Haaveissa vauva, kesäkuun haaveilut :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muru**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muru**

Vieras
Haaveilijat:

PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/30 Y10/09 (terot) (lapset -01, -02)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Punamusta 24/25 Y03/10
SusanM 30/33 Y03/10 (lapset -05,-09)
Laura 34/36 Y03/10, terot
Ihmettelijä ??/??, Y??/??

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10
minnuli 28/28 Y08/09, plussa 05/10

Pamela: En edes tajunnut, että koko kuukausi on vaihtunut :DD

).( Täällä on nyt 3pv tullut hyvin pientä tuhrua ja tänä aamuna sekin katosi jonnekin. Sais nyt vaan tulla ne menkat, niin pääsis sitten uuteen kiertoon paremmalla innolla.

Muru kp mikälie...

ah, just tätä pelkäsinkin, nyt meille tuli jo kaksi aloitusta. Minuutin välein.. Mutta jatketaankos tästä ketjusta? Kopioin alle oman tekstini tuosta toisesta aloituksesta:

Pamela, tähän aikaan vuodesta tulee täälläkin haaveiltua asuntoasioista.. Olisi kiva, jos saisi oman puutarhan! Mutta budjettiongelmia.. Oletko myös ulkosuomalaisia, kun kerran ääkköset puuttuvat?

Mamma, menipäs sun terokuuri äkkiä. Tai taisi vain aika mennä nopeasti.. Pitäisi tosiaan itsekin varmaan tehdä asialle jotain. Täällä ei taas tapahdu mitään mihinkään suuntaan, ei ole tuntemuksia tulevista plussista eikä tädeistä. Eli ei kai auta kun turvautua lääkärin apuun. Katsotaan sitten kuinka pian saan aikoja, menee varmaan parin viikon päähän.

Juu en mäkään ollenkaan tajunnu vaihtaa tänne kesäkuunketjua vaikka kyllä sen tiedostin että kuu on vaihtunu. Piti käydä vanhasta ketjusta ihan tarkistamassa että mikä kp mulla on menossa. Veikkaan että kp44 ei tulekkaan vaan se vaihtuu silloin(toivottavasti) kp1:ksi. Ainakin mahassa on ollu jo tänään sellaisia tuntemuksia.

Mamma, ootko varun vuoksi testannut? Jollei kerran teroillakaan lähde homma luistamaan..

Täällä ei tapahdu yhtään mitään, enkä ole saanut sitä lääkäriaikaakaan aikaiseksi. Ajattelin vielä vähän odotella, kun siitä jälkijättöisestä oviksesta ei ole vielä kahta viikkoa. Jos vaikka luomutäti innostuisi tulemaan ensi viikolla.

Plaah.

Laura kp 47

Mun piti ihan miettimällä miettiä, että millon mun menkat alkoi. Mutta nyt siis on vissiin kp3 tai 4. Sais kyllä jo loppua, vaikka onneks jo onkin hiipumassa. Tää on jotenkin ihan käsittämätöntä...taas vaan kp1 söin 1g paracetamolia ja 600mg Buranan. Ihan järjetöntä :O Hyvästit 1h välein otetuille särkylääkkeille? Hyvästit Panacodille? Hyvästit sille, että kivut OIKEESTI lähtee särkylääkkeillä?

Täällä on koulu tältä lukuvuodelta oikeestaan tehty, maanantaina alkaa työt, juhannuksena lähdetään lomalle, ulkona on ihana sää. Oijoi :))

Missä Ruusis ja Punis? Piksu, käys kurkkaamassa meitä :) Kuis mein plussanneet?

Murunen

Moikat kaikille, jotka minut vielä muistaa. En kauaa ketjussa kirjoitellutkaan, oli vielä välissä hiljaisempi vaihe km:n takia.
Täällä raskaus edennyt jo rv 24. Kaikki mennyt tosi hyvin, ollut paljon "helpompi" raskaus kuin ensimmäinen. Pahoinvointi loppui nopeasti, mielihaluja tai närästystä ei ole ollut, paino pysynyt todella hyvin kurissa. Ekassa raskaudessa kaikki oli ihan päinvastoin :D
Aina välillä olen käyny lukemassa teidän kuulumisia, onnittelut plussanneille ja super-tsempit haaveilijoille!!

