Hakisinko lipuntarkastajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viieraas

Vieras
En oikein löytänyt netistä kenenkään kokemuksia itse työstä, lähinnä löytyi tilitystä siitä miten hanurista ne tarkastajat on. Alanvaihtoa mietin ja siihen hommaan kai ei kummempia koulutuksia tarvitse ja palkkakin on kohtuullinen. Itse en tunne mitään patoutunutta vihaa tarkastajia kohtaan, joten vihaako kaikki niitä vai vaan kaikenmaailman teinijonnet ja narkkarit. Koska niiden päänaukomisen mä kyllä kestän, ei mun päivää kaada...

Olisi kuitenkin kiva tietää minkälaista työ oikeasti on ja minkälaisia työvuoroja ja päiviä siinä tehdään yms. HKL:lle siis ajattelin.

Lipuntarkastajat ovat HSL:n (ei siis HKL:n) leivissä ja tarkastavat lippuja paitsi HSL-alueen paikallisliikenteessä niin myös VR:n kauemmaksi menevissä lähijunissa ja jonkin verran myös kaukojunissa. Lipuntarkastajien tarve kaukojunissa on lähiaikoina kasvamassa, kun lipuntarkastukset ulotetaan kiskobussijuniin.

En tiedä, minkä verran työntekijä voi vaikuttaa siihen, missä hän tarkastaa lippuja (esim. Ylivieska-Iisalmi-juna vai Helsingin lähiöbussi). Liekö esim. HSL-liikenne läänitetty tietyille henkilöille ja kaukojunat tietyille, vai tekevätkö ihmiset ainakin osin vähän kaikkea?

Harvapa noita tarkastajia minun käsitykseni mukaan vihaa, useimmat pitänevät työtä hyvinkin tarpeellisena. Äärimmäisenä poikkeuksena sitten jotkut, jotka käyvät tarkastajan kimppuun ja pippurisuihke ja opetellut hallintaotteet tulevat tarpeeseen.

Kiitos vastauksista :) Voisihan sitä hakea ja katsoa sitten- tuskinpa sinne edes pääsee kun hakijoita on tässä työtilanteessa niin hirveästi. Lähinnä noissa työvuoroissa mietityttää lapsen hakeminen ja vieminen tarhasta, mutta onhan sillä isäkin ja saisi varmaan olla kotonakin nykyistä enemmän ;)

Yhteistyössä