Haluaisin hakea yhteen työpaikkaan, mutta sinne ei kelpaa kuin soitto.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ja mä meen ihan varmana lukkoon, jos puhelimessa pitää alkaa itsestään kertomaan...yleensä unohtuu puolet mitä pitää sanoa jne. Haluaisin tehdä perinteisen hakemuksen, koska olen siinä hyvä. Tai vaikka kasvotusten paikanpäällä käyminenkin olisi parempi, mutta kun tässä vaaditaan se hiton soitto.

[QUOTE="hmh";26910234]Kirjoita valmiiksi paperille mitä haluat sanoa, ja harjoittele luurin kanssa puhumista peilin edessä tai ilman.[/QUOTE]

Mieki teen vaikeisiin puheluihin joskus luntteja. Pääkohdat ranskalaisilla viivoilla suunnittelen etukäteen tms.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
[QUOTE="vieras";26910277]Ja varmaan se toisessa päässä oleva kyseleekin juuri niitä asioita ja siinä järjestyksessä. vai pidätkö puheen?[/QUOTE]

Meinaatko, että jos on kirjoittanut jotain ylös niin se on kiveen kirjoitettu, että just niin täytyy sanoa?

[QUOTE="vieras";26910277]Ja varmaan se toisessa päässä oleva kyseleekin juuri niitä asioita ja siinä järjestyksessä. vai pidätkö puheen?[/QUOTE]

no ei mut esim. tommosessa oisin voinu laittaa vaikka otsakkeet koulutus, työkokemus, palkkatoive yms. niitä voi sitten sen mukaan paperista lukasta kun puhelimessa kysyy. aivan kuin valmistautuisi työhaastatteluun, ei sen kummempaa.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka

No jos noin jäykkää on niin sitten on vaikeaa kyllä kuvitella ihmisen kasvotustenkaan pärjäävänsä...

Keskeiset asiat paperille, kertaus mielessä mikä on se viesti minkä ainakin haluan itsestäni välittää. Ja sitten pientä mielikuvaharjoittelua, tyyliin mitähän se toinen kysyy, mitä sitten vastaan, mitä minun tulee kysyä häneltä.

En ole paniikkihäiriöinen vaan itse tulen hyvin toimeen erilaisissa tilanteissa. Silti joskus on niin vaativia tilanteita ja soittoja, että laitan etukäteen itselleni muistiin asioita, ja käytän tuota tekniikkaa.

Nuorena soitin kerran saksaksi saksalaiselle perheelle, kun sukulaiseni asui perheessä. Olin laittanut muutamia lauseita valmiiksi ylös, ja tokikin tietysti puhelu sitten meni hiukan eri lailla kuin olin kuvitellut, mutta pärjäsin hyvin kuitenkin. Jälkeenpäin sukulaiseni kertoi saksalaisen emäntänsä ihmetelleen miten osasinkin niin täydellistä saksaa puhua (lukenut tuolloin kaksi vuotta lukiossa lyhyttä...)

Ota luuri käteen, esittele ittes, kerro että olet löytänyt työpaikkailmoituksen ja olet halukas menemään haastatteluun. Todennäkösesti ihminen toisessa päässä kysyy et mitä oot aiemmn tehny niin kerrot tärkeimmät kohdat ja käännät keskustelun siihen haastatteluun

Noi on parhaita, mä yleensä soitan vaikka tiedän joutuvani laittamaan kirjallisen hakemuksen perässä.
Puhelimessa ihmisestä saa tietyn kuvan ja jos olet reipas ja rehdin oloinen hakemuksesi varmasti erottuu helpommin isosta pinosta muitakin hakemuksia :) usko pois.

Minä tässä hei! Halusin hakea teille töihin, koska olen dynaaminen multitalentti, jonka työteho on parhaimmillaan pienessä kiireessä ja paineen alaisena. Tulen kaikkien ihmisten kanssa toimeen, mutta työskentelen myös mieluusti itsenäisesti. Olen sekä tehokas, että tarkka. Kaikissa meissä on jotain kehitettävää, en osaa sitä tarkemmin eritellä, mutta yleisesti kaikessa voi aina parantaa. Janoan haasteita ja motivoidun työhön, kun on kiva työympäristö ja mukavat kollegat. En koskaan sano "ei kuulu mun toimenkuvaan", vaan siedän hyvin myös rutiineja.

Kaikkea muuta, mutta noita kliseitä ÄLÄ KÄYTÄ :D

Minä tässä hei! Halusin hakea teille töihin, koska olen dynaaminen multitalentti, jonka työteho on parhaimmillaan pienessä kiireessä ja paineen alaisena. Tulen kaikkien ihmisten kanssa toimeen, mutta työskentelen myös mieluusti itsenäisesti. Olen sekä tehokas, että tarkka. Kaikissa meissä on jotain kehitettävää, en osaa sitä tarkemmin eritellä, mutta yleisesti kaikessa voi aina parantaa. Janoan haasteita ja motivoidun työhön, kun on kiva työympäristö ja mukavat kollegat. En koskaan sano "ei kuulu mun toimenkuvaan", vaan siedän hyvin myös rutiineja.

Kaikkea muuta, mutta noita kliseitä ÄLÄ KÄYTÄ :D

Mie pääsin nykyiseen työhöni, koska kirjoitin olevani työmyyrä ja etten odota työympäristöltä muuta kuin kiinnostavia ja vaihtelevia työtehtäviä. Kirjoitin vielä, että samassa firmassa aiemmin olen ollut töissä tehden 2-3 kertaa vaaditun määrän tulosta ja suosittelijoiden nimet listasin. Ovet aukesivat kummasti. Nykyään teen jopa kymmenkertaisen määrän töitä tiimin keskiarvoon verrattuna.

Yhteistyössä