Moonsun rv24+

edelleen käyn kattomassa mitä kirjoittelette.. onkin ollut hiljaisempi jakso, kaikki peiton alla kuhisemassa? ;) tehkää juhannustaikoja ;D

toisella täällä taas täti kadoksissa, ja toisella taas löytänyt tiensä perille... hmp.. lisää plussia eikä mitään tätejä! tsemppiä täältä suunnalta :) ++

mulle ei kuulu kovin kummoisia, olo on tosi hyvä, joka saa siis välillä huolestumaan että onko kaikki hyvin. ei pahoinvointia, ihan minimaalista ellotusta hyyyyvin harvoin. yöllisiä pissaretkiä tulee tehtyä 2-4krt yössä, johtuuko se siitä missä asennossa kohtu on vai mistä...? :) tissikipu olematonta, välillä ilmestyy iltaisin. alavatsalla ei tuntemuksia... tai muutama ohimenevä ja todella mieto ollut, en voi sanoa että niitä erityisemmin tuntisi. vielä 3 päivää h-hetkeen, saadaan tietää kuuluuko sydämen syke. liian jännää!

tulen sitten kertomaan, toivottavasti hyviä uutisia :)
minnuli rv7+0

Heips!

Oon siis ihan ensikertalainen kirjoittelija vaikkakin lueskellut paljon juttuja täällä :)

Vähän taustatietoa eli mulla 2 lasta (-02 ja -06) molemmat raskaudet alkoi ekasta kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen mutta nyt kun kolmosta yritetään ni eipä niin helposti tulekaan. Eli pillerit jätin pois 11/09 ja km 02/10 (5+3). Aika turhauttavaa etten sanoisi mut ihana on ollu huomata etten ole yksin :) on mulla onneksi ihanan ymmärtäväinen mies joka on joutunu kestää mun kiukut ja tätikyläilyt.

Eli liityn tänne teidän haaveilioiden joukkoon jakamaan tuntemuksia etten nyt ihan niin tuota miestä kuormittaisi :P

Olipas kiva kuulla Moonsunista ja etta raskaus sujunut hyvin. Hyvaa jatkoa! :)

Kovasti tsemppia Minnulille ultraan! :)

Taalla pitais oviksen tapahtua muutaman paivan sisaan, taitaapi olla kp11 menossa. Mulla on taas ihme minituhruttelua, joka mietityttaa. Valilla ei tule mitaan, tai korkeintaan pyyhkiessa viiru rusehtavaa, sitten taas saattaa tulla ruokalusikallinen poksyyn. Tammoista on ollut viimeset pari kuukautta. Valilla ei tule mitaan vaikka viikkoon, sitten taas saattaa tulla yks tai useampi paiva putkeen. Eika yhtaan kysy etta mika aika kierrosta on menossa. Paljon vahaisempaa ja vaaleampaa kuitenkin kuin se menkkoja edeltava tuhru. Odotan tan kierron loppuun ja sitten menen laakarille asiasta marisemaan jos viela jatkuu. Viimeksi se sanoi mun tuhruilun johtuvan endosta.

On se kumma etta toiset ei vuoda millaan ja toiset sitten senkin edesta :( Voitaispa jakaa tasaisesti nama meidan ongelmat niin sit kaikilla olis ihanteellinen kierto :D

Heips! Ei oo menkkoja kuulunu. Ja en oo testejä tehny, turhaan. Olo on ihan samanlainen kuin silloinkin kun on negan tehny et pitää vaan ootella.

Tervetuloa mukaan haaveilemaan Zeni! :D

Täällä yksi onnellinen ruusis =) Kp 2 menossa, ja MAHTAVAA, tämä kierto oli 35 päivää, siis "normaalin" rajoissa!! Se edellinenhän venyi 109:ään ja muut ovat olleet lähemmäs 50 pv.... Joten nyt on olo todella onnellinen. Tuntuu, että nyt taas päästään yrittämään ehkä tämän jälkeen, kun on jotain järkeä laskea oviksiakin! Tässä kierrossa en siis laskenut, koska ajattelin vain, että meneeköhän nytkin se sata päivää.. Tähän on kyllä suurin syy ehdottomasti se, että nyt olen rento ja ilman stressiä! Viime vuosi olikin aika rankka. Nyt vaan toivon että tämä jatkuu tällaisena. Tässä alkavassa kierrossa todellakin lasken oviksen =) Piiiiitkästä aikaa, sitten tammikuun!!!

