haaveissa vauva, marraskuun haaveilut:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuiskuli:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa kuulla Myyn ja Callien kuulumisia, ja Siniskin kävi meitä moikkaamassa.... Myyn sisuskaluille tulee toivon mukaan entistä ehompi järjestys :)

Näinköhän minustakin tuli näin epäonninen VAIN ja ainoastaan tämän palstalle liittymisen takia?! Tietenkin pidin itseäni varsin hedelmällisenä, mutta toisin siinä vain kävi. Onneksi täällä on muitakin, joiden kuvitteelliseen olkapäähän voi pyyhkiä pettymyksen kyyneleet kuukaudesta toiseen. Mutta erityisen tärkeänä pidän täällä vallitsevaa tsemppihenkeä ja sitä, että välillä voidaan keskustella muistakin asioista.

Minun mieheni ei juuri kommentoi näitä "ei vauvaa tästäkään kierrosta"-ilmoituksiani. Hän ei ehkä samalla tavalla kuumeile asian suhteen, joten minulla ei ole sellainen olo, että tuottaisin hänelle pettymyksen. Mutta toisaalta olisi joskus kiva saada edes lohdutushalaus tai jotain, mutta kun ei niin ei.

Minäkin odotan innolla joulua ja terassilla palaa punainen lyhty. Huomenna "vietämme" 1v hääpäivää, ihan arkisesti kotosalla. Mutta on tämäkin jokin etappi sitten kai... kaikista aamuisista mokailuistani huolimatta!

Rentouttavaa viikonloppua muille haaveilijoille, kyllä se siitä taas.

Apila kp 4

Ei minulla mitään asiaa ollut. Kuhan tulin vain ilmoittamaan, että olen hengissä.
Takana yksi äärimmäisen epäonnistunut peitonheilautus, että koko ilta meni ihan piloille :(

Paha mieli, saunasiiderikään ei maistunut...

Muru kp10

Voi Murua, harmi jos peittojen heilautusten yritys meni mönkään... mutta tiedän kyllä tunteen. Toivottavasti paha mieli on jo väistynyt. Välillä minä ainakin huomaan ajattelevani miestäni pelkkänä välineenä toivotun tuloksen saavuttamiseksi, eikä se ole kovinkaan hyvä lähtökohta oikein millekään.

Työn iloa kaikille teille!

Apila

Maanantaita!

Mulla taitaa olla ovis myohassa : ( On kp14 tanaan mutta ei niin minkaanlaista oiretta viela. Arsyttaa vaan tammoiset pitkat kuukaudet kun tuntuu etta seuraavaan mahkuun on niin miljoona vuotta aikaa. Toissakuussakin tuli ovis vasta kp28, ja sit menkat alkoi kp42. Sehan on jo melkein kaksi kiertoa. No, mennaan kuitenkin jtp-menetelmalla koko kuukausi, onneks miehella taitaa olla vaan yks pitempi tyoreissu tassa kuussa. Jos vaikka sattuiskin maiha.

Ma yritan olla kotona vaahtoamatta vauvoista ja kiertoni vaiheista, kun ei meillakaan toi mies mitenkaan vauvakuumeesta karsi. Kun oon mussuttanut siita ettei tarpannyt niin se ihmettelee etta miten ma voin odottaa etta niin nopeasti tarppais, "tulee sit kun tulee".

Ja ymmarran kylla tuonkin 'mies valineena' pointin, kun eilen illalla laitoin miehen heratyskellon puoli tuntia aikaisemmin soittaan etta ehditaan heiluttaa peittoa ennen kuin se lahtee aamukuudelta salille, raukka parka...

No, toissa on alkanut kaikenlaisia uusia mielenkiintoisia ja haastavia projekteja, jospa nama tyoasiat veisivat ajatukset uusille urille vauvailusta. Mieskin suunnittelee oman yrityksen perustamista seuraavan 6-12kk sisaan etta onhan sita kaikennakoista hassakkaa tiedossa!

Mukavaa viikonalkua kaikille! Murulle ja meille muillekin yrittelijoille onnistuneita heilautuksia talle viikolle!

Hei kaikille!

Olen lueskellut aina silloin tällöin viestejänne ja mielenkiintoiselta ja minulle sopivalta porukalta vaikuttaa. Ollaan mieheni kanssa jätetty ehkäisy pois elokuun lopussa (09), periaatteella tjot. Kyllä sitä huomaa kuitenkin, että itsellä tulee jonkin verran seurattua, että missä vaiheessa kierto on menossa. Miehellä ei olisi niin kiire tämän asian kanssa, mutta itsellä tuntuu, että ikä painaa. Ollaan siis 32/31, Ollaan heiluteltu peittoa silloin kuin siltä tuntuu, eli tarkkoja laskuja oviksen kanssa ei ole. Nyt on peittojen heiluttelu ollut vähän vähemmällä, koska olen huolissani sikainfluenssarokotuksesta. Itse en kuulu riskiryhmään, mutta jos tulisi raskaaksi, silloinhan rokote olisi ajankohtainen. En tosiaankaan ole rokotevastainen ihminen, mutta minua arveluttaa se sikarokote, varsinkin, jos se annetaan tulevalle äidille silloin, kun sikiö on alle 3 kk ikäinen. Että vaikuttaako se sikiön kehitykseen? Tiedän kyllä, että luultavasti kukaan ei osa vastata tähän 100% varmuudella. Onko ketjulaisista joku muu jäänyt pähkäilemään tätä asiaa?

