Halla-aho vaatii - länsiraja kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku edes heräsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hah hah! Kyllä Suomessa näkyy urpoja riittävän. Syyrialaisille vanhuksille, lapsille ja naisille, tervetuloa Suomeen!
Vaan täällä näkyy olevan yksi vajakki joka haluaa tuoda irakilaisia ja somalimiehiä vaan lisää Suomeen! Irakilaiset miehetkö ne kaikki on vainottuja jotka tänne tulee? Kauhea määrä homoja, huh!

Suomisuvis se tarjoaa näille sosiaaliturvan ja elättää heitä vaikka tonnin tuloillaan :D Kohta ne samat irakilaiset on ostelemassa mun ex-miehen pizzeriaa, lyövät 80.000 € käteistä pöytään. Kauhean köyhiä raukkaparkoja. Hah hah tämä on niin nähty! :)

Jaa-a, mihinkähän porukkaan sitä pitäisi liittyä että tämä vapaakävely rajan yli loppuisi?

Mistään sopimuksista ei tarvitse näköjään pitääkään kiinni, kun on kyse turvapaikanhakijoista. Tosin Saksa on nyt vähän herännyt, kun ensi Merkel toivotti avosylin ihan kaikki tervetulleiksi. Ja hehän alkoivat tulla.. Eli sitä saa mitä tilaa. Mutta Suomi ei ole tilannut, ja silti tänne päästetään mistään piittaamatta valtavat joukot. Eivätkö meidän ministerimme saa mitään aikaan? Ei pelkkä puhuminen, että tarttis tehdä sitä tai tätä, auta.

Kuka voi taata sen, ettei turvapaikanhakijoiden joukossa ole isiksen tänne lähettämiä. Jotka sitten, kun hetki koittaa, antavat "näytteen" taidoistaan.

Toki, olisi hienoa kun maailma ja tilanteet ei muuttuisi - mutta kun ne muuttuu. Ennen maksettiin veroa peililasista, ja joutui käräjille kun pitsi oli liian leveä. Mutta nyt on nyt. On kriisi. Kriisi täytyy välillä ratkaista tavalla joka ei ole kenellekään mukava, mutta inhimillinen. Suomi ei ole tilannut lamaa eikä lintuinfluenssaa eikä ilmastonmuutosta, mutta niin se vaan on että nyt tilanne on tämä ja tähän on yritettävä löytää mahdollisimman vähän haitallinen ratkaisu. Kukaan ei voi taata etteikö isis tule, paitsi jos suljeudutaan sitten turismilta myös. Tai sitten ennaltaehkäisevästi suljetaan kaikki lapsia myöden vankilaan ja kidutetaan kunnes myöntävät olevansa terroristeja. Eiku.
Syyllinen kunnes syyttömäksi todetaan... Niinhän?

Toki, olisi hienoa kun maailma ja tilanteet ei muuttuisi - mutta kun ne muuttuu. Ennen maksettiin veroa peililasista, ja joutui käräjille kun pitsi oli liian leveä. Mutta nyt on nyt. On kriisi. Kriisi täytyy välillä ratkaista tavalla joka ei ole kenellekään mukava, mutta inhimillinen. Suomi ei ole tilannut lamaa eikä lintuinfluenssaa eikä ilmastonmuutosta, mutta niin se vaan on että nyt tilanne on tämä ja tähän on yritettävä löytää mahdollisimman vähän haitallinen ratkaisu. Kukaan ei voi taata etteikö isis tule, paitsi jos suljeudutaan sitten turismilta myös. Tai sitten ennaltaehkäisevästi suljetaan kaikki lapsia myöden vankilaan ja kidutetaan kunnes myöntävät olevansa terroristeja. Eiku.
Syyllinen kunnes syyttömäksi todetaan... Niinhän?

Sä olet väärässä, kun Slovakia voi valita ottavansa vain kristittyjä pakolaisia niin miksei meille olisi samaa oikeutta?

Sä olet väärässä, kun Slovakia voi valita ottavansa vain kristittyjä pakolaisia niin miksei meille olisi samaa oikeutta?