Papajututkaan ei nyt ole harmittanut, koska valkovuoto on hieman vähentynyt. Edelleen siis mulla on lähete keskussairaalaan naistentautien polille, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään ja epäilen (juuri kun kesä ja lomat sopivasti välissä) että kuuluu vasta elokuussa. Silloin jo tietenkin toivon että olisin plussannut <3

Ihana kuulla teistä Minnuli ja Moonsun, uskon että kaikki menee jatkossakin hyvin! Kiva kun Minnuli tulet kertomaan sitten ultrasta =)

En ole nyt toukokuun keskusteluja seurannutkaan, kun on ollut vähän kaikkea ja itse en ole yhtään luottavaisena ollut että menkat pian tuleekaan, niin on tuntunut turhalta edes ajatella asiaa..

Mitäs kipuja Murulla, menkkakipuja? Eilen oli itselläkin aika kipeät vatsa ja selkä sekä pohkeet, mutta mulla ainakin lämpö (kaurapussi) ja liikunta auttaa. Mukavaa että sulla alkoi nyt kesäloma vaikkakin töitä on vielä vähän ennen oikeaa lomaa.

Zenille tervetuloa haaveilemaan! Laitappa itsesi listalle =)

Hellou,

Olen usein lueskellut kirjoituksia ja päätin itsekkin osallistua keskusteluun.

Sain km 11/09, josta olen henkisesti ja ruumiillisesti yrittänyt pitkin kevättä toipua. Ensimmäinen ultra oli shokki, kun sisältäni löydettiin kaksoset. Toisella oli alusta asti ongelmia ja oli huomattavasti pienempi kuin toinen. Kaikkemme yritimme, että edes toinen olisi saanut elää, yritys loppui maanantai iltana kun pidimme kuolleita pienokaisiamme sylissämme.

Km jälkeen tuli tunne, etten ole kokonainen ihminen ennenkuin uusi elämä kasvaa sisälläni. Tikuttelua ja ahkeraa "peiton heiluttelua" oli heti alusta lähtien. Ovis testit kuitenkin näyttivät koko ajan negaa. Nyt kierto ollut muutaman kerran 27 pv. Edellisellä kierrolla en tikuttanut ollenkaan kun niin masensi edelliset tikutukset.

Nyt on ollut reilun viikon ajan alamaha kipuja, pientä lämpöä ja niiden mukana tulevaa toiveikkuutta. Ei olisi minulle ensimmäinen kerta, että kroppani viestittelee minulle "oireita", vain siksi että toivon niin kovasti.

Yrittämisen iloa kaikille, toivottavasti haaveista tulee totta :)

Sini, tervetuloa mukaan haaveilemaan, toivottavasti oireesi viittaavat tulevaan plussaan! Tosi rankka kokemus sulla on taustalla, oon pahoillani, että olet joutunut käymään tuollaisen läpi. Kiva kuitenkin kun liityt meidän porukkaan haaveilemaan uusista mahdollisuuksista.

Zenille kanssa tervetulotoivotukset, täällä tosiaan saa höpötellä! Tosin olen huomannut, että pitäisi pitää miestäkin vähän paremmin ajan tasalla, kun tulee täällä kerrottua päivitykset niin jää välillä kertomatta miehelle!

Ruusis - loistavaa, olet kierrossa! Ihan kateellisena olen täällä ;) Sitten vaan Minnulin perässä tasaisesta kierrosta plussaa hakemaan. Ahh, odotan kanssa itse, että saavutan tuon vaiheen.. Joo, mulla kanssa auttaa liikunta menkkakipuihin, mutta eipä silloin juuri liikkua tee mieli. Hahaa, tällä hetkellä toivon jopa että olisi menkkakipuja, eipäs ole ennen tullut niitä kaivattua!