t. oink

Tervetuloa Oink! Mietiskelit noita rokotteita.. Itse myös kovasti pohtinut tuota, että voisiko sillä olla kuitenkin haittavaikutuksia sikiöön. Siis sitä, että uskaltaisinko ottaa, jos nyt raskautuisin (tai haluaisinko raskautua nyt, kun se pitäisi ottaa..). Kaikkialla kyllä taidetaan toitottaa, että riskit ovat vähäisemmät, kuin mitä saattaa aiheutua ilman rokotetta. Itse kuulun riskiryhmään ja rokotteen haen, kun muistan/ehdin/uskallan. Meillä kun tuo raskaus ei nyt ole ajankohtainen, niin en onneksi joudu siitä murehtimaan enempiä.. Eipä ollut minusta apua tässä asiassa, paitsi, ettet ole ainut joka asiasta on huolissaan :)

Voi Murua.. Kuinkas nyt noin. Ikäviä, tuollaset epäonnistuneet heilauttelut (mikä se sitten ikinä aiheuttaakin) :( Meilläkin yksi viimekuussa ja kyllä jäi aika huono mieli.. Eipä auta, kuin nousta satulaan ja lähteä valloittamaan kukkulaa uudelleen. Onneksi noita kuitenkin taitaa olla harvemmin :)

Kiva, että Myy ja Calliekin vielä mahoineen jaksaa täällä käydä hiukan toivoa luomassa.. :) Mutta missä Puhis!!?! Toi Myyn kirjoittama lause "ei niin pimeää yötä, ettei aamu koittaisi.." kosketti mua jotenkin tosi kovasti.. Juuri tuo, kuinka kaikkien vaikeuksien jälkeen oikeasti voi koittaa jotain hyvääkin :) Täytyypi itse pistää mieleen ja muistella sitä, kun taas kaikki pilvet kerääntyy itsensä päälle..

Ootko Pamela aatellu käydä kyselemässä lääkäriltä apuja, jos noi kuukaudet jää venymään noin pitkiksi? Onko siis jotain aikarajaa, kuinka kauan oottelet, että tasottuu..? Mun on niin vaikea aatella, kun ei koskaan oo paljon yli 30 noi kierrot heitelly.. Oisin varmaan heti paniikissä syöksyny lekurille, vaikka tuo taitaakin olla yleisempää, kuin oma säännöllisyyteni :)

Onkos meiän ketju nyt nimetty epäonnisten ketjuksi..?! Kuulkaas nyt, eihän noin saa tehdä :( No onhan se varmaan totta, ettei tänne kokoajan plussia ropise (itse en niitä ainakaan ole lisäilemässä), mutta valitettava totuus on, ettei se aina kaikille käy niin helposti ja lopulta kun muut on plussannu, niin.. :( Pitäis jotenkin olla jaollinen toi onnistuminen. Siten, että se ois jokasella parilla vaikka 6-9kk ja sitten nappais. Eli kellään ei sais mennä yli sen ja toi ois semmonen aika, minkä jaksais oottaa, kun tietäis, että se varmasti toimii!! Niinpä niin.. Onpas taas tosi hyviä ehdotuksia täällä, jospa poistun takavasemmalle.. Kyllä sitä niin toivois, että ois niitä helposti raskautuvia..

Liljanne, joka ennustuksen mukaan raskautuu vielä ihan loppuvuodesta :) Sitä odotellessa..

ps. Viluskille rutistus..

Heissan uudet ja vanhat.

Mä huomaan käyväni täällä aina lueskelemassa kuulumisia, mutta en oikein jaksa kirjotella mitään. Ehkä se on tämä pimeys, kun vetää mieltä matalaksi, mutta kyllä muutenkin alkaa jo tuntua siltä että turha tässä on vauvasta haaveilla ihan hetkeen. Ja kun tänne on teitä uusia tullut ja teidän kirjotuksista huokuu vielä se "alkuhuuma", niin totean jotenkin joka kerta olevani niin paljon eri tilanteessa. En siis tarkoita tätä mitenkään pahalla, älkää siis vetäkö herneitä neniin :) Mutta en vaan enää jaksa olla niin toiveikas (vaikka tietysti joka loppukierrosta ne toiveet nostaa päätään), kun tiedän jo kuinka siinä lopulta käy.

En tiedä miten tulee käymään oviksen hyvödyntämisen kanssa tässä kierrossa, kun ollaan vielä kipeitä molemmat. Tai mä alan olla jo melkein terve, mutta mies on vielä vähän huonommassa kunnossa. Vielä on muutama päivä aikaa parantua, joten katsellaan ja odotellaan miten käy. Oikeestaan, kun tajusin viikonloppuna että ovis saattaa mennä sivu suun, olin vähän helpottunut. Ei sitten tarttis jännätä muutaman viikon päästä mitään, vois vaan olla niinkuin ennen koko tätä prosessia. Mutta sitten alko ärsyttää, että koska tää on "viimenen" kierto, ja tän jälkeen aion mennä lääkärille (jos saan ajan), niin eikös hitto vie nyt ois aika raskautua!

