Hakisko vaiko eikö hakis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nueva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nueva

Aktiivinen jäsen
05.06.2009
2 255
0
36
:snotty:

Olen ollut muksujen kanssa kotona neljä vuotta ( yhtä kolmen kuukauden pätkää lukuunottamatta ) ja alkas tuntua vähän siltä että voisi palata työelämään hiljalleen.... mutta....

Kun töitä ei ole tarjolla mitenkään valtavasti. Olen työskennellyt lähinnä lasten parissa päiväkodin, sairaalan, ym. puitteissa joten itsestäänselvänä pidin että samaan suuntaan lähden seuraavaksikin.
Nyt kuitenkin löysin ilmoituksen jossa etsitään työntekijää hoivaosastolle vanhusten pariin. Kokemusta on sieltäkin jonkun verran ja nyt mietinkin että laittaisinko hakemuksen menemään ja kokeilisin välillä tuollaista.... vai jäänkö vielä kotiin ja kattelen jos ilmestyisi jotain lasten parissa?

Ja vielä tuo päiväkotiinkin laitto; nuorin on 2v., osaa pottailut, ruokailut, ym.... jotta tuossa mielessä varmaan pärjäisi mainiostikin. Mutta taas toisaalta ajatus että "äidin vauva" aloittaisi päiväkotiuransa niin.... :ashamed:

Äh, vaikeeta....

Alkuperäinen kirjoittaja km:
mä aloitin työt vanhusten parissa marraskuussa ja jouduin viedä 2vuotiaan hoitoon.Koen että se oli vikatikki, olis pitäny olla vielä vuosi sen kanssa kotona.

Miksi koet niin? Miten lapsella on mennyt päiväkodissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
mä aloitin työt vanhusten parissa marraskuussa ja jouduin viedä 2vuotiaan hoitoon.Koen että se oli vikatikki, olis pitäny olla vielä vuosi sen kanssa kotona.

Miksi koet niin? Miten lapsella on mennyt päiväkodissa?

HUonosti. 5v on sopeutunut hyvin, 2v ei.Ahdistuu jo sanasta "päiväkoti". useimmiten itkee kovasti kun jätän sinne, mutta kuulemma kuitenkin rauhoittuu sitten ja leikkii ja touhuaa ihan reippaana kunnes menen taas hakeen ja alkaa itkeä ja haluaa heti syliin.JOtenkin koen vaan, että lapsi on liian pieni päiväkotikuvioihin.Isoveljeensä verrattuna on iso ero, 5v on jo selvästi valmis ja kypsä päiväkotiin, 2v ei.Mutta voi toisilla olla muunlaisia kokemuksia, että tää on vain mun oma henk koht kokemus.

ja eri jos saa perhepäivähoitajalle, me ei saatu ku kumpiki vuorotyössä.

HUonosti. 5v on sopeutunut hyvin, 2v ei.Ahdistuu jo sanasta "päiväkoti". useimmiten itkee kovasti kun jätän sinne, mutta kuulemma kuitenkin rauhoittuu sitten ja leikkii ja touhuaa ihan reippaana kunnes menen taas hakeen ja alkaa itkeä ja haluaa heti syliin.JOtenkin koen vaan, että lapsi on liian pieni päiväkotikuvioihin.Isoveljeensä verrattuna on iso ero, 5v on jo selvästi valmis ja kypsä päiväkotiin, 2v ei.Mutta voi toisilla olla muunlaisia kokemuksia, että tää on vain mun oma henk koht kokemus.

ja eri jos saa perhepäivähoitajalle, me ei saatu ku kumpiki vuorotyössä.

Hmh, tuo on kyllä ikävää jos lapsi ei meinaa sopeutua. :/

Meillä oli tuo keskimmäinen pk:ssa sen kolme kuukautta minkä olin tässä yhdessä vaiheessa töissä ja todella hyvin meni. Joten tapauskohtasiahan nuo on. Myös esikoinen meni aikanaan hoitoon ( kylläkin pph:lle ) 1,5v. ja pärjäsi hyvin.... vaikka loppuvaiheessa alkoi hoitajasta paljastumaan piirteitä jotka sai hieman karvat pystyyn yksityistä perhepäivähoitoa vastaan. ( ei saa yleistää, tiedän, mutta p*ska maku jäi )

Tämä nuorimmainen on taas sen verran temperamenttinen tapaus että en usko että ihan purematta nielee päiväkotiin menemisen. On erittäin omatahtoinen miehenalku. Ja melkolailla vielä minussa kiinni. Joten luulen ettei hänen kanssaan ehkä niin helppoa tule olemaan tuo tarhailu.... :whistle:

Vuoropäivähoitoon onkin hankalampi sopeutua. Henkilökunnassa on paljon vaihtuvuutta pelkästään jo vuorojen takia. Toki lapsen luonne vaikuttaa paljon.

Laita vain hakemus ap, jos siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Vuoropäivähoitoon onkin hankalampi sopeutua. Henkilökunnassa on paljon vaihtuvuutta pelkästään jo vuorojen takia. Toki lapsen luonne vaikuttaa paljon.

Laita vain hakemus ap, jos siltä tuntuu.

juu meillä lapset nimenomaan vuorohoidossa ja jotenki koen, että tilanne olis helpompi jos saisivat olla säännöllisesti tietyn hoitajan hoidossa, nyt vaihtelee sekä hoitajat, hoitoajat että hoitomäärät.saattavat ola 3 viikkoa putkeen kotona ja sitte taas tulee kausi että ovat monta kertaa viikos hoidos.

Ehkäpä mä laitan hakemuksen menemään.... mutta sitten mä alan stressaamaan sitä etten mä mitään muista lääkkeiden jaosta ym.... :snotty:

( juu, hankala ihminen :xmas: )

Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
Ehkäpä mä laitan hakemuksen menemään.... mutta sitten mä alan stressaamaan sitä etten mä mitään muista lääkkeiden jaosta ym.... :snotty:

( juu, hankala ihminen :xmas: )

älä stressaa.MÄkin olin 5 vuotta lasten kanssa kotona ja viimeksi 7 vuotta sitte oon tehny hoitoalan töitä ja täällä minä oon tänäänki lääkkeitä jaellu (oon yövuorossa):D mäkin pelkäsin etten osaa sitä ja tätä mutta hyvin on työ menny.Kun vaan lapset sopeutuis...

Yhteistyössä