Haluaisin lähteä ja jättää perheeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mollamix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mollamix

Vieras
Toi näyttää ihan hirveeltä mut totta se on. Haluaisin lähteä tekemään mitä itse haluaisin tehdä ja jättää lapset isänsä huostaan. Lapset 5 ja 3. Mä oon maailman huonoin äiti!!! Vaikken oikeesti oo vaan mielestäni hyvä äiti, rakastan lapsiani enkä haluaisi ikinä luopua heistä mutta kun pitäis elää itsekin. Ei mulla oo ku tää yks elämä :(((((

Onks toi niinku vitsi kun mä oon ihan tosissani :/ Tuntuu aika pahalta ajatellakaan noita ajatuksia, sitähän niinku hylkää lapset! Jotenki tuntuu että ihmiset ainaki aattelee niin.

Mut jos oot tosissasi niin ei kai toikaan kiva tilanne oo. Eiks vaimolla riitä rahkeet?

Tuota...nyt yritän sanoa nätisti. Oletteko ajatelleet lapsia hankkiessanne, että lapsia ei voi jättää vaikka yhtäkkiä tuntisikin haluavansa oman elämän tai olisi väsynyt komentamaan jälkikasvuaan. Tätä kutsutaan myös elämäksi. Aina ei voi voittaa. Vanhemman tulee kantaa vastuu lapsestaan vaikka liitto ei ehkä kestäisikään.

valitettavasti. Kuulostat kyllä myös aika nuorelta, ehkä elämäsi jäänyt elämättä tavallaan? Mutta se todella on sellaista, intensiivistä, pikkulapsivuodet. Itselläkin kova paikka hyväksyä, enkä millään meinaa vaan hyväksyä. Mulla sillä erotuksella sinuun, että minä vain haluaisin olla rauhassa, ilman mitään vaatimuksia keltään. On niin vaikeaa olla vaatimuksien, loputtomien sellaisten, keskipisteenä. Yhteistä sulle ja mulle on se, et me molemmat tarvittas lomaa :)

Miehille se on helpompaa, sanokaa mitä sanotte. Vaikka joku vetää herneet nokkaan, niin miehestä joka jättää perheensä, koska hänestä ei vain ole siihen, todetaan vaan "hänestä ei ollut siihen" " hän ei kestänyt perhe-elämää", mutta auta armias kun olet nainen ja lähdet, kun et vaan jaksa/halua/haluat jotain muuta, sitä kyllä jaksetaan päivitellä maailman tappiin asti.

Niin minäkin monesti haluaisin, suunnittelenkin sitä (viimeksi tänään), mutta en sitten kuitenkaan tee lähde. Koska tiedän että sen minkä taakseen jättää, edestään löytää, ja tätä asiaa en haluaisi ikuna sitten enää joutua käsittelemään, niin paljon sitä häpeäisin. Joten yritän vaan... Ja yritän. Ja yritän. Lasken kymmeneen ja taas yritän.

Niin minäkin monesti haluaisin, suunnittelenkin sitä (viimeksi tänään), mutta en sitten kuitenkaan tee lähde. Koska tiedän että sen minkä taakseen jättää, edestään löytää, ja tätä asiaa en haluaisi ikuna sitten enää joutua käsittelemään, niin paljon sitä häpeäisin. Joten yritän vaan... Ja yritän. Ja yritän. Lasken kymmeneen ja taas yritän.

ihailtavaa. ja suunnilleen samalla tavalla minäkin yritän jotenkin selviytyä. Häpeää tosin en jaksa ajatella, ajatelkoot muut ihmiset mitä tykkäävät, sen verran tämä perhe-elämä joskus suorastaan vituttaa.

Kiinnoistaisi tietää ovatko nämä lastensa hylkäämistä ajattelevat vanhemmat saaneet omaa aikaa ollenkaan?

Mulla on vain yksi lapsi (alle 2v) ja olen yh. Arki on välillä vaikeaa, rankkaa ja uuvuttavaa, mutta kun lapsi lähtee isälleen, niin parin tunnin päästä meinaan jo kuolla ikävään. Niin siksi kiinnostaisi tietää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;25083862:
ihailtavaa. ja suunnilleen samalla tavalla minäkin yritän jotenkin selviytyä. Häpeää tosin en jaksa ajatella, ajatelkoot muut ihmiset mitä tykkäävät, sen verran tämä perhe-elämä joskus suorastaan vituttaa.

No muista ihmisistä viis, mutta mites lapset? Mä en vaan kestä sitä ajatusta tilanteesta, et ne joskus 20 vuoden päästä kysyy itkuisin silmin, et "miksi?". :( En vaan voi.

[QUOTE="nanne";25083891]Kiinnoistaisi tietää ovatko nämä lastensa hylkäämistä ajattelevat vanhemmat saaneet omaa aikaa ollenkaan?