Mäkin olen pohtinut tuota possunuharokotuksen ottamista, mutta en ole oikein saanut mitään päätöstä tehtyä. Ei-riskiryhmäläisillehän se rokote annetaan vasta joskus ens vuoden puolella, joten jos/kun en raskaudu ennen sitä, mietin sitä sitten sen pohjalta että ehdinko tässä kenties vielä sairastaa sen taudin. Voihan tietysti olla että olen sen just sairastanutkin, mutta sitä kun en tiedä varmaks... Jos taas sattuisin nyt raskautumaan, luulen että ottaisin sen rokotteen. Senhän pitäis (hatarien tietojeni mukaan, korjatkaa jos olen väärässä) antaa myös vauvalle suoja, niin että kun sama influenssa takuulla jää tänne pyörimään vuodesta toiseen, niin ois vauva sitten "turvassa" jo heti ensimmäisinä elinkuukausinaan. Tietysti, jos sitten joskus paljastuisi että rokotus olis aiheuttanut sikiölle/vauvalle jotain, syyttäisin itseäni todella pahasti, mutta yhtä pahalta tuntuisi jos jotain tapahtuisi sen takia että raskaana ollessa sairastaisin sikainfluenssan kenties pahoine jälkitauteineen ja se vaurioittaisi sikiötä.

Mutta eipä nyt tehdä tästä mitään epäonnisten ketjua! Te uudet olette olleet mukana kuitenkin vasta suhteellisen vähän aikaa, niin että kyllähän teille nyt niitä plussia alkaa vähitellen sadella :) Voi olla että mä seuraan vuoden vaihteessa Siniksen ja Tiitin jalanjälkiä tonne hoito-puolelle, niin ehkä jää kirjottelut täällä vähemmälle. Kun nyt jo tosiaan tuntuu olo vähän "ulkopuoliselta". Eikä sit taaskaan mitenkään pahalla :)

Mut tosiaan se Puhina sais myös käydä kertomassa kuulumisia. Eihän niillä nyt voi olla se matka, eikös ne olleet lähdössä Dubaihin? Vai oliko se joku muu..?

Myyn kirjotus tuntu niin siltä että noi olis varmaan munkin ajatuksia jos tossa tilanteessa olisin/joskus olen :) Että se onni on vihdoinkin osunut kohdalle kaikkien vaikeuksien jälkeen.

Nyt mä lopetan tämän romaanin ;) Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

No ei TODELLAKAAN ole mikään epäonnisten ketju!! Jos nyt vähän on ollut taukoa plussissan, niin kohta niitä tulee ropinalla.

Tervetuloa Oink! Missä vaiheessa sulla on kierto, eli milloin seuraavan kerran jännäilet?

Minä ajattelin ottaa possurokotteen heti kun vaan saan. Eli jos raskaudun nyt tästä kierrosta, niin sittenhän sen saa heti. Jos en, niin sitten joutuu varmaan odottelemaan joulukuulle. Esikoiselle yritän saada rokotteen tällä viikolla, ei kuulu riskiryhmiin, mutta täällä meidän kunnassa aloitetaan tällä viikolla myös terveiden 6kk-3v lasten rokotukset.

Täällä ei mitään, ei oireita, odotuksen odotusta vaan. Tänään on *laskee* kp 23, IIK, taas alkaa jännittämään jo valmiiksi!

Mulla menee tämä viikko aika hulinalla töissä, palailen palstalle varmaan vasta viikonloppuna.

Hei taas!

Laskin tuossa juuri, että nyt on kp 27. En oikeestaan jännällä odota nyt mitään, kun kuten aikaisemmin totesinkin, on ollut hiljaisempaa punkan puolella. Olen ollut kipeänä ja lisäksi pohtinut sitä possurokoteasiaa. Kävin tänään lääkärillä ihan muissa asioissa. Selvitin hänelle tilanteen ja kysyin, että miten tässä nyt kannattaisi toimia. Hän oli kyllä vakaasti sitä mieltä, että rokote on hyvä asia raskaana oleville, koska sikiökin saa suojan, myös mahdollisten tulevien possuflunssa-aaltojen varalle. Meinasi, että ei kannata possuflunssan antaa häiritä perhesuunnittelua. Siinä mielessä taitaa olla oikeassa, koska se tautihan voi jyllätä täällä vielä esimerkiksi ensi kesänäkin. No, ehkäpä tämä hieman rauhoitti mieltäni.

Ehkä tämä "paniikki" juontaa juurensa siitä muutama vuosikymmen sitten sattuneesta talidom-jupakasta.

Kunhan flunssa hellittää, voisihan sitä taas aktivoitua myös sänkypuuhien puolella;)

Kiitos sympatioista <3

Eilen onneksi oli vähän parempi heilautus :) Mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa oviksesta, kun siitä on niin monta vuotta, kun on viimeksi ollut. Joskus nuorena taisi olla toispuoleista alavatsa nipistelyä tms. Täytyy koittaa saa mies aktivoitua tällä viikolla vielä jonkusen kerran ;)

Ja tervetuloa Oink. Itsekin täällä palstalla vasta ihan alkumetreillä :)

Ja minä en ainakaan halua lukeutua niiden epäonnisten joukkoon. Enkä kyllä halua, että siihen lukeutuu kukaan muukaan. Veikkaan, että tässäkin ketjussa pyörähtänyt jo niin moni nainen, että tuskin voi yleistää. Sitä paitsi se ikäva fakta kuitenkin on, että joka viides pariskunta kärsii lapsettomuudesta.