Koska Suomi ei voi rikkoa omia lakejaan. "Maahanmuuttoviraston mukaan Suomen laki ei mahdollista kristittyjen turvapaikanhakijoiden suosimista muslimien ohi. Kiintiöpakolaisten kohdalla on eri kriteerit, mutta sielläkään valikointia ei tehdä suoraan uskonnon perusteella." Slovakiassa taas on Slovakian omat lait jotka tämän mahdollistaa. Joten a) missä olen väärässä, b) miten tämä liittyy tuohon edellä käytyyn keskusteluun?

Koska Suomi ei voi rikkoa omia lakejaan. "Maahanmuuttoviraston mukaan Suomen laki ei mahdollista kristittyjen turvapaikanhakijoiden suosimista muslimien ohi. Kiintiöpakolaisten kohdalla on eri kriteerit, mutta sielläkään valikointia ei tehdä suoraan uskonnon perusteella." Slovakiassa taas on Slovakian omat lait jotka tämän mahdollistaa. Joten a) missä olen väärässä, b) miten tämä liittyy tuohon edellä käytyyn keskusteluun?

Suomen laki mahdollistaa ihan kaiken, jopa sun hirttämisen maanpetturina, kyse on vain tulkinnasta.

Kerrotko nyt sitten missä näin tarkalleen ottaen säädetään? Maahanmuuttoviraston sivuilta kun ei sellaista lakia linkeistä löydy. Oma lainsäädäntömme koskee Suomen kansalaisia - joita turvapaikanhakijat siis ovat. Pykäliä siis pöytään.

Tässä on aika hyvä totuus.. mikäli tämä meno jatkuu ei puhuta tuhansista vaan sadoista tuhansista ja NOPEASTI. Elintasomme ei kestä tätä.

Lukekaa ennenkuin kommentoitte: http://budapesttimes.hu/2015/09/11/europes-response-is-madness/

Joo, en lue. Kommenttisi luin, siinä avainasemassa sana "elintasomme". Haluat ottaa elintasosi, mennä piiloon pöydän alle ja laittaa sormet korviin - kuka täällä siis se elintasopakolainen on, ettet vain sattumalta sinä itse...

Tämä kommentti on kyllä niin "hyvää päivää kirveenvartta" että tästä pitäisi saada palkinto. Mahtavaa! Pieni annos absurdiutta piristää aina päivää.

Olen samaa mieltä, mutta pysytään asialinjalla. Miten katsot Suomen kansantalouden kestävän kun hakijoita on vaikka 200.000. Mikä ottaen huomioon että nyt luku on jo 10.000 kohdalla ei edes yhden vuodan määränä ole mitenkään mahdoton.
Muutama tuhat hakijaa menee kyllä, mutta nyt on rekisteröity turvapaikkakeskuksissa siis näissä jo yli 9000 ja arvioidaan että rekisteröimättömiä olisi tästä virrasta 1000 lisää. Milläs tämä maksetaan siis?

Joo, en lue. Kommenttisi luin, siinä avainasemassa sana "elintasomme". Haluat ottaa elintasosi, mennä piiloon pöydän alle ja laittaa sormet korviin - kuka täällä siis se elintasopakolainen on, ettet vain sattumalta sinä itse...

Sinä se tässä olet piiloon menossa kun uskot että rahkeet riittävät auttaa kaikkia. Tilanne on hiukkasen sama sulla kuin sillä tyypillä joka lukitsi itsensä vessaan tässä taannoin autolautan upotessa.

Pakolaisten määrät:
Syyriasta (3,88 miljoonaa), Afganistanista (2,59 miljoonaa henkilöä), ja Somaliasta (1,11 miljoonaa)

Lähde: Suomen pakolaisapu

Näin ollen kysymys kuuluu montako sataatuhatta turvapaikanhakijaa Euroopan kantokyky kestää.

Kerrotko nyt sitten missä näin tarkalleen ottaen säädetään? Maahanmuuttoviraston sivuilta kun ei sellaista lakia linkeistä löydy. Oma lainsäädäntömme koskee Suomen kansalaisia - joita turvapaikanhakijat siis ovat. Pykäliä siis pöytään.