Kp menee huomenna taas viiteenkymppiin. Pitäis kai tehdä jotain.. edelleen toivon plussaa siitä mun jälkijättöisesta pseudo-oviksestani, joten en ole tehnyt mitään. Mutta tällä oireettomuudella ei mitään plussia taida ilmestyä.

joo eli mulla nyt kp 3 menos ja normi kierto siinä 28-30 päivää. viime kierto oli 32. en oo kertaakaan viel ovista tikutellu, ihan fiilis pohjalla on menty. ehkä täs pitäis ottaa pikku hiljaa "järeemmät aseet" käyttöön :)

sini82 olen pahoillani menetyksestä, todella surullista luettavaa mutta ihana että olet jo pystynyt kuitenkin jatkamaan yritystä.

Hei vaan, minäkin käyn edelleen lukemassa täällä säännölisen epäsäännölisesti.

Sinin kokemus kuulostaa kyllä rankalle, mutta hyvä että elämä jatkuu. Saanko kysy, että millä viikoilla sait keskenmenot?

Kaikille toivon ongelmien ratkeamisia ja siitä syntymään plussia!

Minäkin olen jo isomahainen ja suunnilleen kolme kuukautta tässä enää tarvii ootellakaan. Olo on edelleen hyvä, mitään suurempia vaivoja ei juurikaan ole. Ikävin on suonenveto joka herättelee välillä öisin. Poju liikkuu pitkin päivää ja tykää erityisesti asustella vasemmalla puolella, joten vasemissa kylkiluissa tuntuu :) Tavaraa rupeaa olemaan aika hyvin, vielä kun saisi aikaiseksi viedä kelaan nuo äitiysavustus paperit niin on asiat hyvällä tolalla.

Niki ja poju 26+3

Heipä hei! Eilisen illan jomotteli alavatsaa jo lupaavasti. Toivottavasti pian menkat alkaa niin pääsis uuteen yritykseen. Mullakin kp lähentelee 5 kymppiä niin kuin lauralla. <----- saadaan varmaan jännätä taas enskierrossa samoihin aikoihin, jos meillä nyt sit pian menkat alkaa.

Sinillä on kyllä ollut kauhea kokemus! Mutta onneksi elämä jatkuu! Voimia!

Kiva kuulla mitä plussanneillekin kuuluu. Mä oon käyny aina säännöllisesti kurkkimassa moonsun:n kuulumiset :) Kirjoitelkaahan vaan ultra ja muita päivityksiä ;)

Pamelalle tsemppiä oviksen bongailuun!

Ruusikselle onnittelut alkaneesta kierrosta!

Haaveilijat:

Muru 27/29 Y11/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Punamusta 24/25 Y03/10
Ihmettelijä ??/??, Y??/??
Zeni ??/??, Y??/??,(lapset -02, -06)
Sini82 ??/??, Y??/??

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Touhuiluiloa kaikille!

Hellou,

Kiitos sympatiasta :)
Se oli elämäni pahin päivä. Osana suruprosessia irtisanouduin töistä (välillä sekin pelottaa, yrittää lasta ja olla työttömänä) ja laitatin tatuoinnin, jotta poikani ovat aina minussa.
Km tuli rv 21 + jotain, elämä oli silloin aika sumuista eikä tarkkaa muisti kuvaa juuri ole. Ilman miestäni en olisi ikinä selvinnyt koettelemuksesta, suuri kiitos hänelle.

Yritys kertoja on minulla ennättänyt olla ennen ensimmäistä raskautta lukemattomat määrät, reilu vuosi meni. Mieheni on oma toimisesti selvityllyt tärppi päivät ja on varsin tietoinen milloin meidän pitää yrittää, hän on hassu :)

Huomenna voisin tehdä testin, se pelottaa ja jännittää. Hassua miten voi yhtä aikaa pelätä negaa ja plussaa...

Sini, ei lapsi kaiketi paljon rahaa tarvitse, vaan rakkautta. Ja siihenhän työttömällä on paljon aikaa :) Rahantarve on enemmän siellä vanhempien puolella, eiköhän Suomessa aina pysy lämpimänä ja saa ruokaa riittävästi. 21+ viikkoon mennessä on kyllä ehtinyt jo varmasti toivomaan ja haaveilemaan vaikka mitä..

Jänskään täällä sun kanssa huomista testausta!

