketjuun, en taida jaksaa kokonaan sitä tänne kopioida. Mutta sieltä se akka sitten eilen hyökkäsi, kuten osasin jo odottaakin. Ja sen mukana tulee aina myös kaikki muut harmitukset, joten tosi mukava ilta oli eilen.. mutta kyllä tämä tästä taas. Olen koittanut kehitellä itselleni kaikkea kivaa tekemistä, jotta saan ajatukset muualle. Tänään menen terassille! Ja on se hyvä etten ole raskaana, niin voin kaikessa rauhassa kiskoa muutaman siiderin! Kyllä nyt harmittaisi olla raskaana.. uskoitteko? Ai ei mennyt läpi vai? :)

Ja koitan myös suunnata tän ketutuksen urheiluun, eilen lähdin aikaisemmin töistä ja painelin suoraan jumppaan. Piristi vähäksi aikaa. Joten Timmit Mammat, here I come! Ja koitan nyt myös pyöräillä töihin muutaman kerran viikossa (matkaa n. 13km/suunta), luulisi senkin vähän auttavan.

Mutta tän vauvaharmituksen jälkeen seuraava ketutusaihe on työ.. en jaksaisi enää olla täällä tai haluaisin jotain vaihtelua, mutta mulla on hyvä vakituinen työpaikka, joten ei kai tästä nyt mihinkään kannata lähteä.. Pitää vaan koittaa kehitellä jotain mielenkiintoisia projekteja syksylle, niin jaksaa ehkä paremmin. Onneksi mä pystyn aika paljon itse vaikuttamaan työni sisältöön, pitää vaan koittaa olla aktiivinen itse. Mutta jotenkin olin kait sitten ajatellut, että kyllä mä kesään mennessä raskaaksi tuun ja sittenhän lomien jälkeen voi jo "lasketella" kohti äippälomaa..

Mutta aurinko paistaa, joten kyllä tämä tästä taas.

Mukavaa panoviikkoa sitä eleleville ja odottaville! ;)
Sinililja kp 2

Pahoittelut Sinililjalle. Ajattelet kaikki ikävät ajatukset pois ja nostat pään kohti uutta kiertoa. Tänään onkin terassikelit, mikäs sen mukavampaa ajanvietettä, nauti siideriä kun vielä voit. Ensi kuussa voikin olla jo toinen tilanne.

Mä pyöräilin eilen 15 km ja tänään olen menossa jumppaan. Mulla on myös kiinteytymisen tarvetta, mulla tuppaa tuo keskivartalo: reidet ja lantio plösähtämään jos en tee mitään. Ennen viime kesää treenasin 3-4 kertaa viikossa joten olin hieman erilaisessa kunnossa kuin tähän kesään lähtiessä.

Kp 7/27 ja ovismaisia kipuja alavatsalla... Seksikalenterissa on tosiaan merkinnät jo valmiina, hyvästi spontaani seksi ;) Loppuviikkoa siis odotellessa.

Hali Sinikselle! Täällä Kp 12/28-38 ja koska tämä kierto on myös täällä julistettu panokuuksi, on täällä joka toinen päivä heiluteltu peittoja. Ovistikkuja en ole tällä kertaa käyttänyt gynen ohjeistuksesta...pidetään peukkuja...

Lähestyvä panoviikko jännittää...Mies on tosi stressaantunut työstä, edelleen jatkuvasta remontista (jo 3kk) ja kurssistaan (tosi hyvä ajankohta oli aloittaa se...)ja eilen oli kun perseeseen ammuttu karhu. Yhtään ei saanut halia tai pussata...Pelottaa, että ens viikolla ei sitten ookaan "messissä" touhuamassa...No enpä aio sitä mahd. ovisajankohtaa paljastaa ettei vaan siitä friikkaannu. Koetan saad sen kellistettyä pari kertaa ja niillä sit mennään...Mies sanoi, että sit kun meiän remppa ja sen kurssi ohi toiv. heinäkuuhun mennessä, se rauhoittuu...Joten tavallaan jos ei plussaa tässä kierrossa tuu heinäkuu on meillä toivottavasti eka stressitön kuukausi piiitkään aikaan!!Satsaan siis siihen, niin ei tarvitse kovasti pettyä...Ja heinäkuussa meillä on loma...:) Mennään tää kk siis vielä vähän pehmeämmällä taktiikalla ja kesälomalla sit ollaan ku kanit (toiv.)...Hihhih!

Yx tuttu oli laittanut facebookiin ultrakuviaan, se on jollain rv20...Aika friikkiä musta jotenkin...Jos vaikka jotain vielä sattuisi...Mut aika uskomatonta, että jonkun mahassa on vauva...Mietin tätä juttua päivittäin. Toiv. munkin mahassa pian on pikkuinen!!!

