Haluaisin auttaa ystävääni jota mies hakkaa, mutta miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Selvinpäin maailman ihanin ja kiltein mies, mutta kännissä on todella rajuja pahoinpitelyjä mm hiusten kynimistäkin.
Ystäväni ei halua miestä jättää, ei myönnä tilannetta pahaksi koska tilanteet tapahtuu vain kun mies kännissä.

Mitä tässä voi enää ystävänä tehdä kun ei selvästi ole minun jankutus mennyt perille ettei tuo ole normaalia?

Rikosilmoitus. Ihan oikeasti. Mies ei tule muuttamaan tapojansa ja nainen on todennäköisesti pahasti läheisriippuvainen jo. Rikosilmoitus ja sitä seuraava oikeudenkäynti ja tuomio voivat tehdä hyvää.

Eli seuraavan kerran ku kuulet pahoinpitelystä niin ilmoitat poliisille. Pahoinpitely ei ole asianomaisrikos vaan kuuluu syyttäjälle. Ystäväsi ei siis voi estää tutkintaa yms.

Lapsia?Kauhee tilanne,oon niin temperamenttinen,että kävisin sen äijän päälle.Mikä tiestyti vaan pahentaa asioita.
En osaa tän paremmin neuvoa,soita vaikka johki auttavaan puhelimeen ym.ja kysy apua..

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Rikosilmoitus. Ihan oikeasti. Mies ei tule muuttamaan tapojansa ja nainen on todennäköisesti pahasti läheisriippuvainen jo. Rikosilmoitus ja sitä seuraava oikeudenkäynti ja tuomio voivat tehdä hyvää.

Eli seuraavan kerran ku kuulet pahoinpitelystä niin ilmoitat poliisille. Pahoinpitely ei ole asianomaisrikos vaan kuuluu syyttäjälle. Ystäväsi ei siis voi estää tutkintaa yms.

miten mulla on käsitys, että vain se nainen voisi tehdä rikosilmoituksen ellei poliisi tule paikan päälle.