Oink: Minä olen kanssa pohtinut paljon tota sikarokotetta. Nimenomaan sen kannalta, jos tässä nyt raskautuisin. Opiskelen itse terkkariksi ja olen ehkä senkin takia äärimmäisen skeptinen ko. rokotteeseen, koska on ollut niin lyhyen aikaa markkinoilla, ettei mielestäni rokotetta ole voitu testata 100%:sti kaikilta riskeiltä ja haittavaikutuksilta. Ja minullakin tuli ensimmäisenä mieleen 60-luvun Talidomi... :( Itse en kuulu mihinkään ryhmään (meitä opiskelijoita kun ei rokoteta, vaikka oltaiskin kentällä harjotteluissa) ja on sanottu, että meille "lopuille" rokote annetaan, jos annetaan, aikaisintaan helmikuusta lähtien. Enköhän ole sitten sikaillut siihen mennessä, että otanko sitten koko rokotetta enää ollenkaan siinä vaiheessa. Minä niin pelkään, että rokote aiheuttaa sikiölle kehityshäiriötä tai keskenmenon tms :( Joka päivä vain mietin sitä, enkä oikein tiedä, miten koko tautiin ja rokotteeseen pitäisi suhtautua.

Pamelalle vielä: minäkin olen vähän miettinyt tota menkkojen alkamispäivää. Kun yleensä minäkin aukean kuin hana ensimmäisestä kovasta alavatsan vihlaisusta, mutta viime kierrolla oli kaksi päivää ihan hulluja kipuja ja sitten tuli puolikkaan päivän jotain ihan onnetonta tuhrua ja vasta siitä seuraavana päivänä alkoi menkat. Laskin nyt kuitenkin sen tuhrun jo 1. kiertopäiväksi, koska eihän menkkoja voi olla jos ei sieltä mitään tulekaan :)

Muru kp12

Kävimpä tuossa pissillä, ja paperiin tuli pyyhittäessä veristä limaa.. olisiko voisiko mitenkään olla kiinnittymisvuotoa?? Vaiko vaan täti pyyhältämässä aikaisin kylään. Ei oo mulla koskaan ollu näin lyhyttä kiertoa jos tänään onki kp1 eikä 23.
Voi hanuri! Ja huomenna pitäs töissä pystyä keskittymään johonkin ihan muuhun kun tähän!

Moonsun: No voi jännä :O!!! Toivotaan nyt ihan todenteolla, että on kiinnittymistä. Minä lähetän täältä sylikaupalla neliapiloita, onnennumeroita, plussatuulia ja ties mitä :)))

Kamala vauvakuume ja ei vaan tunnu hellittävän.
Ollaan yritetty neljä kuukautta ja tässä kuussa ei oikein pystynyt kunnolla yrittämään.
Viime kuussa tuli kyllä kiinnitymisvuodon kaltaista limaa ja sitä tuli n. neljä päivää. Mutta, koska se vähän sitten tummeni ja tuli jopa klönttejä niin ajattelin että ei se sitä ainakaan ollut. En siis tehnyt testiä, koska "oireet": kova tissikipu, tissien vihlonta ja kuvotus loppuivat.
No nyt sitten on turvottanut mahaa siintä lähtien kyllä, alkukuusta aloin kärsiä tooosi pahasta vaivasta.. Ensin ilmavaivat, sitten närästys-nälkäsekoitus. Eli ensin vähän närästää ja se kuvottaa ja sitten huomaankin samassa hetkessä ryntääväni jääkaapille. Olen myös ollut tavallista herkempi, itkenyt parille turhalle asialle. Ovulaatio meni viikko sitten ja silloin ei päästy harrastamaan seksiä.. n. neljä päivää ennen ovulaatiota kyllä heiluteltiin peittoa, mutten oikein usko että silloin olisi onnannut ainakaan. Luulen että minulla on vaan jotakin mahapöpöä tai jtn. Närästys ja ilmavaivat ovat helpottaneet, herkkyys jäänyt.. Kai sitten kärsin pms-oireista.
En turhaan mitään testiä ole käynyt ostamassa, koska asia on minusta aika selkeä.. On vaan niin kova vauvakuume, että jokaisen asian liittää raskauteen.
Ehkä seuraavassa kuussa pääseekin jo yrittämään uudestaan.

Monsuun: toivottavasti on kiinnittymislimoja! Ainakin ajallisesti sopis kuvioon, eikos sulla viikko sit ollut ovis!

Oink: Tervetuloa! Makin oon uutukainen taalla, ollaan yritetty vasta elokuusta lahtien. Tuohon sikaflunssarokoitteeseen, ma sain sen tossa viikko sitten ja oon aatellut etta hyva etta tuli otettua ennen kun/jos raskautuu, mutta voi olla etta ottaisin vaikka olisin raskaanakin. En kauheasti ehtinyt miettia koko asiaa kun satuin oleen laakarissa muusta syysta ja laakari suositteli sita, sanoi etta pistaa vaikka heti, joten sanoin vaan joo ja sit se jo pisti. Pitaa vaan tehda paatos suuntaan tai toiseen niilla tiedoilla mita on saatavilla ja toivoa etta paatos oli oikea. Niin ma sen ainakin aattelen.

Liljanne: Enpas ollut edes ajatellut laakariin menoa... Mutta hyva pointti, oishan sita varmaan lekurilla keinoja tasata noi menkat. Varmaan odottelen viela muutaman kuukauden, koska oon ollut ilman pillereita vasta elokuusta ja silloin gyne mainitsi etta kolmisen kuukautta yleensa menee ennen kuin tasaantuu. Hih, luin muuten kirjaimellisesti tuon "nousta satulaan ja valloittaa kukkula" - sitahan se just on! Mitakohan mulla on mielessa... taitaa olla se ovis pian tuloillaan kun alkaa hormonit hyrraamaan ; )

Lilja: mullakin on joka kuukausi kaikki mahdolliset raskausoireet. On se kumma etta kun jotain kovasti toivoo niin mieli alkaa tehda tepposet koko kropalla.

