Haluaisin lähteä opiskelemaan mutta mua pelottaa miten kaikki tulis sujumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkkä

Vieras
Ensinäkin en edes varmaksi tiedä edes mitä haluaisin lähteä opiskelemaan. Tarjonta on hyvin huonoa omalla paikkakunnallani. Mikä tarkoittaa sitä että pitäis lähteä naapuri kaupunkiin minne on matkaa 50km yhteen suuntaan. Minä en todellakaan ole mikään hyvä kuski ja maantiellä ajaminen pelottaa ihan järjettömästi. Lisäksi en ole asunut täällä kovin kauan joten esim naapuri kaupunki on mulle täysin tuntematon en osaa sielä mihinkään. Hyvä kun edes osaan nykyisessä asuin kunnassani mihinkään. Eli bensakulut olis isot, vaarantaisin oman ja muidenkin henkiä menemällä liikenteeseen. Lisäksi tuntuu pelottavalta että omat lapset olisi päiväkodissa sekä koulussa jossain 50km päässä minusta. Taloudellisestikin opiskelu olis hankalaa. Mies ei kovin innostunut tästä opiskelu suunnitelmastani.... :( oppisopimusta yrittäisin mutta kun ei tiedä mille alalle..kun muutenkin on varmasti vaikea saada oppisopimus hyvin pienessä kaupungissa...

Mietit ite millasen tulevaisuuden haluat ittelles ja teet selkeät suunnitelmat. Jos lähimmäisesi eivät halua tukea sinua mitenkään niin sitä voi sitten miettiä parisuhteen tasoa, jos toiselta ei saa edes henkistä jeesiä.

Ajotaito kehittyy ajaessa. Edullisinta olisi kyllä käyttää julkisia kulkuneuvoja, jos se on vain mahdollista. 50 kilometriä on suht lyhyt matka.

Oppisopimus on hyvä ajatus, mutta ala pitää valita siten, että töitäkin on luvassa. Sama se on muussakin. Nyt vaan miettimään, mikä on alasi, ja sitten laitat toimeksi.

[QUOTE="vieras";27950575]Ajotaito kehittyy ajaessa. Edullisinta olisi kyllä käyttää julkisia kulkuneuvoja, jos se on vain mahdollista. 50 kilometriä on suht lyhyt matka.

Oppisopimus on hyvä ajatus, mutta ala pitää valita siten, että töitäkin on luvassa. Sama se on muussakin. Nyt vaan miettimään, mikä on alasi, ja sitten laitat toimeksi.[/QUOTE]

En tiedä mun mielestä 100km yhteensä joka päivä koulumatkaa on aika paljon.

Meidän kotoa keskustaan esim juna asemalle on 18km. Eli siinä tulis ensin bensakuluja + junalippun hinta. Täältä meidän kodin lähettyviltä ei kulje minkäänlaista linja auto liikennettä sekin menee keskustasta. Joten järkevintä olis kulkea omalla autolla ainakin taloudellisesta näkökulmasta.

Niin ehkä alkuun pitäis tosiaankin keksiä se ala ja sitten vasta miettiä muita ongelmia....

En tiedä mun mielestä 100km yhteensä joka päivä koulumatkaa on aika paljon.

Meidän kotoa keskustaan esim juna asemalle on 18km. Eli siinä tulis ensin bensakuluja + junalippun hinta. Täältä meidän kodin lähettyviltä ei kulje minkäänlaista linja auto liikennettä sekin menee keskustasta. Joten järkevintä olis kulkea omalla autolla ainakin taloudellisesta näkökulmasta.

Niin ehkä alkuun pitäis tosiaankin keksiä se ala ja sitten vasta miettiä muita ongelmia....
Pystyt kuitenkin hoitamaan opiskelut kotoa käsin eikä tarvitse muuttaa koulun vuoksi muualle. Meillä kouluihin on matkaa 90 km, jolloin koulupäivälle tulee julkisilla kulkien pituutta 11 tuntia. Siihen nähden 50 km on vielä hyvinkin siedettävä.

Oppisopimus voisi tosiaan olla paras vaihtoehto. Silloinkin kyllä joudut varmaan käymään teoriaopinnot naapurikaupungissa. Monimuoto-opinnot voisi myös olla ratkaisu, koska silloin koululla ei tarvisi käydä kuin ehkä viikko kuukaudessa.

Yhteistyössä