Hailakka viiva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirnipsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirnipsi

Vieras
Heips ja suur kiitos jo etukäteen!
Noin vuosi sitten lopetin pillerien syömisen, jonka jälkeen kuukautiseni ovat olleet epäsäännölliset. Viimeisimmät kuukautiset tulivat 25.-29.11.2009 ja normaalisti ovat tulleet n. 4-5 vk välein. Noin viikko sitten.. tai alle.. alkoi tuntua että rinnat aristaa, en tiedä, mutta ne tuntuu jotenkin isommillekkin,.. raskaat ovat. Pieniä viiltoja alavatsalla (niinkuin menkkakipuja). Todella toivoisin olevani raskaana ja olemme olleet täysin ilman ehkäisyä.. Ensimmäisen testin tein lauantaina, joska usko ja toivo niin pakottivat. Toinen viiva oli erittäin hailakka.. miltei näkymätön. Kuvittelin että testin läpi näkyy viivan "paikka".. Tänään toistin testaamisen ja toinen viiva oli tummempi.. Mutta ei mikään älyttömän tumma.. En kuitenkaan pysty uskomaan että voisiko nyt tosiaan olla käynyt niin onnellisesti että näinkin helpolla.. yhden kk:n yrittämällä voisi muksun saada?
Sitten kysymyksiin:
1. Olen ollut röntgen säteille alttiina mahdollisen raskauden alkamisen aikana, onko erittäin vaarallista? Nyt on kyseessä se että olen itse ollut koneen käyttäjä ja tietysti käyttänyt suojaliivejä.
2. Monennellako rv:llä olen, lasketaanko se viimeisien kuukautisten alusta vai lopusta?
3. Koska neuvolaan?
4. Milloin kerroitte vanhemmillenne? Minkälaisia reaktioita?

Tuossapa hätäisimmät.. :)

Kyllä se voi olla mahdollista että kuukauden yrittämällä jäät raskaaksi..mulla kokemuksi löytyy 3kpl =)

1. tuohon en osaa vastata

2. alusta lasketaan

3.voit soittaa vaikka huomenna aikaa..yleensä sen saa noin. 8 viikolla

4. Heti kerroin kun plussasin :D

Onneksi olkoon!!

Jos testiin tulee testiviiva, vaikka hailakkakin, olet raskaana!! :) Kyllä se voi tapahtua ihan jopa ensimmäisestä yrittämästä (meillä toisesta)!

En osaa röntgenjutusta sanoa, sen tiedän vain että ne on haitallisia, mutta minkälainen altistus niin en osaa sanoa... Neuvolaan kannattaa soittaa ihan vaikka heti huomenna ja kysyä, varsinkin kun töissä joudut olemaan niin saat varman ammattimaisen vastauksen sieltä.

Ja raskausviikot ruvetaan laskemaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä. Eli olet nyt rv 5+0 sinulla. Soita tosiaan heti huomenna nl:aan ja varaa aika ja kysy siitä röntgenjutusta.

Minä kerroin omalle äidille heti kun olin toisen viivan testiin saanut, ensin tietenkin miehelle ja parin päivän päästä kasvotusten äidille. Oli onnellinen ja on edelleen. Miehen vanhemmille kerrottiin alkuraskauden ultran jälkeen (kävin rv 7 yksityisellä varmistamassa ettei vaan ole kohdun ulkopuolinen tms).

Onnittelut vielä! Ja stressitöntä odotusaikaa!! :)

Yhteistyössä