Haluaako teidän 3-4 vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29316612:
tyttö ei ole halunnut käyttää pottaa pöntölle siirtymisen jälkeen. Paitsi mökillä käy potalla,ei ulkohuussissa.

Onkos teilläkin pottatuoli mökillä? Meillä tykkää jus myös isommat lapset sitä käyttää möksällä.

Meillä kerhossa kohta 4v haluaa mennä paljon mielummin potalle kun pöntölle vaikkei kotona oo enää melkein 2 vuoteen potalla käynytkään. Mitäs eroo siinä on laittaako potalle vai pöntölle, yhtä törkysiä ne on. Kyllä mää ainakin vuoraan aina sen potan kokonaan paperilla ennenkun lapset siihen istumaan laitan.

[QUOTE="mökkeilijä";29316624]Onkos teilläkin pottatuoli mökillä? Meillä tykkää jus myös isommat lapset sitä käyttää möksällä.[/QUOTE]

Brion pottatuoli,joo. Saas nähdä vieläkö pyöreäpeppuinen 5v. siihen mahtuu,ulkohuussi on kammotus.

Meillä kerhossa kohta 4v haluaa mennä paljon mielummin potalle kun pöntölle vaikkei kotona oo enää melkein 2 vuoteen potalla käynytkään. Mitäs eroo siinä on laittaako potalle vai pöntölle, yhtä törkysiä ne on. Kyllä mää ainakin vuoraan aina sen potan kokonaan paperilla ennenkun lapset siihen istumaan laitan.

On varmaan hankala istua pienessä potassa tuon ikäinen

Täällä 5-v. haluaa joskus käyttää pottaa. EI se mitään, nopeampi toimitus, kun itse saan samaan aikaan käyttää wc-istuinta.

Olen itse muuten joutunut pissaamaan vaippaan junassa, kun lapsi oli jo nukkumassa hytin vuoteella ja mulla oli ihan järetön pissahätä.
Samoin olen käyttänyt ostoskeskuksien lastenhoitohuoneen pyttyäkin, kun on tullut kova hätä ja muihin vessoihin on ollut jonoa. :p
Muutenkin ihan älytöntä, että monesti tavalliset vessat ovat varattuja ja pitkät jonot, niin invavessa on vieressä ihan käyttämättömänä. Eivätkö ihmiset uskalla mennä sinne, kun luulevat, että se on vain invalideille tarkoitettu? Tietty jos siihen muodostuu jono ja joku liikuntarajoitteinen kurvaa paikalle, niin tälle tyypille on teitenkin annettava etuoikeus sinne vessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29316612:
tyttö ei ole halunnut käyttää pottaa pöntölle siirtymisen jälkeen. Paitsi mökillä käy potalla,ei ulkohuussissa.

Meidän lapsilla mökillä ulkohuussi on oikein THE JUTTU! Koko ajan on muka pissahätä ja on niin hienoa päästä ulkohuussiin! :)

Yök, mä oon itse aina inhonnut ulkohuussia. :)

[QUOTE="tuulis";29320694]Meilläkin kohta 4v täyttävä käy kotona pöntöllä mut muualla haluaa potalle.[/QUOTE]

Haluaako esim yleisissä vessoissa potalle ?

No ei meidän kohta 4v poika käytä enää pottaa missään kun ei kotonakaan. Vuoraatteko tosiaan tuon pöntön reunatkin vessapaperilla kun sitä käytätte tai lapsenne käyttää??? Mä en ole koskaan niin ymmärtänyt tuota. Voihan ne pyyhkästä kostealla paperilla JOS näyttävät törkyisiltä, mutta että vuorata.... Joo tiedetään et basilleja/bakteereja ei näe silmällä, mutta taas tätä liiallista pöpökammoa sanon minä.

Ei onneksi on käynyt pöntöllä 2 vuotiaasta lähtien. En ymmärrä miten te jaksatte siivoilla pottaa noin isolta. Vai tyhjentääkö lapsi itse ja pesee potan?

[QUOTE="nope";30037230]No ei meidän kohta 4v poika käytä enää pottaa missään kun ei kotonakaan. Vuoraatteko tosiaan tuon pöntön reunatkin vessapaperilla kun sitä käytätte tai lapsenne käyttää??? Mä en ole koskaan niin ymmärtänyt tuota. Voihan ne pyyhkästä kostealla paperilla JOS näyttävät törkyisiltä, mutta että vuorata.... Joo tiedetään et basilleja/bakteereja ei näe silmällä, mutta taas tätä liiallista pöpökammoa sanon minä.[/QUOTE]

Samaa ihmettelen... tyttöjä olen kehoittanut pyyhkäisemään kostealla paperilla sen reunan, jos näyttää törkyiseltä, samoin teen itsekin. En tod ala vuoraamaan pönttöä..