Haluaisitko tietää???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtija

Vieras
Jos lapsesi hoitaja on homo/lesbo vai tuntuuko et helpompi olis olla, jos et asiaa tietäisi?

Itse olen lto ja elän naisen kanssa ja pohdin, yritänkö salata asian vai kertoisinko ihan rehellisesti, jos asia jostain syystä tulisi keskusteluissa esille.. tai jos esim. minut nähdään kumppanini kanssa viihteellä tms

Mielestäni homoutta tai lesboutta ei koskaan tarvitse mainostaa sen enempää kuin sitä, että on hetero. Mainostamalla omaa homoutta tai lesboutta tekee itse vaan asiasta numeron. En mäkään jatkuvasti toitota kaikille, että mä oon muuten sit hetero!

Vastaus kysymykseesi; lastenhoitajan seksuaalisella suuntautumisella ei ole minulle väliä, kunhan tekee työnsä hyvin!

lähinnä tässä mietin sitä, et jos satutaan näkymään yhdessä viihteellä ja sitä kautta asia sitten "paljastuisi" niin tuleeko siitä sitten ongelmaa. Meillä perhettäkin, ja asiakkaat tietävät minun olevan äiti -> elän tietysti miehen kanssa olettamus... et nouseeko siitä sit isokin meteli, jos asia paljastuukin toisenlaiseksi. Ei tää meidän paikkakunta kuitenkaan niin hirvittävän iso ole vaikka ei kyllä ihan pikku kyläkään (jolloin asia varmastikin olisi koko kylän tiedossa).

En mielestäni tarvitsisi tuollaista tietoa varsinaisesti mihinkään, mutta mukavahan se totuuskin olisi kuulla. Mieluusti näkisin lto:n, joka aidosti uskaltaa olla sitä mitä on eikä häpeile tai salaile negatiivisten kommenttien tai minkään vastaavan pelossa eli toimii esimerkkinä muille myös tuossa asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lähinnä tässä mietin sitä, et jos satutaan näkymään yhdessä viihteellä ja sitä kautta asia sitten "paljastuisi" niin tuleeko siitä sitten ongelmaa. Meillä perhettäkin, ja asiakkaat tietävät minun olevan äiti -> elän tietysti miehen kanssa olettamus... et nouseeko siitä sit isokin meteli, jos asia paljastuukin toisenlaiseksi. Ei tää meidän paikkakunta kuitenkaan niin hirvittävän iso ole vaikka ei kyllä ihan pikku kyläkään (jolloin asia varmastikin olisi koko kylän tiedossa).

Jos joku on niin ahdasmielinen, että ottaa siitä herneet nekkuun niin vaihtakoot sitten toiseen tarhaan jos niin paljon käy kaivelemaan. Ei sinun pidä peitellä sitä mikä olet :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos joku on niin ahdasmielinen, että ottaa siitä herneet nekkuun niin vaihtakoot sitten toiseen tarhaan jos niin paljon käy kaivelemaan. Ei sinun pidä peitellä sitä mikä olet :)

Kiitos!! Tätä olen miettinyt paljon, kun kaikkialla muualla uskallan kyllä ylpeänä olla sitä, mitä olen, mutta tämä on tuntunut vaikealta. Ei siksi, että pelkäisin olla oma itseni vaan siksi, että jotenkin tuntuu, että jos olisin työssäni avoin niin jotenkin työni laatu arvioitaisiin tämän kautta tai jotain. Olen pidetty työntekijä, joten ehkä se lopullinenkin avoimuus ei mitään kaataisi. Salannut en ole asiaa, ehkä vain jättänyt kertomatta. Eli valehdellu en ole kenellekään. Noh, ehkä me murusen kanssa vielä "jäädään kiinni" ja saan sit seistä arvomaailmani takana. Jos joku ei sitä kestä, se ei liene loppupeleissä minun ongelmani vaikka varmasti kurjalta tuntuisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:
Jos lapsesi hoitaja on homo/lesbo vai tuntuuko et helpompi olis olla, jos et asiaa tietäisi?

Itse olen lto ja elän naisen kanssa ja pohdin, yritänkö salata asian vai kertoisinko ihan rehellisesti, jos asia jostain syystä tulisi keskusteluissa esille.. tai jos esim. minut nähdään kumppanini kanssa viihteellä tms

Minun lapsiani ne ei ainakaan tule hoitamaan, mieluiten ei muidenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hetero:
Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:

Minun lapsiani ne ei ainakaan tule hoitamaan, mieluiten ei muidenkaan.

Mistäs tiedät ettei joku lapsen opeista, ohjaajista tai ystävistäsi ole lesbo? Et mistään.

Ei seksuaalista suuntautumista tarvitse "mainostaa". "Moi, olen teidän lapsen uusi hoitaja, ja olen muuten lesbo!"

Mutta ei tarvii salatakaan. Kerrot sitten jos/kun luontevasti tulee ilmi. Jos tulee. Jos homoseksuaalisuus vanhempia häiritsee, se on heidän ongelmansa.

Yhteistyössä