M
Mitä tekisitte?
Vieras
Tallentava digiboksini hajosi muutama kuukausi takuuajan umpeutumisen jälkeen. Laite maksoi reilu 2 v sitten n. 300 euroa. Hinta uusilla vastaavilla on lähes saman verran.
Ensin laite alkoi pätkimään ja lopuksi koko kiintolevy hajosi.
Mitä on tehtävissä? Mielestäni laitteen pitäisi kestää käyttöä ehjänä kauemmin kuin 2 v 3 kk. Gigantista annettiin minulle Topfieldin huollon yhteystiedot, mutta siellä peritään maksu korjauksesta. En halua maksaa sitä, koska tuote on mielestäni virheellinen. Voin vedota virhevastuulakiin. Pitääkö ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen?
Vai pääsisinkö helpoimmalla, jos ostan uuden laitteen laajasta kotivakuutuksestani? Omavastuu on 150 euroa.
Miten te toimisitte? Ostaisitteko vain kiltisti uuden laitteen itse ja kärsisitte tappiot lompakossanne?
Ensin laite alkoi pätkimään ja lopuksi koko kiintolevy hajosi.
Mitä on tehtävissä? Mielestäni laitteen pitäisi kestää käyttöä ehjänä kauemmin kuin 2 v 3 kk. Gigantista annettiin minulle Topfieldin huollon yhteystiedot, mutta siellä peritään maksu korjauksesta. En halua maksaa sitä, koska tuote on mielestäni virheellinen. Voin vedota virhevastuulakiin. Pitääkö ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen?
Vai pääsisinkö helpoimmalla, jos ostan uuden laitteen laajasta kotivakuutuksestani? Omavastuu on 150 euroa.
Miten te toimisitte? Ostaisitteko vain kiltisti uuden laitteen itse ja kärsisitte tappiot lompakossanne?