Ihana ilma!Nyt neidit positiivisia ihania kesäajatuksia ja jumppaintoa!!Kyllä ne plussat sieltä vielä tulee!!!Stressitöntä elämää!

WIlma ja kp9 (1.glandin kierto)

Mulla on ollut kanssa muutaman kerran sama taktiikka kuin Wilmalla: jos ei nyt onnistu, niin kyllä sitten seuraavassa.. :) Helpottaa kyllä vähän pettymystä, mutta luo paineita seuraavaan. Kanikesäloma ei kuulosta ollenkaan pahalta! :)

Lilianalla kuulostaa kanssa olevan hyvä tekemisen meininki siellä päällä :) Luulisi tuolla tulosta syntyvän!

Mä olen ylpeä itsestäni, tulin pyörällä töihin! Mutta sitten vedin kolme (!!!) pientä croissanttia, kun joku oli tuonut niitä tänne tarjolle.. että se siitä sitten. Mutta oli tosi hyviä! Ja pitäähän se pyörä takaisinkin täältä sotkea eli tartten ravintoa sitä varten.
Mutta muuten olen kyllä ollut oikea työnantajan unelma, notkunut vuoron perään netissä ja kahvilla.. koitan nyt (ehkä) tehdä jotain hyödyllistäkin..

Sinililja kp 3 ja glandinit kehissä myös täällä

Hei, minäkii haluun mukaan timmeihin mammoihin! Just tuonne toiseen ketjuun kirjoittelin, kuinka eilen työkaverit luuli mun olevan raskaana... Tais maha pömpöttää muuten vaan, menkat juuri meneillään. Mulla ei bmi:n mukaan ole ylipainoa, mutta kiloja on kuitenkin 6 enemmän kuin ennen esikoisen odotusta. Jos niistä muutamankin saisi pois, niin olisin ihan tyytyväinen.

Tervetuloa vaan Liisaleena! Voi ei! Riittikö huumori töissä? :)

Mites timmeily muilla sujuu? Mulla tuli eilen vähän takapakkia.. pyöräilin kyllä töihin reippaasti, mutta sorruin illalla vähän syöpöttelemään.. tiedän syynkin, se oli se viinilasillinen, jonka join kesäauringon kunniaksi parvekkeella ja sitten iski ruokahimo.. mutta ei se mitään, asia korjaataan pian! Tänään aion mennä lenkille.

Täti oli vähän omituinen tässä kuussa.. oikeastaan vaan vuorokauden vuoti, muuten paljon niukempaa kuin yleensä. Mutta en kyllä kuvittele siitä mitään sen enempää, sen verran reilusti punaista kyllä tuli, että ei siinä epäselvyyksiä. Hyvä näin, aion häätää akanketaleen tänään pois. Josko lähettäisi se nyt sitten vaikka etelämantereelle, kun ei kerran Hawaji kelvannut.

Mutta se on perjantai! Ja lämmin viikonloppu edessä! Nautitaan siitä, eikös vaan? :)

Oho, Liisaleenan ilmaantuminen hämäsi ja sekoitin ketjut.. Hawajista olikin puhetta tuolla toisessa. Mutta ei se mitään, etelämantere kutsuu tätiä joka tapauksessa. Ketjusta riippumatta.

No niin, työpäivän tähänastinen saldo: ensi viikon seksikalenteri! :) Joo-o, nyt se näyttää siltä iltamenojen mukaan, että on satsattava noille parillisille päiville eli kp 10,12,14,16 jne.. Kaikkea sitä täällä miettiikin.. nyt on kuitenkin vasta kp 4 menossa.. Säälittävää, mutta ei voi mitään :)

Lueskelin noita vanhoja viestejä ja huomasin vasta nyt, että Liliana aikoo pistää Wilmaa paremmaksi julistamalla koko kuun panokuuksi! :) Huh huh, toivottavasti virtaa riittää! ;)

Että näin täällä. Nyt suljen tän koneen ja teen töitä. Viikonloppuja!
Sinis

Ulkona ihana ilma ja mä oon töissä!!!!
Olin tosin just n.1,5t lounaalla auringossa...mutta, mutta...mitäs tulikaan pistettyä suuhun. Pizzaa!!!!oli tosin "vaan" 2 pizzaa/3 hengelle ja ruispohjalla...mutta silti!!!Nyt pitää kyllä olla skarppina ettei mullekin aleta huomauttelemaan mahasta täällä töissä. Mä kyllä yleensä pidän sellaisia tunikoita ja muita halatteja niin ei läskit näy...

