Haluaisin apua ja mieleipiteitä mihin yhteyttä, vai otanko ollenkaan ja annan asoiden olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lainaaminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lainaaminen

Vieras
Kyse siis rahan lainaamisesta ja takaisin maksamisesta.

Tilanne siis sellainen, että lainasin rahaa silloiselle poikaystävälleni (puhutaan tuhansista euroista). Mitään kirjallista lainajuttua siitä ei tehty ja luotin siihen, että rahani saan takaisin. Hän maksoi heti seuraavasta palkasta osan (noin 35% lainasta) ja sen jälkeen noin kuukauden päästä maksoi lainaa pois (noin 15%) koko lainasta. Lainaa ehti tämän verran tulla takaisin kun erottiin. Eron jälkeen mies antoi käteisellä muuta sata euroa. Sen enempää ei ole maksanut ja velkaa on edelleen paljon jäljellä! Nyt kun ollaan erottu, niin mies on ruvennut vähentämään lainasta pois kaikennäköisiä tavaroita ja matkoja mitä yhdessä tehtiin. Eli siis mies saattoi ostaa tai maksaa matkalla jotain ja nyt vähentää niitä lainasta pois. Mies on nyt tehnyt jonkun laskelman ja sanoi, että tämän enempää ei maksa (kyseinen summa on noin puolet pienenpi siitä, mitä lainaa oli jäljellä.) Eli lähinnä nyt mietin, että otanko vain kiltisti vastaan miehen laskeman summan ja jätän asian siihen, vai otanko yhteyttä johonkin. Ainoastaan mitä minulla on näyttää tositteena on tilisiirto miehen tilille ja kaksi tilisiirtoa siitä, että hän on maksanut nuo kaksi ensimmäistä kirjoittamaan summaa tililleni (kirjoitin prosentteina). Minulla ei ole näyttöä siitä, että olen käteistä saanut. Eli siis jos johonkin asian veisin niin, silloinhan saisin enemmän? Koska näyttöä ei ole siitä, että mitään käteistä olisin saanut. Voisiko mies vedota näihin asumiskuluihin tai matkoihin tms. että velkaa hänen ei tarvisi maksaa.. Tai käykö edes tilisiirto minään tositteena mihinkään? Nyt kaipaan apua mitä kannattaisi tehdä. Kaikille vielä tiedoksi, että miehen kanssa olen yrittänyt jutella. Ja olen sanonut, että jos ei suostu velkojaan maksamaan niin vien asian eteenpäin. Edelleenkään mies ei anna periksi vaan vähentää kaikennäköisin asioita siitä pois.

Kiitos jos joku jaksoi lukea! Ja kiitos jos joku jaksaa vastata.

Lukeeko tilisiirrossa, että lainaksi tai laina? Toivottavasti lukee, helpottaa varmasti asian selvittelyä.
Sinuna ottaisin yhteyttä oman pankkisi lakimieheen, joilta yleensä saa maksutonta neuvontaa.

Jos lainan takaisin maksua ei saa kohtuullisilla toimilla aikaan saaduksi, niin verottajalle sitten viesti asiasta. Mies maksaa sitten kiltisti valtiolle lahjaveroa "saamastaan" summasta (mikäli lainattu summa ylittää jonkin tietyn rahasumman)....

itselläni tilanne jossa minulla ja miehellä(nykyinen ex) on YHTEINEN laina, mitä minä vielä eron jälkeenkin joudun YKSIN maksamaan, kun mies ei halua...Sinun´tapauksessa kun ei ole mitään virallistakaan edes, niin tuskin noille mitään mahtaa, teidän yhteinen oma henkilökohtainen asia..

Mihin viedä maksamaton laina- ilman lainapapereita on tosi vaikeaa todistaa lainaksi ellei tiliotteella siitä erillistä mainintaa ole.

Itse syyllistyt petokseen jos kuvittelet enemmän saavasi sillä perusteella ettei niitä käteisellä maksettuja huomioitasi.

Ongelmatilanne- mutta siis, suosittelen asian kysymistä perintätoimistosta.

Eli sinä olet nyt saanut lainasta virallisesti puolet takaisin? Ja vähän päällekin, kun lasketaan ne muutama satanen minkä mies antoi käteisenä? Ja nyt maksaisi enää puolet jäljelle jääneestä velasta. Ihan suoraan sanottuna, itse miettisin ensin kumpi on tärkeämpää, saada joka penni takaisin vai päästä miehestä eroon? Jos lainaa ei ole enää jäljellä suurta summaa, voisin suostua miehen ratkaisuun. Mutta jos edelleen jäisi tonneja maksamatta, niin sit varmasti veisin asian eteenpäin. Tai hakisin pois sen, mitä mies on lainalla ostanut. (Jotainhan arvokasta on pakko olla, jos kerralla on tarvinnut monta tonnia lainaa.)

Yritäppä "huijata" jotain kirjallisena.. Laitat tekstiviestin miehelle et "muistatko että koko lainasumma on 3000 euroa jonka olet velkaa" ja jos mies vastaa siihen esim et "en varmasti maksa kuin puolet koska oon vähentäny meidän 1500 e lomamatkan siitä" tms niin siinähän sulla on sitten se koko lainasumma kirjallisena... Nuo sana sanaa vastaan jutut on aika hankalia mutta jos saat jotain kirjallisena mieheltä, esim tekstarin, nii seki jo auttaa. Ja lukeeko sun niissä viitteissä että "15 % lainasta" vai?