Outikille jaksamista ja parempaa mielta! Voin kylla kuvitella etta pitkaan yrittaminen alkaa vieda mehut, mulla on vasta kolmas kerta yritysta menossa ja jo nyt pelko pyllyn alla etta taaskaan ei onnistu. Vaikka ollaankin yritetty vasta hetki, mulla on ollut kova vauvakuume paalla ainakin viimeiset viisi vuotta, mutta ei ole ollut mahdollista yrittaa aikaisemmin. Eika ole helpottanut sekaan etta viimeiset 7 vuotta siita lahtien kun endometrioosi on todettu joka gynekologi muistaa sanoa etta "lapsettomuus on oire" tai "muistathan etta voi olla vaikeuksia tulla raskaaksi" tai "ei kannata liian kauan odottaa" - en kai omasta halustani olekaan odottanut, mutta vaikeampi niita lapsia on yksinaan pykata. Sen takia minusta siis tuntuu etta olen jo odottanut IKUISUUDEN raskaaksi tuloa : )

Terkuin Pamela kp15 (eika vielakaan ovista)

Täällä kp 5. Loppukierrosta ehti toiveet jo nousta, mutta turhaan. Samoilla linjoilla Outikin kanssa, että koska haaveilua on ollut jo niin kauan, en oikein koe tätä palstaa omaksi. Enkä todellakaan halua ajatella itseäni tai muita meitä joilla lapsen saaminen kestää, epäonnistujiksi! Eihän se meidän vika ole, että plussaa ei tule! Varmaan minäkin siirryn pikkuhiljaa hoidoissa ketjuun, kunhan hoitoihin mennään. Muuten pidän täältä hiljaiseloa ja jatkan taustailua. Kun on haaveilujen aikana kerennyt jo sata kertaa kokea ne toiveet ja pettymykset ja käynyt läpi kaikki ajatukset lopullisesta lapsettomuudesta adoptioon ja sijaisperheeseen, tuntuvat vasta yrityksen aloittaneiden ajatukset kaukaisilta, vaikkakin tutuilta! jos jotain on tässä oppinut, niin kärsivällisyyttä ja odottamista. Ja pettymyksiäkin on joutunut sietämään! Mutta niin kuin outik sanoi, en tarkoita millään pahalla uusia kohtaan! Toivon teille kaikille pikaista plussaa!!! :)

Mutta tsemppiä yritykseen kaikille uusille! Ja viluskille, liljannelle, outikille, sinikselle, tiitille, myylle ja puhikselle suuret halirutistukset!

Heipä hei naiset kuuraisen kaupungin keskeltä!

Minähän olin jo melkein kärryiltä pudonnut, kun täällä oli ulkoasu vaihtunut niin kovasti ja uusia Ihanaisia saapunut joukkoomme pilvin pimein. Ja uus PP:kin :D Sille hörähdin minäkin täällä kun en voinut estää itseäni tekemästä mielenyhtymää kyseisen lyhenteen aiempaan käyttötarkoitukseen!

Palasin lauantaina Abu Dhabin (piti olla alun perin matka Dubaihin, mut parilla sadalla kilometrillä kohde vaihtui suoraan formuloiden ytimeen :)) auringon alta. Reissu oli mahtava kokemus, joskin toista kertaa en kyllä lähde puoli vuotta odotelleena istumaan 12 tunnin matkaa yhteen suuntaan, vaikka välilasku mukana onkin. Sen verta kipuilua oli jos ei vatsassa, niin sitten alaselässä ja takapuolessa. (Siin ei kuulkaas tytöt enää edes pukamavoiteet tilannetta pelastaneet!!) Lämpöä Abu Dhabissa riitti yllin kyllin, 30-40 astetta päivisin, joten liikkeelle pääsi käytännössä vasta viiden jälkeen iltapuolella kun alkoi 'viilentyä' alle 30 asteen. HUH!! Voitte uskoa että tämä puhis puhisikin sitten ihan joka asteen edestä. Mulle olis siis vähän vähempikin lämpöä riittänyt.

Täällä tulee torstaina 7kk täyteen. Pomon kans on jo sovittu et jään äitiyslomalle joulukuun 18 pvä. Saan sitten rauhassa laitella joulua ja ei tarvitse enää hötkyillä töihin välipäiviksi. Hyvä näin! Alle 30pvää töitä siis jäljellä ja se tuntuu vallan mukavalta! Ja siitäkin jo sovittiin et palajan sitten sorvin ääreen vasta syksyllä 2011 elikäs ainakin puolitoistavuotta olen kotosalla Elmerin tahi Jalmarin kanssa :D

Kauriin plussaus oli multa jääny kans huomaamatta, oikein lämpimät onnittelut sinne!

Uusille tulokkaille toivon iloa niin makuuhuoneeseen, portaisiin, olkkarin sohvalle, ruokailuhuoneen pöydälle, eteiseen... ;D Niin siis piti vain sanomani, että nauttikaa rakastelusta, missä sitten moista ihanuutta harjoitattekaan! Viikonlopulla katoin jotain luontodokkaria, jossa kerrottiin leijonien lisääntymisestä. En muista montako päivää/viikkoa jellonan kiima-aika kesti, mutta yhdyntätiheys oli kuulemani mukaan 3-5 kertaa TUNNISSA ja siis useamman päivän ajan, koska leijonilla lisääntyminen ei ole kans ihan piece of cake! Joten ei saa lannistua ihan pienestä jos kerran leijonatkin jaksaa niin sisukkaasti yrittää!

