Hakusessa kirja, jota luin 80-luvulla. Joku salainen linna seikkailu.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
....yritän kuvailla sitä mitä muistan. Eli se oli nuorten kirja. Siinä oli joku kaveriporukka, jotka löysi vanhan linnan tai talon ja sit ne meni aina tutkii sitä ja hämärästi muistan, että peiliin oli piirretty jotain ja jotain siellä kai kummitteli? Mun mielestä kirjan nimessä oli salaisuus tai salainen ja sit just linna tai talo tai jotain.

Keksiikö kukaan?

Tässä minkä minä muistan (luin se noin viisi vuotta sitten lapsilleni) oli neljä lasta, ellen ihan pieleen muista, heistä kaksi sisarusta tuli serkkujen (?) luokse kesäksi ja alkoivat heti kaihoilla lintubongauksen merkeissä raunioituneeseen linnaan. Sinne he menivätkin ja jotain kotkanpesää tarkkailivat. Siellä oli ketunpoikanen ja oliko pieni mustalaistyttökin (kirjassa nimenomaan puhuttiin mustalaisesta) ja tietysti kelmejä, joilla oli jotain hämäriä bisneksiä linnan uumenissa. Hurjan jännittävää=)

Tässä minkä minä muistan (luin se noin viisi vuotta sitten lapsilleni) oli neljä lasta, ellen ihan pieleen muista, heistä kaksi sisarusta tuli serkkujen (?) luokse kesäksi ja alkoivat heti kaihoilla lintubongauksen merkeissä raunioituneeseen linnaan. Sinne he menivätkin ja jotain kotkanpesää tarkkailivat. Siellä oli ketunpoikanen ja oliko pieni mustalaistyttökin (kirjassa nimenomaan puhuttiin mustalaisesta) ja tietysti kelmejä, joilla oli jotain hämäriä bisneksiä linnan uumenissa. Hurjan jännittävää=)

jep, tämä on Seikkailujen Linna.

Mutta ku mun mielestä siellä niinku kummitteli ja oli jotain piirretty peiliin ja kaikkea pelottavaa....oisko se sittenkään tämä?

[QUOTE="aloittaja";24096509]jep, tämä on Seikkailujen Linna.

Mutta ku mun mielestä siellä niinku kummitteli ja oli jotain piirretty peiliin ja kaikkea pelottavaa....oisko se sittenkään tämä?[/QUOTE]Saattoi siinä noinkin olla, ehkä se ei sitten niin suurin kirjallisuuden helmi ollut, kun on päässyt unohtumaan:) Lasten kanssa niitä oli hauska lukea ja pidin itse lapsena tosi paljon. Siinä Seikkailujen saari-kirjassa mentiin veneellä saareen, jonka alla oli ollut kaivos, sittemmin hylätty, sielläkin oli niitä kelmejä, jotain aarteitako siellä piiloteltiin, nämä lapsukaiset sinnekin sitten nenänsä työnsivät ja kelmit koittivat täyttää kaivoskuilut vedellä estääkseen paljastumisensa, onneksi löytyi vanha käytävä saarelta meren alitse mantereelle ja loppu hyvin kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja tässä sulle;24096529:
Haamulinnan salaisuus on tossa listassa alimpana minkä linkitin sulle ap? Se varmaan?

Niin, juoni tuntuu vieraalta. Tietääks joku paremmin siitä juonesta? Ku mun mielestä siinä talossa niinkuin kummitteli, että oli jotain huulipunalla piirretty peiliin ja sit jotkut salakäytävät muuttuivat ja muuttivat paikkaa aina eri käyntikerralla jne.

Haamulinnan salaisuus

Enid Blyton (Nidottu, pehmeäkantinen)

€ 5.95

Lukumäärä

Toimitusaika: 3-5 arkipäivää

Konstaapeli Goonin veljenpoika Ern johdattaa Viisi Etsivää huippusalaisuuden jäljille. Ern huomaa taidemuseossa, että tutussa maalauksessa on jotakin outoa, ja kaiken lisäksi Ernin koira Bingo löytää museosta salaluukun.Liittyykö luukku jotenkin taulun muuttumiseen? Pääsevätkö Larry, Riki, Bes, Pulla ja Nono kansainvälisten tauluvarkaiden jäljille?Enid Blytonin Salaisuus-sarja on viihdyttänyt nuoria jo vuosikymmeniä. Nyt suosittu sarja on taas saatavana pokkarina ja nostalgisessa 60-luvun asussaan.

Tuommonen kuvaus löytyi tuosta Haamulinna salaisuudesta

Jep! Nyt löytyi! Se on kolme etsivää ja kauhujen linna.

"Jupiter, Pete ja Bob ovat perustaneet etsivätoimiston. Ensimmäiseksi tehtäväksi Jupiter on valinnut hieman hurjalta kuulostavan aidon kummitustalon löytämisen. Kuuluisa elokuvaohjaaja Alfred Hitchcock on nimittäin kuvaamassa uutta kauhuelokuvaa ja hän haluaa kuvata sen mahdollisimman aidossa paikassa ja mieluiten oikeiden kummitusten asuttamassa paikassa. Pojat löytävätkin kummitustalon Kaliforniasta. Mykkäelokuvien ajan kauhuelokuvatähti oli kuollut salaperäisissä olosuhteissa ja jättänyt jälkeensä talon, jossa kuulemma kummittelee. Talossa yöpynyt perhe on kadonnut ensimmäisenä yönä jättämättä jälkeäkään, talossa oli nähty useita kertoja sininen varjomainen olento soittamassa urkuja ja kaikki jotka olivat yrittäneet viettää yön talossa olivat poistuneet paikalta hampaat kalisten jo ennen puoltayötä. Kolmikko ei aluksi suhtaudu kummitteluun kovin vakuuttuneeksi, mutta juostessaan ensivierailun jälkeen kauhun vallassa ulos Kauhujen linnasta he ovat valmiita uskomaan hurjimmatkin huhut todeksi…"

http://hollolankirjasto.wordpress.com/2010/03/30/robert-arthur-alfred-hitchcock-3-etsivaa-ja-kauhujen-linna/

Yhteistyössä