Tänään on kp10 ja Sinistä matkien voisin julistaa vaikka tän päivän panoviikon ensimmäiseksi....kaikelta varalta :) Laskeskelin, että kumma, että laskurit sanoo et ovis olis vasta ens pe ku silloinhan on jo kp17!!Eikös se oo jo liian myöhäistä, jos munkierto on 28-30pv??Eli parasta olis kyl nyt hommailla jtp siihen pe asti, koska ovis voi olla myös to...Voi voi tätä epävarmuutta, eikä pitänyt stressata.

Ihanaa viikonloppu teille!En tiiä pääsenkö kirjoittelemaan mtn kun meiän kotinetti on vähän kenkkuillut. Viimeistään ma siis sitten!

Wilma kp10
Julistan panoviikon alkaneeksi!!

P.s. Mitenkhöhän sauna lämpö vaikuttaa ovikseen??

No niin täällä on menty menkkojen jälkeen (kp 14/28-38) joka toinen päivä seksiä taktiikalla. Laskujen mukaan tänään olis ovis, ja eilen ja tänään on oikean munasarjan kohdalla ollut painon tunnetta ja juilaisuja. Tämän päiväinen sekstailukin on jo hoidettu, joten jospa vaikka olisi ansainnut yhden oluen... : )

Hellalla porisee kesän ensimmäiset varhaisperunat...(okei ruottalaisia on)

Ihan uusi olen...pakko oli purkaa tuntemuksia, kun porukan tekstejä luettuani huomasin, että osa oli kuin omasta kynästä.. ( tai tässä tapauksessa näppiksestä) :) Kaksi negaa takana ja hurjaa yrittämistä. Mielialat menee miten sattuu... Tämä ei ole ollut hyvä viikko. Pari viime viikon aikana elättelin jo toiveita - oireita oli : väsymystä, pahoinvointia, huimausta ja outoja pistoja ym. tuntemuksia alavatsassa. Tosi herkkänä fiilistelin ja kiukuttelin.. Mies oli, että "hani oletkohan sä raskaana"? (toinen oli jo toiveikas...:( )

Viime ke kp 26 alkoi outo niukka ruskea vuoto, jota kesti pari päivää. Minä tietysti heti googlettamaan...voi olla myös merkki raskaudesta. La kp 29 verinen (niukka) vuoto alkoi....ja tuli sellaista omituista limaa ( tai niin kuin armas aviomieheni sanoi :ektoplasmaa = alkulimaa). Ja taas googlettamaan... Vuoto kesti vain kaksi päivää.Nyt ma negaa ja to uudestaan negaa. Eli Usko, toivo ...raskaus... Usko meni, toivo jäi...raskaus ei tullut ollenkaan.

Tiedätte varmaan tunteen...

Anteeksi tämä purkautuminen...salassa tätä vaavia yritetään, niin ei tästä voi oikein ystäville ja perheelle jutella, saati sitten töissä. Eilen oltii sitten ravintolassa ja AINAKIN NELJÄ isoa vatsaa oli siellä ( sitä yrittää olla ihan normaali, mutta on kuin suolaa haavoihin kaadettaisiin " Tarjoilija, lisää suolaa...")

Ensi viikolla ovis... Joten julistan kesäkuun PANOKUUKAUDEKSI! Mies tykkää...enkä mäkään kyllä pahakseni pane...:)

Tervetuloa Myylle. Mä olen myös joinakin kuukausina ihmetellyt limaista ja venyvää kuukautisvuotoa. Saitko selville tarkoittaako tuo jotakin? Toivottavasti teillä tärppäisi pian.

Lilianilla kunnioitettava tahti, toivottavasti tulosta syntyy. Tuolla taktiikalla ei ovis ainakaan mene ohi ja voi ajatella että kaikkensa on tehnyt. Oliko perunat hyviä? Mäkin eilen katselin, mutta teki niin paljon mieli pastaa että jäi perunat vielä laariin.

Mites Wilman panoviikko on käynnistynyt? En ole ainakaan kuullut saunan vaikuttavan ovikseen mitenkään. Mulle helistimen laskuri näyttää oviksen ihan liian myöhäiseksi joten siihen ei kannata täysillä uskoa.

Sinililjan seksikalenteri on mainio :) Oletko toimittanut kalenterin myös miehelle?

).( kp12/27 ja ovis selvästi tuloillaan. Liman eritys runsasta ja vatsakipuja painottuen vasemmalle puolen alavatsaa. Panoviikko korkattu eilen ja jtp-taktiikalla mennään. Mulla on vielä yksi digitaalinen testiliuska jäljellä ja huvikseen ajattelin tehdä sen huomenna. Mieli on ihmeen kevyt, ei ahdista tai masenna ollenkaan. Kesäkö sen tekee???

Plussatuulia ja ovispuhureita kaikille jännääjille.