Meillä, mun himoni on edelleen käymässä kierroksia, mut mies alkaa olla hirmuisen varovainen vatsa-asukin suhteen ja mun näyttää olevan jo ihan turha toistella, et "sä et kulta hakkaa sen otsaan lommoa, joten jatka vaan!:D" Mä olen siis tullut pisteeseen jossa olen puolieroottinen.. Rinnat on kun parhaastakin miestenlehdestä, mut toi maha kuulemma aiheuttaa miehessä vain sellaisia helliä tunteita, et hän ei jotenkin 'rohkene' enää nautiskella sellaisesta painimisesta kuin 'ennen vanhaan' :) No, aika aikaa kutakin.. Seuraavan kerran sit vissiin seksiä tiedossa joskus ens juhannuksena, JOS hyvin käy :) No, onpahan jotain mitä odottaa..

Lämpimät halaukset kaikille tutuille ja tuntemattomille!

Lähetän teille kaikille lämpöistä päivänpaistetta ja ihania joulun tuoksuja tämän kaamosajan voittamiseen! Kukas täällä jo glögiä keitteli?!! Mun niin rupes tekemään kanssa mieleni kupposta kuumaa juomaa! Taitaa olla illalla pipari-ilta ;) ...ehkä miehellekin sen vois viattomasti markkinoida vaan pipari-iltana :D eihän tuota tiedä, jos vaikka ihan pikkusen sais..

Anteeks.. ajatus ja mieli on ihan yhtä levoton kuin ennenkin.

Ja Myylle vielä kunnon äijärutsku napaselle! Että poikaa se pukkaa sielläkin :)

Lämpimin terveisin,
Puhiksenne

Moikka!

Tuo pipari-ilta kuulostaa kivalta;D Sitähän voisi alkaa markkinoida useamminkin näin joulun alla. Ihan tosissaan ajateltuna, meinasin tänään laittaa jo sellaiset pienet pinkin väriset jouluvalot lasimaljakkoon. Loput koristelut vasta sitten lähempänä 1. adventtia.

Mukava kuulla teidän muiden mielipiteitä rokoteasioista ja tietysti muustakin! Ehkäpä asia on nyt niin, että jos sattuu tulemaan raskaaksi ennen kuin on ehtinyt saada rokotetta, miettii asiaa lähemmin vasta sitten. Eipä se nyt tässä vaiheessa auta kuitenkaan, jos stressaantuu.

Puhiksen viesti kuulosti tosi mukavalta ja idylliseltä! Tsemppiä vielä viimeisille työviikoille!

Flunssaa pidellen, Oink

Voiko olla totta, että Puhiksella on enää reilu kuukausi äippälomaan?! :) Ihan epäreilua, mäkin haluan.. Niin kovasti olisin ihan minkä tahansa loman tarpeessa. Talvilomaankin on vielä niin monta kuukautta (omapa vika, kun haluaa pitää niin myöhään..) :( Koskas Myyllä "lomailut" alkaa, entäs Callie?

Pipari-ilta kuulosti kivalle :) En kyllä pipareita syö, mutta leipoa tykkään ja glögiä voisin sitten siemailla vähän enemmänkin..;) Taidanpa järjestää tytöille pienet pikkujoulut glögin ja pipareitten (vain sanan oikeassa tarkoituksessa siis) merkeissä, kun tuo mies (tylsää!!) on työmatkoilla taas. Toivotaan Puhiksen pipari-illasta menestyksekästä ;)

Mitenkäs teillä muilla nuo joulukoristelut? Oink ainakin taitaa laittaa tuvan sitten kunnolla joulukuntoon :) Meillä ei pahemmin koristeluja olla harrastettu. Mies on kyllä joka joulu käynyt mulle varastamassa pikkuruisen kuusen :) Nyt tilaa olisi jo ihan isommallekkin joulupuulle, mutta taidan silti tyytyä pienempään malliin (vähemmän neulasia :) ). Itse olen saanut hillittyä koristeluvimmaani koristelemalla työpaikan, joku tosin taisi hävittää koristeet viime joulun jälkeen, eli ehkei se sitten ollut kovin suotavaa.. :(

Outik ja Tuiskuli, älkää nyt meitä hyljätkö!! Ymmärrän kyllä, ettei jännäilyä ihan samalla tavalla jaksa pitkän ajan päästä.. Ajatukset ja tunteet ovat niin muuttuneet siitä alkuhuumasta. Ja kaikki ne pettymykset, joita aika on tuonut. Eihän niitä kenellekkään toivoisi. Vähän samoin tunnen ehkä täälläkin (eri tilanne, enkä halua verrata!), kun jännäilemään pääsee kerran pari vuodessa, jos sitäkään. Eikös sitä joskus sanottu (Viluski?), että tämän ketjun rikkaus on, kun on niin monessa eri tilanteessa olevia ihmisiä :) Pakko silti sanoa, että positiivisin mielin vaan eteenpäin.. Jos sinne hoitoihin pääsee, niin silloinhan saa jännätä ihan uudella tavalla!! :) Itselläni niin suuri usko niiden apuun, vain hyviä (ja suloisia) tuloksia niistä kuullut! Rutistuksia molemmille!! Olinko huomaavinani jotain pientä syysmasennusta siellä päin...? :(

Liljanne

:DDD Hitto vie, pitääkö tässä nyt ottaa mallia leijonista??? Siis 3-5 kertaa tunnissa??? Ei kyllä meidän porukasta se onnistuisi muilla kuin Puhiksella :D

Mutta siis ihanaa kuulla Puhiksen ja Myyn kuulumisia! Vai että pojut on teille molemmille tulossa? Nauttikaa nyt täysillä raskausajasta! Tai tiedän, että kyllä te nautittekin, mutta kehoitin silti.

