Haluaisin toisen lapsen, mutta mies ei, mitä tehdä? muita samassa tilanteessa olevia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toisaalta eipä siinä taida paljon olla vaihtoehtoja, kuin olla iloinen tästä yhdestä ihanasta lapsesta. Meillä siis 2v tyttö. Vauva-aika oli rankkaa ja mies sitä mieltä että ei pysyisi järjissään jos vauva-arkea elettäisiin uudelleen jne. Hyvä tietenkin että ajattelee näin jo etukäteen.

Samaa mieltä olin itsekin vielä vuosi sitten, mutta nyt on mieli muuttunut.

onko muita joilla sama tilanne?

no mulle kävi niin että ensimmäisen vauva aika ja taapero aika oli todella hankalaa, sitten ajattelin esikoisen ollessa kolme että kyllä vielä toinen menee ja nyt kun toinen on niin tuntuu että ei tätä todellakaan kestä uudelleen. että sikäli miehesi on ihan viisas.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
no mulle kävi niin että ensimmäisen vauva aika ja taapero aika oli todella hankalaa, sitten ajattelin esikoisen ollessa kolme että kyllä vielä toinen menee ja nyt kun toinen on niin tuntuu että ei tätä todellakaan kestä uudelleen. että sikäli miehesi on ihan viisas.

siis ajatteleeko joku omasta/omista lapsistaan noin??!!??

ehkä olisi parempi ettei sulla olisi lapsia ollenkaan. On PALJON ihmisiä jotka eivät voi saada omia lapsia ja varmasti rakastaisivat sinun lapsiasi kuin omiaan.

Huh. Oikein nostaa puistatuksia tuollainen ihminen.
Mietis miltä sun lapsista tuntuis kun tietäisivät et äiti pitää vaan taakkoina?

Paljonko sulla on lasten ikäero?

Mies ei meilläkään halunnut heti toista lasta . Muutamassa vuodessa kypsyi ja jätettiin ehkäisy pois. Enpä tullutkaan heti raskaaksi vuosi meni , sitten pari keskenmenoa ja esikoinen oli jo yli viisi kun toinen syntyi.
Nyt on mies sitä mieltä että olisi ollut järkevämpi hankkia toinen heti perään. Kaksi eri-ikäistä lasta "rajoittaa" tekemisiä eli helpompaa olis lomailla ja muutenkin kulkea kahden miltei saman ikäisen kanssa.

Tekstisi oli kuin itse kirjoittamaani. Valitettavasti meillä on sama tilanne. Yksi lapsi, joka ei nukkunut yhtään yötä kokonaan ensimmäisen kahden vuoden aikana. Kahden kuukauden päästä on jo 3-vuotias, mutta mies ei enää halua lisää, kun ensimmäinen vuosi valvomisineen oli jotain aivan järkkyä.

MInä kun niin haluaisin. :(

Meillä oli aika lailla sama tilanne, vauva-aika oli melko rankkaa ja kun ollaan lisäksi ns. uusperhe, niin oli kaikkea ylimääräistä kommervenkkiä siinä. Itsekään en alunperin halunnut enempää yhteisiä lapsia, mutta vauvakuume iski todenteolla kun esikoinen oli 1-vuotias. Aikani pehmittelin miestä, välillä en puhunut asiasta mitään, välillä jankutin vähän liikaakin, ja lopulta mies suostui toiseen yhteiseen. Oon nyt ekalla kolmanneksella raskaana, lapsille tulee n. 2,5 vuotta ikäeroa.

Eli kyllä ne miehetkin joskus muuttavat mielensä - lykkyä pyttyyn vaan saman tilanteen kanssa kamppaileville! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

siis ajatteleeko joku omasta/omista lapsistaan noin??!!??

ehkä olisi parempi ettei sulla olisi lapsia ollenkaan. On PALJON ihmisiä jotka eivät voi saada omia lapsia ja varmasti rakastaisivat sinun lapsiasi kuin omiaan.

Huh. Oikein nostaa puistatuksia tuollainen ihminen.
Mietis miltä sun lapsista tuntuis kun tietäisivät et äiti pitää vaan taakkoina?

Onko vieraalla itsellään lapsia? Ei varmaan? Kyllä vanhemmuuteen liittyy aina sekä positiivisia että negatiivisia tunteita, riippumatta siitä miten paljon sitä on toivottu. Ei se tarkoita sitä, että lapsi on pelkkä taakka.

Minä taas toivon seitsemättä lasta ja mies ei halua :D.... No joo, onhan näitä lapsia jo paljon, mutta minkäs teet, kun vielä tekisi mieli :)

Ja ihan tiedoksi faktat, olemme ihan tavis evlutteja, molemmilla vakipaikat, lapset terveitä, yhteiset bruttotulot 77000e/vuosi, parisuhde kunnossa, iso omakotitalo kaupungissa, kaksi autoa, oma mökki järven rannalla... mitähän vielä... eli ei tarvitse kenenkään vetää herneitä nenään, että elellään verorahoilla ;)

Ei se varmaan auta kun pitää asiaa pöydällä ja antaa miehen sulatella ajatusta aikansa. Ties vaikka jossain vaiheessa sitten oliskin aika sen verran kullannut muistoja,että jaksais taas uuden vauva-ajan. Eikä sitä ikinä voi tietää kuinka helpon vauvan seuraavaksi saakaan vaikka edellinen olisi ihan mahdoton ollut. =)

Meidän isä aina sanoo mulle,että jos mä olisin ollut meidän perheen esikoinen niin ainooks olisin jäänyt. Olin siis tosi huono nukkumaan,en itkeny tai kitissy,mutta halusin vaan leikkiä. Onneks olin vasta kolmas niin siihen jäivät sitten. :D

Yhteistyössä