Haluaisitko kaksoset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26437023]Wau! Vähänkö olet fiksu...not.[/QUOTE]

Mitäs hassua tuossa nyt oli? Linnun lailla lentäminen on ollut yksi ihmisen suurimmista haaveista läpi koko ihmiskunnan historian.

Hulluutta kai, omat kaksoset jo isoja, mutta ajatus vain yhdestä vauvasta tuntuu hassulta. Toiset kaksoset siis kelpais. Mutta kyllä niitä vauvoja muutamaksi vuodeksi sitten on riittämiin. Kummasti kun lapset kasvaa se vauvakuume jostain tulee. :)

[QUOTE="vieras";26437072]Mitäs hassua tuossa nyt oli? Linnun lailla lentäminen on ollut yksi ihmisen suurimmista haaveista läpi koko ihmiskunnan historian.[/QUOTE]

Koskiko aloitus lentämistä? Jos ap olisi kysynyt: "haluaisitko osata lentää", olisit varmaan vastannut, että: "saahan sitä haluta vaikka kaksoset, mutta"...

Sinänsä vekkulia etten tiedä yhtään monikkoperhettä joka haluaisi lisää monikkoja. Kertoo ehkä realismista eikä ruusuisista haaveista.

Tai myös siitä että lapsiluku tulee jo täyteen yhdellä kaksosparilla? Ymmärrän että kaksosvanhemmat eivät halua lisää lapsia, menishän siinä jo autokin vaihtoon 4 lapsen kanssa.

Jos mulla ois kaksoset en varmaan ottais riskiä vaikka haluaisinkin 3 lasta, sillä 4 on jo liikaa...

[QUOTE="hmm";26437141]Tai myös siitä että lapsiluku tulee jo täyteen yhdellä kaksosparilla? Ymmärrän että kaksosvanhemmat eivät halua lisää lapsia, menishän siinä jo autokin vaihtoon 4 lapsen kanssa.

Jos mulla ois kaksoset en varmaan ottais riskiä vaikka haluaisinkin 3 lasta, sillä 4 on jo liikaa...[/QUOTE]

Monet monikkovanhemmat lopettavat lasten teon juuri monikoihin koska riski saada uudet monikot on kasvanut aika huomattavasti. Näin mm. meillä.

[QUOTE="vieras";26436682]Minä haluaisin koska ovat niin suloisia. Ystävälläni ainakin on maailman ihanimmat ja helpoimmat kaksoset.[/QUOTE]

En todellakaan!!!!! ihan hirveä ajatuskin! yhessäkin on ihan riittävästi.

Haluaisin tytön ja pojan ja ne ois niin söpiksiä rattaissa kun toinen ois pinkki ja toinen vaikka lime.. Juu, muuten en.. Odotin kerran kaksosia ja olin ihan kauhuissani! Ne meni kesken molemmat. Ei kait ollut minulle tarkoitettu kahta kerralla!

Esikoista ja toista lasta odottaessa olisi kaksoset olleet tervetulleita. Mies itse kaksosena olisi varmaan osannut sopeutua aika hyvin kaksosperheen elämään ja kaksosten kasvatukseen.

Kolmatta lasta odottaessa olisi kyllä rehellisesti sanottuna hirvittänyt saada yhden sijaan kaksi. Nyt kun en enää halua lisää lapsia, ylläri kaksosraskaus olisi aika iso pala.

[QUOTE="hituke";26437732]No ei todellakaan![/QUOTE]

Kyllä suurin osa kaksosista saadaan hoidoilla. Esim. koeputkihedelmöityksessä kaksosriski on 20 % ja pelkässä ovulaatioinduktiohoidossa 5-10 %. Normaalisti kaksosriski on alle reilusti prosentin luokkaa.

Yhteistyössä