Mammaaa.. mulla myös alavatsaa jomottaa ja jopa selkää särkee wanhoilta ajoilta tuttuun malliin, sitä saa mitä tilaa! Luomutätiä ei ole nähty vuosiin ja nyt siis kovasti olisi toivottu vieras, tule täti tule.. Täytyy lähteä liikenteeseen, muuten innokas odotus voi säikyttää tädin pois näiltä kulmilta.

voi, täällä surullisia uutisia... :( jaksamista km:n jälkeen!
tulin tänne kertomaan omia kuulumisia ja tuntuu pahalta avata suunsa...
sydämen syke siis löytyi, ja toivotaan niin mahdottoman kovasti että tammikuussa saadaan syliin oma vauva. noita myöhempiä keskenmenoja pelkään ihan hirveesti, en tiedä kestäisinkö... kellekään en soisi moista!
plussatuulia ++!
minnuli rv7+3

Heissan!

Onnea, onnea plussista! Myös pahoittelut km:n kokeneille. Ei sitä osaa edes kuvitella, miten kamalaa se varmasti on.

Olen taustaillut, kun omaa kertomista ei sen kummemmin ole ollut. Ehdin taas kuvitella kaikenlaisia oireita raskautumisesta, lähinnä paineen tunne vatsalla, joka vieläkin on, mutta niinpä vaan eilen alkoi menkat. Pöh, pöh, pöh, pöh. Tällä kertaa ei kuitenkaan tuhrulla ja ihan normipäivänä kp 25. Edellisessä kierrossa kp 20 alkoi tuhru ja sit oli pari päivää välilä ennen normimenkkoja. Myös aikaisemmassa oli tuhrua.

Tuli ekaa kertaa kokeiltua greippimehuakin, mutta en tiedä oliko siitä apua oviksessa. Mielestäni sen bongaus onnistui samalla tavalla kuin ennenkin. Mitähän tähän kiertoon keksis? Ovistikut? Heh. Nyt taas kerran yritän olla stressaamassa, se lienee paras lääke. Melko vaikea vaan toteuttaa................ Miten tästä tuli tälläistä vahtaamista?

Mietityttää miksi ei tärppää, mutta ei ne lapset tilaamalla näköjään tule. Nyt lähden shoppingterapiaan ihanaisen naperoni kanssa!

Tsemppiä ja iloisia ajatuksia!

Haaveilijat:

Muru 27/29 Y11/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Punamusta 24/25 Y04/10
Ihmettelijä 25/25, Y03/10 (lapsi -08)
Zeni ??/??, Y??/??,(lapset -02, -06)
Sini82 ??/??, Y??/??

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Hello ladies! ;)

Uusille tervetuloa!

Mukavaa, että meidän masumammat voi hyvin :) Kivaa kuulla teistä.

Pamela: Joko teillä on talvi? Pidätkö jo kaikki lomasi sillon "talvella" vai pidätkö nyt kesälläkin vielä lomaa? Suomessa on niiiiiiiiin kaunista nyt, teidän pitäis tulla käymään täällä. Aivan ihania auringonlaskuja ja puut on vielä ihanan vaaleanvihreitä ja kaikki kukat kukkii :)

Missä päin Eurooppaa Laura asuu?

Ruusikselle onnea menkoista :D Niin siis menkkakivuista puhuin. Mulla oli pillereiden kanssa aivan järjettömän kipeät tappomenkat, jotka ajoivat mut usein ihan sängynpohjalle. Nyt ihmetyttää, että voiko menkoista todella selvitä kahdella särkylääketabletilla :)

Menkat on ohi! Wohoo! Kp on mitälie, en jaksa laskea. Mä en kyllä jaksa uskoa mihinkään greippimehuihin enkä muihin, mä oon liian skeptinen semmosiin :D Kyllä luonnon täytyy osata hoitaa asiat niin kuin ne on (ja jos ei hoida niin sitten mennään suoraan hoitoihin).

Muru

Nyt tulee viestiä taas ihan väärään paikkaan, mutta..
suomentaisiko joku minulle noi teidän käyttämät lyhenteet?
tärpit ja muut kun mulla ei ole harmainta hajuakaan niistä ja kuitenkin ne alkais olla aika ajankohtaisia täällä meidänkin huushollissa.. =)

Yhteistyössä