Hallitus suunnittelee vanhuksille, kroonisesti sairaille ja vammaisille yhdyskuntapalvelua vastineeksi sosiaaliturvasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomessa katainen ei voi hyväksyä eikä käsittää miksi omaishoitajien pitäisi saada se oma tukensa kelan kautta. Soini ehdotti että siirtyy kelan maksettavaksi ja kaikki olisivat samalla viivalla, vapaiden ja rahojen suhteen. Katainen ei käsittänyt.

[QUOTE="vieras";29063811]Suomessa katainen ei voi hyväksyä eikä käsittää miksi omaishoitajien pitäisi saada se oma tukensa kelan kautta. Soini ehdotti että siirtyy kelan maksettavaksi ja kaikki olisivat samalla viivalla, vapaiden ja rahojen suhteen. Katainen ei käsittänyt.[/QUOTE]

Katainen ei käsitä yhtikäs mitään...

[QUOTE="joo";29063894]Siis juttuhan ei ole kirjoitettu Suomesta.[/QUOTE]

Hyvin hokattu, mutta tuollaisia puheita liikkuu jo Suomessakin ja kohta ne ovat arkipäivää: kaikki töihin vauvasta vanhuksiin ja vammaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;29064086:
Mielenkiintoista tuossa on se että, mitä tuosta seuraa?

On sukuja, joiden jäsenet eivät halua olla toistensa kanssa tekemisissä, edes ne lähiomaiset.

Siinä jutussa sanottiin että sukulaiset ja naapurit ym olisivat enemmän vastuussa toistensa avustamisesta. Että alkaisiko sitä sitten hyysätä naapuria jota tuskin tuntee. Ja kuka sitäkin hyysäämistä valvoo ettei samalla katoa naapurin mummon rahatkun "hyväntahtoinen" naapuri käy auttamassa viikkosiivouksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;29064086:
Mielenkiintoista tuossa on se että, mitä tuosta seuraa?

On sukuja, joiden jäsenet eivät halua olla toistensa kanssa tekemisissä, edes ne lähiomaiset.

No nyt ois korkea aika opetella tulemaan toimeen sukulaisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;29064132:
Mä en ymmärrä esim. miksi mun pitäisi tulla toimeen ja auttaa mun isää, joka pilasi mun lapsuuteni.

Kenties tämä Hollannin systeemi tekisi vanhemmista parempia vanhempia: lasta ei voi kohdella miten tahansa, koska vanhuudenhoiva on kiinni lapsien hyvästä tahdosta.

[QUOTE="vieras";29064235]Kenties tämä Hollannin systeemi tekisi vanhemmista parempia vanhempia: lasta ei voi kohdella miten tahansa, koska vanhuudenhoiva on kiinni lapsien hyvästä tahdosta.[/QUOTE]

suurimmassa osassa maailmaa on jo niin että ihmisen turva on perhe. Silti siellä on kaameita perheitä vähintäänkin saman verran kuin täälläkin.

Yhteistyössä