[QUOTE="vieras";24126548]

Ongelmatilanne- mutta siis, suosittelen asian kysymistä perintätoimistosta.[/QUOTE]

Ei ole perintätoimiston palvelut ilmaisia toimeksiantajillekaan..

Tilisiirto jonka minä tein, lukee vain mihin käyttöön raha on mennyt (ei lue sanaa LAINA) mutta niissä kahdessa tilisiirrossa jonka mies on tehnyt minullle lukee summa ja sana laina kyseisestä asiasta. Ja siis tarkoitukseni ei ole pyytää rahaa enempää kuin se lainaamani loppusumma, mutta mies haluaa tästä tehdä mahdollisimman vaikeaa. Ja joku kysyi olenko minä maksanut suhteen aikana mitään, niin tottakai yhtälailla minä ostin asioita, mies ei vaan huomio sellaista!

Okei. Koeta saada mieheltä jokin tekstari jossa myöntää tavalla tai toisella paljonko lainasummaa on OIKEASTI jäljellä, ilman et mies on katkerana vähentäny sieltä vessapapereihin menneet rahat.. Ja oikea paikka ottaa yhteyttä taitaa olla oikeusaputoimisto. Perintätoimistot vaatii paperit siitä, että laina on miehelläsi maksamatta. Ja totta kai sulla on oikeus saada rahasi takaisin, sanot miehellesi et otat oikeusasiamieheen yhteyttä jos rahoja ei ala tippua.

Eli sinä olet nyt saanut lainasta virallisesti puolet takaisin? Ja vähän päällekin, kun lasketaan ne muutama satanen minkä mies antoi käteisenä? Ja nyt maksaisi enää puolet jäljelle jääneestä velasta. Ihan suoraan sanottuna, itse miettisin ensin kumpi on tärkeämpää, saada joka penni takaisin vai päästä miehestä eroon? Jos lainaa ei ole enää jäljellä suurta summaa, voisin suostua miehen ratkaisuun. Mutta jos edelleen jäisi tonneja maksamatta, niin sit varmasti veisin asian eteenpäin. Tai hakisin pois sen, mitä mies on lainalla ostanut. (Jotainhan arvokasta on pakko olla, jos kerralla on tarvinnut monta tonnia lainaa.)

Ihan oikein olet ymmärtänyt, eli lainaa on vähän alle puolet jäljellä. Mietinkin sitä, että jaksanko taistella asiasta ja tuntuukin tällähetkellä enemmän sellaiselta periaatteelta. Miehestä on tullut niin pihi ja piittaamaton ja tekee kaikkensa, että en saisi rahojani takaisin. Kyseistä asiaa en voi hakea pois. Joten rahana se olisi tultava.

Okei. Koeta saada mieheltä jokin tekstari jossa myöntää tavalla tai toisella paljonko lainasummaa on OIKEASTI jäljellä, ilman et mies on katkerana vähentäny sieltä vessapapereihin menneet rahat.. Ja oikea paikka ottaa yhteyttä taitaa olla oikeusaputoimisto. Perintätoimistot vaatii paperit siitä, että laina on miehelläsi maksamatta. Ja totta kai sulla on oikeus saada rahasi takaisin, sanot miehellesi et otat oikeusasiamieheen yhteyttä jos rahoja ei ala tippua.

En väittäisi että tekstaria pidetään kovin luotettavana todisteena. Kuka tahansahan on voinut sen viestin kirjoittaa, lähettää väärään numeroon, tullut pari nollaa liikaa vahingossa lainasumman perään yms. Tuo on totta että perintätoimistot haluavat kirjallisena tiedon veloista, esim. laskukopion.

Yritäppä "huijata" jotain kirjallisena.. Laitat tekstiviestin miehelle et "muistatko että koko lainasumma on 3000 euroa jonka olet velkaa" ja jos mies vastaa siihen esim et "en varmasti maksa kuin puolet koska oon vähentäny meidän 1500 e lomamatkan siitä" tms niin siinähän sulla on sitten se koko lainasumma kirjallisena... Nuo sana sanaa vastaan jutut on aika hankalia mutta jos saat jotain kirjallisena mieheltä, esim tekstarin, nii seki jo auttaa. Ja lukeeko sun niissä viitteissä että "15 % lainasta" vai?

ollaan jonkun verran viestitelty lainasta, mutta missään ei lue lainan koko summaa, eikä sitä mitä siinä on vähennetty. Voisin teitysti jollain keinolla saada nuo kaikki asiat samaan viestiin, jos vaan teidän miten.
Niissä tilisiirroissa mitkä olen saanut niin on lukenut "laina tavarasta XXX"

Monesti se auttaa pelkkä uhkailu.. ei nimittäin kuulosta siltä, et miehesi aikoo kadota maan alle rahojen kans, vaan haluaa vängätä ja vääntää niin kauan että sinä väsyt ja luovutat. Perkele et luovuta kun rahat on sinun! :D

Yritin uhkailla mutta ei näyttänyt tehoavan! Arr.. kyllä niin pistää vihaksi. Ja tietty ihan omaa typeryyttä tämä on, kun en tehnyt siitä kirjallista lainaa :(

Yhteistyössä