Lainsäädäntömme koskee kaikkea Suomen toimintaa, myös rajojemme ulkopuolella, ei pelkästään kansalaisiamme (eikä turvapaikanhakija ei ole Suomen kansalainen). Finlex.fi, ole hyvä, itse uskon maahanmuuttoviraston kertomaan, jos haluat todistaa heidän kantansa olevan väärä niin todistustaakka on sinulla.

Olen samaa mieltä, mutta pysytään asialinjalla. Miten katsot Suomen kansantalouden kestävän kun hakijoita on vaikka 200.000. Mikä ottaen huomioon että nyt luku on jo 10.000 kohdalla ei edes yhden vuodan määränä ole mitenkään mahdoton.
Muutama tuhat hakijaa menee kyllä, mutta nyt on rekisteröity turvapaikkakeskuksissa siis näissä jo yli 9000 ja arvioidaan että rekisteröimättömiä olisi tästä virrasta 1000 lisää. Milläs tämä maksetaan siis?

Perheiden yhdistämiskustannukset tulee vielä päälle.

En usko että kellään on tuohon vastausta. Mutta en usko että "rajat kiinni" on myöskään ratkaisu. Eikä todellakaan se että yksittäisille turvapaikanhakijoille kostetaan, meistä kahdesta ei kumpikaan osaa selvittää kuka näistä on "oikea" turvapaikanhakija, siihen on erikseen koulutettua henkilökuntaa. Kuka tulee (ehkä) raiskaamaan tai liittymään Isikseen tai löytää syövän parannuskeinon. Olen itse asunut kolmessa maassa, saanut (omasta mielestäni) valtavasti toimeentulotukea (myös harkinnanvaraista), maksanut palkastani yli 30% veroja, voittanut oikeustaistelun Korkeimmassa oikeudessa. Soisin kaiken tämän kenelle tahansa, koen hyvin surullisena sen ettei samaa elintasoa ja samoja edellytyksiä ei ole muissa maissa. Mutta uskon että selviämme yllättävän suuresta pakolaismäärästä jos vain tahtoa ja innovatiivisuutta riittää, tämä "mutku emmä haluu"-asenne taas vetää Suomen suohon.

Niin, ja muistetaan taas että suuri osa hakijoista palautetaan. Oikeus hakea turvapaikkaa tulee mielestäni säilyttää - varmaan lähes kaikki myöntää että ainakin osalla hakijoista on tarvetta turvapaikalle?

Sinä se tässä olet piiloon menossa kun uskot että rahkeet riittävät auttaa kaikkia. Tilanne on hiukkasen sama sulla kuin sillä tyypillä joka lukitsi itsensä vessaan tässä taannoin autolautan upotessa.

Keitä kaikkia tarkoitat? Kaikkia turvapaikanhakijoita? Yli puolet hylätään jo nyt, mutta oikeus heillä tulee olla hakea turvapaikkaa. Rahkeet ei riittäneet evakoillekaan, mutta kyllä heille vaan jostain löytyi tarpeeksi homeista leipää ja paleltunutta perunaa - aika oli silloin toinen, joten älä edes aloita nyt sitä älypuhelin ynnä merkkivaatteet-jupinaa. Kyllä tällä maalla on varaa heidän kohtalaiseen ylläpitoon, todennäköisesti jostain nipistetään taas, ja taas lakkoillaan, mutta tilanne on nyt tämä. Itse voi paljon paremmin kun oppii sietämään räntää, sen sijaan että yrittää noitua sen pois, ikävä kyllä ihmiskunta on luonnonvoima joka liikkuu. Vielä kun merenpinta nousee ja uhkaa hukuttaa miljoonia niin varmaan siinäkin joku on rakentamassa aitoja ettei vaan sieltä merestä nousta maalle ennen kuin hukutaan. Niin, ja kaikki me valkonaamat ollaan Afrikan evakoita jos tarpeeksi kauas katsotaan... Ei vaan jaksais.

Yhteistyössä