Hakisitko työtä, jonne on 60 km matkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies sano tänäaamuna oman mielipiteensä, et hän toivois, et olisin vielä kotona ja hoitasin lapset ja kodin sen aikaa, et saatas talo asuttavaan kuntoon tai sitte suostun siihen, et hän tekee vain viikonloppusin. Miehellä onki nyt ollu helppoo siinä mielessä, et on saanu rakentaa joka päivä, kun olen hoitanut kaikki juoksevat jutut. Rasittavaa tällanen miettiminen. No voinhan tietty hakee, kun enhän mä sitä välttämättä saa tiettykään. Palkan suuruus pitäis varmaan eka selvittää. Sekin määrää aika paljon.

jos sinne pääsee julisilla, muuten en. Autoa en alkaisi pelkän työpaikan takai hankkimaan, koska sen auton ptäminen on kallista, oikeasti olis halvempaa käydä lähempänä töissää, pienemmälläkin palkalla.
jos mun työmatka on alle 15 km jvoin pyöräillä hyvinkin töihin ( myös talviaikaan)

Hitsit, kun en tiedä. Jäin työttömäksi vähän aikaa sitte ja olis nyt yks kiva paikka auki, mutku sinne on noin pitkä matka yhteen suuntaan..eli jos aattelis,et ku on 8-16 työaika ni joutusin lähteä 7 aikaan ja tulisin vasta 17 takas. Ennen oli 30km, mut se nyt meni. Pitääköhän tässä vielä odotella, josko lähempää aukenis...

No jos olisin yhä työkykyinen, ja paikka tosiaan hyvä, niin ilman muuta. Olen usein joutunut kulkemaan 40-50 km yhteeen suuntaan osa-aikatöissäkin, velvoitetyöllistettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja mmämä;24868553:
No jos olisin yhä työkykyinen, ja paikka tosiaan hyvä, niin ilman muuta. Olen usein joutunut kulkemaan 40-50 km yhteeen suuntaan osa-aikatöissäkin, velvoitetyöllistettynä.

ja lisään, että työssäkäyntialue taitaa meillä olla pidempikin, omalla paikkakunnalla ei juuri paikkoja ole auki kellekään, jos ei nyt lähärille..
Osa-aikatyöstä ei sitten jäänyt enää kulkemisen jälkeen, eikä verotuksesta saanut takaisin tuolloin, joten päivärahalla olis paremmin pärjännyt, mutta kun luonto ei antanut myöten, kun kerran paikkaa tarjottiin, ja karenssihan siitä olisi tietysti tullut.

Yhteistyössä