Mulla on vain yksi lapsi (alle 2v) ja olen yh. Arki on välillä vaikeaa, rankkaa ja uuvuttavaa, mutta kun lapsi lähtee isälleen, niin parin tunnin päästä meinaan jo kuolla ikävään. Niin siksi kiinnostaisi tietää. :)[/QUOTE]

mun ongelma on varmaan siinä, että kun yksi lapsista on vaikkapa yökylässä mummolassa, ajattelen vain luojan kiitos luojan kiitos luojan kiitos. en juurikaan tunne siis ikävää, vaan lähinnä HELPOTUSTA. Eli omaa aikaa saan välillä, mut sitäkin varjostaa tieto siitä, että sama rumba jatkuu taas kohta. Anteeksi vain jos olen liian rehellinen.

No muista ihmisistä viis, mutta mites lapset? Mä en vaan kestä sitä ajatusta tilanteesta, et ne joskus 20 vuoden päästä kysyy itkuisin silmin, et "miksi?". :( En vaan voi.

mutta mitäs luulet niiden perheensä jättävien isien sanovan lapsilleen sitten joskus? eihän se ole isien yksinoikeus olla paskapäitä, kyllä me äiditkin osataan. se vaan on vielä tabu tässä yhteiskunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25083884:
Miksi sä et muka nyt elä?

mutta onko elämän pakko tuntua niin vaikealta :D No joo, menee jo turhan valitukseksi, kaikillahan niitä huonoja päiviä on jotka alkaa maitolasin kaatumisesta ja vyöryvät sitten vaan eteenpäin tuhoja tehden.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;25084033:
mutta mitäs luulet niiden perheensä jättävien isien sanovan lapsilleen sitten joskus? eihän se ole isien yksinoikeus olla paskapäitä, kyllä me äiditkin osataan. se vaan on vielä tabu tässä yhteiskunnassa.

Mitä väliä onko sanoja isä vai äiti?? Kysehän on lapsen pahasta mielestä, kun jompikumpi vanhempi hylkää! Vai onko mielestäsi kyse nyt siis äidin oikeudesta olla kusipää, kun isäkin "saa" olla? Tasa-arvoako tässä haetaan takaa? Kuka väittää, että isä oikeasti saa hylätä lapsensa ja sillä ei ole mitään väliä? Multa meni nyt kai jotain vähän ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;25084033:

No en mä muista tiedä, en miehistä enkä naisista, mutta mä en kestais elää itteni kanssa ton päätöksen jälkeen, ei tässä ole kyse äitimyytistä vaan mun omasta moraalistani, siksi jaksan sinnitellä, vaikka lähtöaikeita välillä onkin. Ja siis nimenomaan sellaisia lähtöaikeita, että jättäisin kaiken, "ikuisiksi ajoiksi" (poika 2v2kk jumaloi isäänsä, eikä tunnu minun kanssani yhtä hyvin viihtyvän, joten pärjäisivät varmasti ihan hyvin ilman minuakin).

miten niin 20 vuoden päästä? Mä täällä itken omalle isälleni, ja aikaa on kulunut vasta 35 veetä niistä synneistä.

Ja Isä, jos kutsut vaimoasi eukoksi, niin voisiko tuolla kunnioituksen puutteella olla jotain yhteyttä siihen, etteivät lapsetkaan äitiään kunnioita? Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Oikeasti, jos sä tukisit vaimoa sen sijaan että petät hänet lopullisesti elämällä pakohaaveille, niin lapsilla ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin alkaa kuunnella äitiäänkin.

Tosin varmasti asia on mutkikkaampi, ja yleensä vätyskasvattaja yrittää pehmentää toisen liian kovaa autoritaarisuutta. Vastaavasti se autoritaarisempi on sitäkin jyrkempi, koska toinen heittäytyy kynnysmatoksi. Eli molemmat vetää köyttä vastakkaisiin suuntiin. Mutta eroamalla asia ei parane, vaan lasten oireilu vain lisääntyy, ja lisäksi teidän pitäisi pystyä vetämään yhtä köyttä vaikka lähinnä mieli tekisi kiertää se jonkun kaulaan.

Ja ap, ymmärrän minäkin tuon lähtemisen kaipuun, mutta siihen ei kannata panostaa niin paljon, että alkaa pitää sitä liian tärkeänä henkireikänä. Toki on ihmisiä, jotka menestyksekkäästi pidättyvät itsemurhasta sillä perusteella, että sitä voi lykätä aina päivän kerrallaan eteenpäin. On helpompi kestää, kun hätäuloskäynnin valo näkyy.

Mutta jos et ole niin pahassa jamassa, niin neuvoisin ennemmin katsomaan ongelmia silmiin ja kampaamaan ne auki yksi kerrallaan, ja muuttamaan niitä vähä kerrallaan parempaan suuntaan. Ja apuahan on kuitenkin olemassa, ja sitä suositellaan hakemaan, kun pikkulasten vanhemmat eivät jaksa.

Ja vielä kerran: muistakaa toki kaikki, että kun lapset ovat mahdottoman rasittavia, se useinkin on reaktiota vanhempien jaksamattomuuteen. Ihmiset ovat paljon harvemmin oikeasti hirviöitä, kuin miltä lähimmäisistä tuntuu.

Mun elämä alkoi kun sain lapset. Enkä ikinä heistä luovu, paitsi kun kuolema erottaa. Lapset ovat vaan lainassa..Mutta jos sun täytyy elää omaa elämääsi, niin ota ja lähde. Löydät varmasti onnen muualta.

Yhteistyössä