Haittaako jos lapsesi nimi on suosiossa tai ns. yleinen? Haluatko lapsellesi harvinaisen nimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei haittaa, kunhan nimi kuulostaa itsestä hyvälle. Yleinen on jos samalla luokalla on kolme samannimistä. Harvinainen jos koko koulusta ei löydy toista samannimistä.

Mua ei miellytä oikeastaan yksikään yleinen nimi. Kalenterit käytiin monesti läpi, eikä löytynyt yhtään niin kivaa nimeä, että olisin niitä omalleni halunnut.

Yleinen nimi on mun mielestä sellainen, minkänimisiä tunnen/tiedän useampia, ja kun lapsista on kyse niin nimenomaan lasten ikäluokassa (joku Terhi esim. on yleinen nimi mun ikäluokassa, mutta lapsilla harvinainen). Ja harvinainen nimi taas on sellainen, ettei kaimoja tule vastaan käytännössä koskaan.

Mua ei haittaa yhtään, vaikka olis suosittu nimi. Itseasissa meiän lapsilla on aikas suositut nimet, näitä uusia muotinimiä. En tykkää vanhoista perusnimistä. Enkä liian erikoisista nimistä. Ja miehellä ja mulla on tosi samanlainen nimimaku, ei ole kättä tarvinnut vääntää nimivalinnoissa.

Kyllä minun lasten nimet ovat yleisiä, eivät välttämättä suomessa mutta muualla kyllä. En valitse nimeä sen mukaan onko yleinen vai ei, vaan sen mukaan miltä lapsi tuntuu/kuulostaa/näyttää....

En lähtis ihan etsimällä etsimään harvinaista nimeä. Pojan nimi on tosin harvinainen (179kpl), mut sattumaa vain. Tytön nimeksi olen aina halunnut Ella, ja se taitaa keikkua suosituimpien joukossa.

En halua, että lapsella on kovin monta ikäryhmäkaimaa, mutta en todellakaan halua, että olisi itse keksitty tai kaivamalla kaivettu nimi. Onni olisi ollut pojalle ihan hyvä nimivaihtoehto, mutta mies oli sitä mieltä, että ihmisellä ei voi olla sellaista nimeä, joka tarkoittaa suomen kielellä jotain (Onni, Aarre, Toivo, Taru ym). En tiedä, mistä moinen periaate, mutta on ihan ok reunaehto.

Haittaisi.

Haluan hieman erilaisen, siis tarkoitan ei niin yleistä nimeä, mutta en mitään väännöstä.
Tai siis olemme halunneet kertaa kaksi :) ja hyvin onnistuneet.

Ihan tavalliset nimet on lapsilla, mutta ei niin useasti tule kaimoja vastaan.

Ei haittaa paitsi nyt ehkä vähän kun olikin sitten se kaikista suosituin... Miten sitä onnistuukin valkkaamaan just sen? Mutta no.. eipä se mitään. Se sopii meiän lapselle kuitenkin ja me tykätään. Se on pääasia.

Piti oikein tarkistaa :D

Tytön nimellä on syntymävuosina 2000-2008 ollut 162 samannimistä
Pojalla samalla haarukalla 2 ja koko väestörekisterin mukaan vain 4 kpl koko rekisterin pito aikana - aikas hyvin :D ja on tasan tarkkaan perisuomalainen nimi!

Kyllä minua hieman harmittaa, kun esikoisen nimi ei mielestämme ollut yleinen, mutta nimen suosio oikein räjähti kasvuun muutamaa vuotta myöhemmin. Nyt keikkuu vuodesta toiseen niissä suosituimmissa nimissä. Edelleenkään ei tosin ole ollut luokkakaverikaimoja, mutta pikkulikkakaimoja piisaa pilvin pimein. Itselläni on suunnilleen maailman yleisin nimi ja olisin toivonut lapselle jotain hieman persoonallisempaa..

mä kattelen lähinnä nuita mitä ne nimet tarkoittaa.. en niinkään miten se suomessa on annettu ja milloin. ja annan sen mikä tuntuu itsestä ja miehestä hyvältä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä minua hieman harmittaa, kun esikoisen nimi ei mielestämme ollut yleinen, mutta nimen suosio oikein räjähti kasvuun muutamaa vuotta myöhemmin. Nyt keikkuu vuodesta toiseen niissä suosituimmissa nimissä. Edelleenkään ei tosin ole ollut luokkakaverikaimoja, mutta pikkulikkakaimoja piisaa pilvin pimein. Itselläni on suunnilleen maailman yleisin nimi ja olisin toivonut lapselle jotain hieman persoonallisempaa..

Peesi tähän. Kyllä todella ärsyttää kun hesarista lukee joka sunnuntai kuinka monta kaimaa taas lapsi saanut.

Itse olen päättänyt tyttöni nimen jo varmaan 10-vuotiaana, ollut aina harvinainen nimi ja JUST NYT kun tyttö syntyi kapsahti kyseinen nimi suosituimipien listalle. JUST MUN TUURIA.

Vituttaa.

Yhteistyössä