Haluaisitko muut lapset mukaan vauvan synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en ottaisi. Itse kun olin pakko vuodelevossa sairaalassa viikon ennen käynnistystä, sekin oli jo lapsille liikaa. Jouduin vielä olemaan synnytyspolilla, kun ei osastolla ollut tilaa. Kyllä lapsia hämmensi kaikki ne äänet mitä synnytyssaleista kantautui vaikka eivät mitään nähneetkään. Esikoinen taas säikähti kun otettiin käyrää ja kuunneltiin sydänääniä, kävi huutamaan että pitää ottaa piuhat äidistä pois :) Meillä tietysti pienemmät lapset, mutta en ottaisi vaikka oisivat reilusti isompiakin.

Juu en halua lapsiani sinne..en halua sinne mukaan kun miehen en muita sukulaisia...Ollaan monesti miehen kanssa ihmetelty et kun on tullu katottuu sitä synnytyssairaalaa ohjelmaa faktalta...et ku niillä siellä on koko hela famile mukana tai kaverit...
No ehkä se on tota amerikan tyyliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Mun oli pakko ottaa puolitoistavuotias lapseni mukaan neuvolaan ja hänellä pääsi itku jo siinä kun piti mennä pitkälleen ja kuunneltiin sydänääniä doplerilla. Isompi, nelivuotias, otti tilanteen aivan lunkisti.

Juu, samoin meillä on lapset reagoineet sydänäänten kuunteluun. Tosin kun ne on olleet joka kerta mukana, niin seuraavilla kerroilla ovat lähinnä käyttäneet tilaisuuden hyväksi, kun äiti on ollut pääsemättömissä siellä pöydällä ;)

Siinä kyseisessä ohjelmassa, kun tenavat eivät siis päässeet mukaan synnytykseen, äiti pisti ne katsomaan videolta ko. tapahtuman! :O Kiitteli vielä, että onneksi saatiin kaikki tallennettua, niin voitte katsoa... Siinä ne mukulat sitten rivissä suut ammollaan töllöttivät, kun pikku-sisarus ilmestyi äidin haaroista. Järkkyä! Mua tekee vieläkin pahaa katsoa synnytystä ja olen kuitenkin itse sen kokenut. Mitä sitten lapset?

Huh. Ihanaa huomata, että jossain asiassa palstalaisilla on vielä tolkku päässä ja edes jostain voidaan olla samaa mieltä :) Meiän tapauksessa viimeksi jos olisi ollut isompia lapsia, olisivat katselleet vauvan kuolemaa samalla.

Yhteistyössä