Hakisinko apteekkiin töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Tohon meidän lähelle haetaan avustavaa työntekijää. Voiskohan mulla olla saumaa? En erityisemmin ole kiinnostunut apteekkialasta, mutta se kuulostais ihan kivalle työlle silti.
Voi vitsi, mä inhoon kirjottaa työhakemuksia, ja nyt täytyis keksiä tosi hyvä hakemus....

Pääsee ilman koulutusta ns. tekniseksi, olen itsekin ollut. Tai siis VOI päästä, tietty jos heillä on varaa valita niin voi olla että ottavat koulutuksen saaneen.

Jos olet asiakaspalveluhenkinen (kassalla olo lähinnä, muunhan hoitaa ammattilaiset), tilannetajuinen, asiallinen ja opit nopeasti tietokonejuttuja (apteekeissa omat tietojärjestelmät), niin voi sopia sinulle. Apteekista riippuen teknisen tehtäviin voi kuulua esim. kassalla oloa, varaston purkua, kela-laskutuksia, juoksevia asioita, kotikuljetuksia asiakkaille jne. Riippuu aika paljon apteekista (mm. apteekin koosta), miten siellä asiat hoidetaan.

Vielä sanon, että mitä mä olen apteekkialaa katsellut, niin paikat täytetään yleensä aika nopeasti, et jos siinä oli numero johon voi soittaa, niin ottaisin yhteyttä puhelimitse. =)

Alkuperäinen kirjoittaja apteekkari:
apteekkiin ei pääse töihin jos ei ole alan koulutusta....

Ns farmaseuttisia tehtäviä suorittamaan tarvitaan tietty koulutus, farmaseutin tai proviisorin. Niin on myös "vanhojen" farmanomien koulutus, joka antoi oikeudet myydä itsehoitovalmisteita ja ottaa reseptejä tiskissä vastaan.
Mutta tämän lisäksi apteekissa on myös ns teknisiä, joista osa voi olla ihan vaan työpaikkakoulutettuja, niin ainakin meidän apteekissa on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä dorka;22341838:
Siellä taas joku monen lapsen kouluttamaton mamma joka luulee pääsevänsä apteekkiin töihin. Päivän paras vitsi tuli taa tässä.

Miksipä ei, ei siihen avustajan hommaan vaadita mitään farmaseutin tai proviisorin koulutusta. Mun tuttava on ollut vuosia töissä apteeksissa ja koulutukseltaan hän on lähihoitaja.