Ja teretulemast vaan meidän joukkoon tuolle toiselle puolelle, kun siltä tuntuu.
Sinis

Piti tulla kommentoimaan tuohon Puhikseen matkaan että spooky...! Mun pomo ja työkaveri palasivat myös lauantaina Abu Dhabista. Olivat erikseen kylläkin matkalla, mutta samassa paikassa ja samaan aikaan ;) Onneks nyt kuitenkin voin olla varma ettet sä ole tuo työkaverini ;D

Liljanne, älä huoli, en mä teitä kokonaan hylkää. Kirjottelen sillon kun siltä tuntuu, mutta kun oikeesti ei enää jaksa kauheesti innostua esim. päivien laskemisesta, nytkään en tiedä mitä kp:tä mennään, kun vielä puoli vuotta sitten olisin tiennyt tasan tarkkaan. Kai se on tuo lähestyvä takarajani. Kun nyt tajusin että viimeistä viedään, niin iski ahdistus. Sitten pitää virallisesti vissiin myöntää olevansa lapseton... :/ Olen mä yrittänyt lohduttaa itseäni sillä, että olen jo sentään kerran raskautunut. Ja ilmeisesti silloinkin tuo oikea puoli oli jo niin tukossa että yhdellä puolella on onnistuttu. Sama tilannehan nyt on, paitsi että tietysti vähän huolettaa saiko se leikkaus aikaiseksi jotain kiinnikkeitä sitten tuonne vasemmalle puolelle ja sen takia olisi nyt sitten kaikki mahikset mennyt.

Mäkin muuten innostuin Siniksen glögeistä niin että piti viime kauppareissulla ostaa pullollinen. Sitä on nyt sitten lipitetty parina iltana. Mä tykkään enempi niistä mehuglögeistä, niin ei sitten tarvi edes miettiä kierron vaiheita että uskaltaako sitä siemailla vai ei :) Piparit ja joulukoristeet ei oo kyllä oikein mun/meidän juttu. Kuusta ei ole eikä tule, koska koirien tutustumisen jälkeen sitä ei tosiaan enää olis :D

Haha, nauroin niin paljon Puhiksen viestille ja sain siitä samalla kimmokkeen laittaa miehelle duuniin spostiin vähän kutsua pipari-illanviettoon :D Tarjolla on muun muassa piparinkuorrutusta ja pullan leipomista :D

Mä olen niin jouluihminen henkeen ja vereen. Eilen illalla kaivoin kaikkia joulujuttuja esille (tontut jätin vielä kaappiin, ne laitan sitten vähän myöhemmin :)) ja olin niin innoissani. Odotan vain, milloin ihmiset laittaisi jouluvalot päälle ja kaupoissa alkaisi soimaan joululaulut. Muutaman joululahjan olen jo löytänyt (tein sattumalta niin osuvia ja hyviä löytöjä, että olen saanut jo 4-5 lahjaa ostettua). Tänään illalla (jos vain kouluhommiltani kerkeän), laitan noita joulukoristeita esille. Toinen kynttelikkökin pitäisi muistaa käydä ostamassa... :) Joulukuusen haluaisin, mutta kun on kaksi kissaa, niin aivan turha toivo edes haaveilla siitä. Monesti ollaan mietitty, jos parvekkeelle hommaisi, mutta koristeidenkin pitäisi olla sitten veden ja pakkasen kestäviä (kun meillä ei ole lasitettua partsia), mikä on sitten vissiin aika turha toivo sekin (varsinkin, kun se todnäk tarkoittaisi esteettisyydestä luopumista...).

Olen jo vuosia halunnut lopettaa pillereiden syömisen ja ehkä niiden takia olen ollut jotenkin ei-niin-innokas seksin suhteen, mutta nyt olen jotenkin niin tyytyväinen ja iloinen, kun olen vihdoin voinut luopua pillereistä ja seksilläkin on jotain muutakin merkitystä kuin yhteinen nautinto.

Nyt takas kouluhommiin... :)

Nyt on kyllä pakko tulla jakamaan teille naiset :D

Mies soitti minulle kotimatkalla: "Sain sun leivontakutsun ;) Mikä meteli sieltä kuuluu?!" Minä iloisena: "No mä leivon täällä sulle herkkuja" (tein mustikkapiirakan ja kasvispiirakan) Mies: "Ai leivotaanko me oikeesti?! :O"

Ei jestas, että olis tehnyt mieli revetä :D Mies odottanut koko päivän, että pääsee kotiin mun kanssa "piparin ja pullantekohommiin" ja sitten minä oikeesti oon kädet jauhossa kotona :D Mies oli onneksi ilahtunut kotiin tullessa niin leipomuksistani kuin meidän pullantekohommistakin ;)

Täällä on nyt jumpattu niin sunnuntaina kuin tänäänkin :) Kyllä ne pillerit taisivat tehdä musta kyllä aika haluttoman, kun nyt tekee koko ajan mieli ;)

Muru kp13

Voi Muru, täällä taitaa kaikki kohta kutsua miestään pipari-iltaan :D Loistava idea, joka ilmeisesti myös toimi!

