Haltialan kotieläintilan uuden omistajan tj. ja vanhoillislesta taitaa ajaa putiikin pian konkkaan ahdasmielisellä asenteellaan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
  • Perhetausta: Klaus Karjulan isä on entinen kansanedustaja Kyösti Karjula, joka tunnetaan avoimesti vanhoillislestadiolaisena saarnaajana ja vaikuttajana. Perheessä on kaikkiaan 18 lasta. [1, 2]

  • Kytkökset: Vaikka Klaus Karjula itse keskittyy julkisuudessa tiukasti liiketoimintaan ja Lännentila Oy:n kehittämiseen, Lännentila tekee yhteistyötä paikallisen Lumijoen seurakunnan kanssa. Esimerkiksi vuonna 2024 tilalla järjestettiin piispantarkastusvierailu. [1, 2]

  • Arvovalinnat: Haltialan tilan alkoholittomuuslinjaus on herättänyt spekulaatioita taustan vaikutuksesta arvoihin, mutta Karjula itse on perustellut ratkaisua puhtaasti liiketoiminnallisella konseptilla, jonka tavoitteena on luoda täysin lapsi- ja perheystävällinen elämysmaatila.
 
"Muu kansa" ei pysty yhden vierailun ajan olemaan ilman alkoholia? Kuulostaa pahalta.
Kaikki ei ole teikäläisten kaltaisia ahdasmielisiä lestoja.

Ylen artikkelissa esimerkiksi ehkä eläkeiässä oleva nainen totesi että ”emme me ole alkoholisteja mutta täällä on kiva pysähtyä ja ottaa yksi lonkero tai olut. Mutta tämän jälkeen me emme enää tänne tule vaan etsimme uuden paikan ”

Tuolla alueella on paljon laajoja luontokohteita keskellä kaupunkiasutusta ja ihmiset ovat liikkeellä aktiivisesti kauniilla ilmalla. Kyllä varmaan moni muukin pikkulapseton tekee samanlaisen päätöksen.
 
Yle aamussa kansanedustajat keskustelivat viinan kotiinkuljetuksesta. Sinuhe piti tiukasti viinahimoisten puolta. KD on onneksi lakia vastaan.

En myöskään ymmärrä, miksi olisi niin tärkeää saada juomia kotiinkuljetettuna. Miten se kuljettaja muka valvoo, onko asiakas humalassa? Taatusti ei halua hankaluuksia, esim. asiakas rupeaa rähjäämään, joten antaa periksi. Näin veikkaan.
 
Kaikki ei ole teikäläisten kaltaisia ahdasmielisiä lestoja.

Ylen artikkelissa esimerkiksi ehkä eläkeiässä oleva nainen totesi että ”emme me ole alkoholisteja mutta täällä on kiva pysähtyä ja ottaa yksi lonkero tai olut. Mutta tämän jälkeen me emme enää tänne tule vaan etsimme uuden paikan ”

Tuolla alueella on paljon laajoja luontokohteita keskellä kaupunkiasutusta ja ihmiset ovat liikkeellä aktiivisesti kauniilla ilmalla. Kyllä varmaan moni muukin pikkulapseton tekee samanlaisen päätöksen.

Olen kaikkea muuta kuin ahdasmielinen, saati lesta. En myöskään ole absolutisti, mutta kyllä on mielestäni outoa, jos luontoretkellä ei kykene olemaan ilman alkoholia. Sitä paitsi kuskin ainakin pitää olla ilman.
 
Olen kaikkea muuta kuin ahdasmielinen, saati lesta. En myöskään ole absolutisti, mutta kyllä on mielestäni outoa, jos luontoretkellä ei kykene olemaan ilman alkoholia. Sitä paitsi kuskin ainakin pitää olla ilman.
Sanos muuta. Kiva tila jossa usein vierailimme, kun lapset olivat pieniä.
Euroopassa viinan kulutus vähenee. Miksi juopolle kansalle halutaan lisää ongelmia?
 
Kaikki ei ole teikäläisten kaltaisia ahdasmielisiä lestoja.

Ylen artikkelissa esimerkiksi ehkä eläkeiässä oleva nainen totesi että ”emme me ole alkoholisteja mutta täällä on kiva pysähtyä ja ottaa yksi lonkero tai olut. Mutta tämän jälkeen me emme enää tänne tule vaan etsimme uuden paikan ”

Tuolla alueella on paljon laajoja luontokohteita keskellä kaupunkiasutusta ja ihmiset ovat liikkeellä aktiivisesti kauniilla ilmalla. Kyllä varmaan moni muukin pikkulapseton tekee samanlaisen päätöksen.
Samantekevää. Kuka kaipaa pyöräteilleen tankojuoppoja? Ei kukaan.
 

Yhteistyössä