Haluaisin olla kummilapsen kanssa, mutta sen sisarukset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minä ainakin lapsena vietin paljon aikaa kummisetäni kanssa (joka on myös äitini veli) ilman sisaruksiani ja ei siinä mitään vaikka hän minua kohteli hieman "eriarvoisesti", sisaruksillani kun on omat kummit! :) Kyllä lasten pitää oppia siihen, että aina ei voi päästä joka paikkaan vaikka toiset pääsisi (myös ihan yleisellä tasolla, jos kaveri pääsee Särkänniemeen et sinä välttämättä pääse). Ehkä hieman karua, mutta sellaista tämä elämä on... : /

Vanhempi kummilapsi on teinityttö, ja pikkuveljensä on monta vuotta nuorempi. On ollut ihan luontevaa viedä tyttöä yksinään, kun vuosia kiinnostuksen kohteet ovat olleet ihan erit monissa asioissa. Käyn tytön kanssa noin 2-4 kertaa vuodessa jossain kahdestaan, ja aion kyllä jatkaakin.

Toinen kummilapseni on tyttö ja hänellä on pari vuotta vanhempi sisko. Kummityttö on oman lapseni kanssa saman ikäinen, ja olen kyllä miettinyt että olisi kiva viedä häntä ja omaa tyttöäni johonkin ihan keskenään. Täytyy varmaan kysyä vanhemmilta...

Itse ajattelen kyllä, että vanhemmat pyytävät kummia juuri sen lapsen tärkeäksi aikuiseksi.

Olen juurikin samaa mieltä kuin muutama kirjoittanut, eli eihän lapset ikinä opi jos kaikki menee tasapuolisesti. Tulevaisuudessa jos isosisko pääsee haluamaansa kouluun ja pikkusisko ei pääse samaan kouluun, niin voi pettymys olla suuri.
Haluaisin viettää aikaa juurikin vain tämän kummilapsen kanssa, tehdä jotain yhteisiä juttuja kun kuitenkin olen hänen kummi. Molempia tyttöjä en edes uskalla ottaa mukaan huvipuistoon kun villiintyvät yhdessä ja turvallisempaa mennä yhden kanssa. Muuten jos olen heidän luonaan vaikka kylässä, niin tottakai leikin ja olen molempien kanssa, molemmille ostan myös aina lahjat.
Käymme mieheni kanssa ulkomailla kerran vuodessa tai parissa ja oli myös aiemmin puhe että voisi ottaa tämän kummilapsemme mukaan kun kasvaa. Molempia lapsia ei kyllä ole varaakaan ottaa ja turvallisempaa kun on yksi lapsi mukana, mutta ei ilmeisesti tämäkään onnistu kun tulee isosiskolle niin paha mieli..

Meillä yksilapsisessa perheessä ei onneksi tällaisia ongelmia ole. Miksi kummi on kummi vain toiselle lapselle muttei sitten toiselle? Jos meille vahingossa toinen lapsi tulisi, pyytäisin hänelle kummiksi kyllä samat henkilöt, jotka ovat ensimmäisenkin lapsen kummeja. Mutta tätä ongelmaa ei onneksi ole, kuten sanoin.

Yhteistyössä