Minä haaveilin pitkään jouluvaloista, kun meillä on tuo iso terassikin. Muutaman kerran kävin kaupassa katselemassa ja tänään ostin sitten sellaiset jääpuikon malliset. Mielestäni tosi hienot, mutta mies oli ihan ällistynyt ja toisteli jatkuvasti, että tällaisetko sä menit sitten ostamaan... no niin niin, ja tarpeeksi kiljuttuani mies tajusi ripustaa ne tuonne terassille. Eli nyt on meilläkin joulun odotus alkanut :D

Sunnuntai-iltana onnistuin saamaan parrua ihan pitkällä kaavalla, mutta pitäisi jaksaa pysyä vireessä jatkossakin... tuo leijonien tiheys kuulosti mahdottomalta! Näinköhän me sitten koskaan onnistutaan... :/ No, ostin tänään ekaa kertaa greippimehua ja lasillisen juotuani totesin, että se on niin pahaa, että sen on pakko olla tehokasta.

Puhinalle tervetulotoivotus tänne arktisiin olosuhteisiin, täällä kehä I:sen sisäpuolellakin on jopa lunta! Jes! Koira on innoissaan, kun sille heittelee lumipalloja. Voisit jakaa noita himojasi vähän meillekin, niin saataisiin mekin jotain odotettavaa alulle... No, tässä täytyy ryhdistäytyä itse kunkin.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille teille!

Hih, pisti kylla tuo Puhinan viesti hymyn huulille : ) Toivottavasti teilla oli onnistunut pipari-ilta! Ja hyva kuulla etta Murun omat hormonit on alkanut hyrraamaan : )

Apila, makin oon tassa kierrossa alkanut juomaan tuota greippimehua ja kylla se irvistellen alas menee : D No, nyt viikon jalkeen siihen pahaan jalkimakuun alkaa hiljalleen tottua... Ei ainakaan voi kukaan sanoa ettei olis kaikkia mahdollisia keinoja kaytossa tassa yrittamisessa!

Ihana lukea teidan joulunodotusjuttuja! Ulkomailla asuessa on huomannut miten paljon siita joulumielesta tulee siita etta on pimeaa, kylmaa, lunta, kynttiloita, rauhallisuutta ja hiljaisuutta. Taalla meilla kun on jouluna keskikesan helteet niin se on enemmankin vain vapaapaiva jolloin voi menna rannalle/piknikille tms. Eipa kauheasti ole joulumielta ollut viime vuosina... Lisaksi mies ja sen perhe kun on juutalaisia, niin niilla viela vahemman sita joulumielta on ; ) Mutta viime vuonna paatin etta nyt alan tekemaan joulua, ja ostin tekokuusen ja koristelin sen oikein vimpan paalle valoineen kaikkineen, joululaulut soimaan, tein laatikot ja pullat, Ikeasta ostin glogit ja piparit, ja loysinpa viela leipomon joka tekee melkoisen hyvia limppuja. Sitten kutsuin miehen perheen jouluaattona syomaan ja ne on niin suloisia, siella ne hyvalla halulla soi suomalaisia jouluruokia hanukkakynttiloiden valossa (ja auringonpaisteessa, vaikka mietin kylla etta pistaisko verhot kii etta tulis vahan suomalaisittain pimeempaa :D ). En viela tieda mita tana vuonna tekis, no ainakin kuusen laitan taas. Ja glogit, niista en luovu!

Ma julistan taalla nyt julkisesti etta tassa kuussa en tee testia enneko 28.pva (ellei sitten tietenkin tatsykka tuu kylaan sita ennen). Oon niin malttamaton hatahousu etta tuhlaan ihan turhaan raskaustesteja kun alan testaileen jo viis paivaa ennen odotettuja menkkoja. Toi 28.11 olis sit kp33. Ja voitte sit muistutella mua tasta julistuksesta jos/kun alan touhottaan ennen aikojaan etta "pitaiskohan testata"...

Jahas, tyopaiva on pulkassa, ei muuta kuin kotia pain. Mukavaa torstaita kaikille!

Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan 1 haaveilia?

Olen 27v. vuotias 2 lapsen äiti pohjois-suomesta jolla olisi haaveena lisääntyä jälleen. Edellisistä odotuksista on jo vierähtänyt tovi, siksi kai tämä kaikki tuntuukin niin uudelta ja jännältä.

Poika mulla on syntynyt -01 ja tyttö -02. Päätös oli että nämä 2 riittää mut eipä sit riitäkkään kun nyt vuosia myöhemmin on alkanut tulemaan kauheet vauvakuumeet joten miehen kans päätettiin että tehdään nyt sit se iltatähti ;)

Yritetty ollaan nyt vasta 1,5kk ja toiveet raskaaksi tulemisesta mahd. pian on korkealla.
Pillereitä söin 7 vuotta jotka sit jätin pois n.2kk sitten. Pillereitten lopettamisen jälkeen menkat tuli viikolla 40, en muista tarkkaa päivää ja seuraavat tuli sitten 15.10.n pari viikkoa myöhemmin. Nyt on menossa kp 29/? .
Kierron pituudesta mulla ei ole hajuakaan. Ennen pillereitä mulla oli tosi epäsäännölliset menkat joten tässä nyt ootellaan ja katellaan miten käy?

Pari viikkoa sitten oli kaikenlaisia raskauteen viittaavia oireita mutta ne loppu ku seinään ku kävin tekemässä testin labrassa joka oli negatiivinen. Sen jälkeen ei ole ollut muita oireita kun pientä nipistelyä alavatsassa silloin tällöin.

Yhteistyössä