HAHTUVA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neulomaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neulomaan

Vieras
Siis auttakaa nyt naista mäessä.
Eli kyse hahtuvasta; siitähän voi tehdä vauvalle kosteudenpitävät villahousut, jolloinka ne ilmeisesti käsiteltävä ensin jotenkin?

Mutta entäpä jos haluaa tehdä itselle sukat, tai isomalle lapselle ihan normi villikset (ei kosteudenpitävät), pitääkö käsitellä jotenkin, vai voiko vaan neuloa ja ovat valmiit?
Kuinkas jatkossa, jos tarvittee pestä joskus (käsinpesu? millä?).
Kiitos.

hahtuva housuista tulee kosteuden pivätä kun valmiiksi neulotut housut käsittelet villan hoitoaineella.sonetilla esimerkikki löytyy.itse pesen käsin niin välttää villavaatteiden kanssa ikäviltä yllätyksiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
hahtuva housuista tulee kosteuden pivätä kun valmiiksi neulotut housut käsittelet villan hoitoaineella.sonetilla esimerkikki löytyy.itse pesen käsin niin välttää villavaatteiden kanssa ikäviltä yllätyksiltä.

Kiitos.:)
Eli jos sukkia, tai isommalle ihan vaan lämmintä housua tekee, niin ei tarvitse käsitellä kuinkaan?
Ovat siis sinällään käyttökelpoiset?
Ja jos pesua vaatii myöhemmin, niin käsinpesu?
Eihän huovu tuo hahtuva käsipesussa?

Olen joskus muinoin neulonut hahtuvalangasta lapasia useammatkin parit. Ihan vaan neuloin ja otin käyttöön ilman mitään käsittelyjä. Pesu onnistui muistaakseni ihan normaalilla villalle sopivalla pesuaineella, suosittelisin käsinpesua.

Noista kosteudenpitävistä villahousuista en osaa sanoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Olen joskus muinoin neulonut hahtuvalangasta lapasia useammatkin parit. Ihan vaan neuloin ja otin käyttöön ilman mitään käsittelyjä. Pesu onnistui muistaakseni ihan normaalilla villalle sopivalla pesuaineella, suosittelisin käsinpesua.

Noista kosteudenpitävistä villahousuista en osaa sanoa mitään.

Kiva, kiitos sinullekin tiedosta. :)
Mietin että voiko tehdä muuta kun vauvan vaippahousuja, mutta voi siis ja ei tule sellaisia huopuneita "tönkköjä," vaan ihan normi tumppuja ja sukkia saa tehtyä. =)

Voi pestä normaalissa villapesussa villalle soveltuvalla pesuaineella. Kosteudenpitäviksi tulevat kun peset pari kertaa, niin vähän ikäänkuin huopuvat, ominaisuus paranee käytössä. Alkuun kannattaa vaihtaa useammin ja pestä useammin, myöhemmin riittää tuuletus, jos ei ole tahroja. Niin, ja neulo riittävän tiukkaan. Sukat tms voit neuloa niinkuin mistä vaan langasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Voi pestä normaalissa villapesussa villalle soveltuvalla pesuaineella. Kosteudenpitäviksi tulevat kun peset pari kertaa, niin vähän ikäänkuin huopuvat, ominaisuus paranee käytössä. Alkuun kannattaa vaihtaa useammin ja pestä useammin, myöhemmin riittää tuuletus, jos ei ole tahroja. Niin, ja neulo riittävän tiukkaan. Sukat tms voit neuloa niinkuin mistä vaan langasta.

Hyvä homma. :)
Eli isommankin pöksyt voi neuloa ihan kuin mistä vaan langasta, kun eivät tule vaipatustarkoitukseen.

KIITOKSET KAIKILLE!

Yhteistyössä