Halataanko teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleeni tämmöinen: halataanko teillä?
Ja jos halataan niin ketä? Halattiinko teitä lapsena?

Itse en muista, että minua olisi koskaan halattu lapsena. Ei omat vanhemmat, ei sisarukset, ei sukulaiset, ei ystävät, ei kukaan.
Seurustelun alkaessa opettelin halaamaan miestäni. Lapsiani halasin vähän väliä kun olivat pieniä, nyt kun ovat aikuisia niin halaan vain muutaman kerran vuodessa. Mieheni ja aikuisiässä olevien lapsieni halaaminen on minulle ihan ok.
Olen aikuisiällä joutunut opettelemaan tervehdyshalaamisen kun jotkut tykkäävät halata tavattaessa. Tapa, jota inhoan, mutta olen oppinut sietämään. Onneksi kaikki eivät halaa. En vain pidä tuttujen/suht vieraiden halaamisesta.

Mummo halasi kun olin lapsi.

Lapsien koulukaverin äiti oli halailijatyyppiä ja tartutti. Tai opetti. Ja nykyinen mies tykkää halailla joten senkin taidon olen oppinut. Lapsista kaikki muut paitsi aspergertyyppi halaavat.

Lapsuudessa ei halattu, mutta sylissä saattoi istua.
Teininä kaverit halaili, yäk! :sick:
Aikuisena saatoin miestäni halata, mutta muita en. Halaajatyypit aiheuttivat ahdistavan tunteen.

Lasten tultua elämäämme, alkoi läheisyyden opettelu. Halaus, suukko poskelle, sekä sylissä pörisevä taapero pakotti ja opetti minutkin halaajaksi perheessäni.

Edelleenkään en halaile kavereita, sukulaisia, mutta lapsiani sekä miestäni halailen päivittäin. Olen huomannut, että luottamus ja avoimuus perheessäni on suurempi, kuin kavereilla, jotka eivät perheissään halaile ja koe läheisyyttä.
On lastenkin helpompi halatessa kertoa "Niin yks juttu olis....", kuin kasvotusten, katseen porautuessa kysyvästi "Mitä nyt taas?".

On myös hyvin lohduttavaa, kun kiukunpuuskassa, itkun keskellä, saan mieheltä lujan halauksen ja kyynelten valuessa nauru valtaa mielen pelkästä hyvästä, turvallisesta olosta.

Vielä kun saisi omat estot pois, kun kaverit tai sukulaiset halaavat, saattaisin tehdä heidänkin päivästä paremman.

Lapsuudessa ei halattu, mutta sylissä saattoi istua.
Teininä kaverit halaili, yäk! :sick:
Aikuisena saatoin miestäni halata, mutta muita en. Halaajatyypit aiheuttivat ahdistavan tunteen.

Lasten tultua elämäämme, alkoi läheisyyden opettelu. Halaus, suukko poskelle, sekä sylissä pörisevä taapero pakotti ja opetti minutkin halaajaksi perheessäni.

Edelleenkään en halaile kavereita, sukulaisia, mutta lapsiani sekä miestäni halailen päivittäin. Olen huomannut, että luottamus ja avoimuus perheessäni on suurempi, kuin kavereilla, jotka eivät perheissään halaile ja koe läheisyyttä.
On lastenkin helpompi halatessa kertoa "Niin yks juttu olis....", kuin kasvotusten, katseen porautuessa kysyvästi "Mitä nyt taas?".

On myös hyvin lohduttavaa, kun kiukunpuuskassa, itkun keskellä, saan mieheltä lujan halauksen ja kyynelten valuessa nauru valtaa mielen pelkästä hyvästä, turvallisesta olosta.

Vielä kun saisi omat estot pois, kun kaverit tai sukulaiset halaavat, saattaisin tehdä heidänkin päivästä paremman.
Hyvin samanlainen tarina itelläkin. Eli aikuisiällä opetellut halaamaan perheenjäseniä, sukulaisia ja tuttavia en mielelläni tai ainakaan omasta aloitteesta.
Lapsena ei paljoa halattu muuten kuin ihan pienenä, äitini sanoi monesti suoraa kun meni halaamaan ettei tykkää halaamisesta, ja halaaminen oli väkinäistä. Itse halailen omia lapsia paljon.

Lapsuudenkodissani ei halattu ikinä. Toki sisaruksia rutisteli ja halaili pienenä miten sattuu. Vanhemmat halasivat ensimmäisen ja viimeisen kerran kun täytin 18v. Muuta en muista.
Miehen perhe ja sukulaiset halaavat nykyisin aina nähdessä ja se oli aluksi todella todella vaivaannuttavaa.. En ollut tottunut moiseen. Mutta nyt siedän jo sitä. Vaikka toki minulle riittäisi edelleen vaan käsipäivää tervehdys.

Nyt pois metsäläisyys ja tilalle eurooppalainen tyyli!

Tässä EU:n Jean-Claude Juncker tervehtii Espanjan talousministeriä, Elena Salgadoa.

1-Resized-JS121203502_AFP_Luxembourg-copy_trans_NvBQzQNjv4BqCca9BU0TuyHkZJzHTSJqzg57EFzlVrO-V_kNyX87nOk.JPG

Itävallan Sebastian Kurz tervehdittävänä.
image-1203665-galleryV9-qimk-1203665.jpg

Yhteistyössä