Hakeako lapsille toista päivähoitopaikkaa vai pitääkö heidät nykyisessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintää

Vieras
Lapset aloittivat tänä vuonna päivähoidon, nuorempi on nyt n.2v. ja vanhempi 4v.
Nykyinen hoitopaikka on periaatteessa vuoropäiväkoti, joka on arkisin auki aamuvarhaisesta iltamyöhään. Periaatteessa en tarvitsisi vuoropäivähoitoa, sillä aikaisin aika milloin lapset pitäisi hoitoon viedä on n. 6.30.
Nykyinen päiväkoti on reilun 2km päässä kotoa, kun taas tässä lähelläkin olisi noita päiväkoteja useampia.

Nyt siis mietinnässä siis on, että hakisinko lapsille paikkaa jostain lähipäiväkodista vai pidänkö heidät tuolla nykyisessä, jossa sinällänsä ei ole mitään vikaa, mukavia hoitajia ja muutenkin hyvä paikka. Sitä vaan mietin, että muutaman vuoden päästä isompi aloittaa eskarin, niin olisiko parempi, että se tutustuisi lähialueen lapsiin ennen eskariin menoa. Nykyisessäkin päiväkodissa on eskariryhmä ja kyseinen päiväkoti on koulun yhteydessä ja oma lapseni ei siihen kouluun tule missään tapauksessa menemään, kun lähempänä on toinen koulu.

Meillä ei siis ole mitään kavereita tästä lähialueelta, en oikein tunne ketään ja lasten ainoat kaverit ovat noita päiväkotikavereita ja parin mun ystävän lapset, jotka asuvat kauempana.

Täällä ei vuoropäiväkotiin lapsiaan saa muutoin kuin jos kumpikin vanhempi on vuorotyössä ja vuorohoito täten täysin välttämätön.

Mutta joo, mä suosittelen sitä että lapsi on lähipäiväkodissa niiden lasten seurassa joista tulee hänen luokkakavereita aikanaan. itse oon kokenu että se on hyvä niin.

Fiksulta kuulostaisi päiväkodin vaihto.

Miten tarkkaa teillä on se 6.30? Täällä oli eilen tai toissapäivänä pitkä ketju, kun päiväkoti ei aukea 6.25 vaan tasan 6.30.

Täällä ei vuoropäiväkotiin lapsiaan saa muutoin kuin jos kumpikin vanhempi on vuorotyössä ja vuorohoito täten täysin välttämätön.

Mutta joo, mä suosittelen sitä että lapsi on lähipäiväkodissa niiden lasten seurassa joista tulee hänen luokkakavereita aikanaan. itse oon kokenu että se on hyvä niin.

Minä hain lapsille vuoropäiväkotiin paikkaa, kun en hakiessa vielä ollut varma noista mun työajoista, mutta sitten ne varmistu niin, että työt alkaa aikaisintaan 6.45, enkä siis tartteisi vuorohoitoa, mutta tuonne kuitenkin sitten laitettiin lapset, eivätkä ole mitään puhuneet, että pitäisi vaihtaa, on kuulemma mun päätäntä vallassa haenko vaihtoa vai en.

[QUOTE="Vieras";26838020]Fiksulta kuulostaisi päiväkodin vaihto.

Miten tarkkaa teillä on se 6.30? Täällä oli eilen tai toissapäivänä pitkä ketju, kun päiväkoti ei aukea 6.25 vaan tasan 6.30.[/QUOTE]

Ei ole tarkka, mulla ei ole pitkä matka työpaikalle, että ehdin sinne kyllä 6.45 ja noita päiviä on todella harvoin, vain silloin kun teen toisen työntekijän lomia, elikkä n. 5 viikkoa vuodessa, muuten hoitopäivä alkaa n. klo 7.
Muutenkin ystäväni, joka on tässä kaupungissa päiväkodissa töissä totesi, että täällä muuttuivat noi aukioloajat ja tarpeen vaatiessa päiväkodit aukeaa 6.15, mutta minun pitää vielä varmistaa tuo asia.

Yhteistyössä