Haluan kertoa tarinani(abortti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopeless
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hopeless

Vieras
Haluan kertoa tarinani siitä että joskus vanhemmat ovat sokeita.

Olen 15v tyttö, tein 2vko sitten raskauden viikoilla 18. Tulin raskaaksi kesällä poikaystävälleni suojaamattomassa seksissä. Tajusin n. 2vko päästä että voisin olla raskaana, en mennyt heti ostamaan testiä, en uskaltanut. Lopulta ostin testin n. 4vko tapahtuneesta, se osoitti epäilyksemme oikeiksi. Halusin vain unohtaa asian ja niin teinkin liian pitkäksi aikaa. Lopulta hakeuduin terkkarin luo sillä vatsani oli jo kasvanut enkä voinut enään sivuuttaa asia. Kaiken testien ja puheluiden jälkeen makasin sairaalassa hirveissä kivuissa poikaystävä vierelläni. En meinannut kestää kipua, onneksi poikaystäväni tuki minua koko ajan. Olin onnistunut menemään sairaalaan kerran ennenkin ilman että kerroin vanhemmille minne menen, lintsasin myös koulusta. Jouduin jäämään yöksi sillä lääkkeellinen tyhjennys ei toiminut ja kaavinnassa menetin liikaa verta. Aamulla herätessäni poikaystäväni oli vierelläni ja sanoi kertoneensa äidilleen, hän lupasi tukea meitä ja että saamme tulla sinne molemmat yöksi tai niin moneksi kuin tarvii. Ollessani siellä valehtelin äidilleni olevani kuumeessa jonka sain sieltä enkä pääse kotiin. Koulusta olin lintsannut jo melkein viikon. Olin poikaystävälläni viikon ja se oli ihanaa aikaa. Kotiin tultuani äitini vain huuti ja raivosi tietämättä mitä minulle oli tapahtunut, samoin oli koulussa, kaikki opettajat painostivat ja moittivat lintsaamisesta jonka aikana olin kivuissani sairaalassa tai poikaystävälläni hemoglobiinini ollessa 80.

Tiedän tehneeni oikein ollessani kertomatta vanhemmilleni, sillä he eivät koskaan ole rakastaneet minua. Olin tyhmä kun en hakenut apua tarpeeksi ajoissa enkä käyttänyt ehkäisyä, mutta sain rangaistukseni kipuna.

Tiedän joidenkin arvostelevan minua tämän takia, mutta halusin kertoa sen jotta jokainen nuoren äiti muistaisi rakastaa ja ymmärtää lastaan jottei kävisi niin kuin minulle kävi. Elämä ei aina ole niin kuin annetaan ymmärtää.

<3

No eipä taida vatsa vielä kovin suuri olla viikon 18 tienoilla. Sitä paitsi sillä viikolla ei kyllä ihan helpolla enää aborttejakaan tehdä.
Käytkö muuten Porvoon yläastetta?

Älä välitä noista arvostelijoista. Oikein teit, en usko että paremmin olisit voinut tehdä kyseisessä tilanteessa. Muista huolehtia ehkäisystä jatkossa!!!

Olen ymmärtänyt että erityistapauksissa abortti voidaan tehdä jopa vkolla 20?

Myöhempään raskaudenkeskeytykseen tarvitaan aina terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen myöntämä lupa, joka voidaan myöntää äidin nuoren iän, lapsen vakavan vamman tai muiden painavien syiden perusteella. Viimeinen takaraja on 20. raskausviikko, lapsen vamman kohdalla 24. Wikipedia

Mulle on tehnty abortti (raskaus suunniteltu) mutta,sitten selvisi,ettei vauva oli niin monivammaienen ettei,olisi elänyt varmaan vuorokauttakaan,silti mietimme asiaa. Mutta,tulimme päätökseen,ettäparempi päästää vauva kivuistaan jo aikasessa vaiheessa. Mulla oli tuolloin viikkoja 18+6 kun menin sairaalaan. Se lupa anotiin,siinä ei montaa päivää mennyt. Mulle laitettiin emättimeen kapseleita 3 tunnin välein ja kun supistukset alkoivat niin tippa. Synnytin kamalien kipujen saattelemana poika vauvan 3vrk päästä siiitä kun oli aloitettu. Meidän ei annettu nähdä vauvaa"oli niin pahan näköinen" näin vastattiin ja mulle ei terhty kaaavintaa,seuraavana päivänä kotiin. Vieläkin kyyneleet tulee silmiin vaikka tapahtui 8v sitten.

Olen kokenut ihan saman. 18 viikolla oli ja samoin menetelmin. Oli kyllä erittäin kivulias kokemus, mutta oma vikani kun en saanut aikaseksi tehtyä asialle mitään aiemmin. Onneksi se on nyt ohi, mutta tuon jälkeen on tullut sitten masentuneisuutta ja ruoka ei maistu enään. Mietityttää kauheasti asia, mutta tiedän sen että tein oikein.

Kuule osat vastaajat miks te voitte edes kuvitella et tälläisellä asialla pelleillään kun se on raksas päätös ja lisäksi mäkin olen tän asian edessä, hävetkää kaikki kritisoijat!!!!!

Oletko siis ylpeä itsestäsi?? TAPOIT lapsesi!!

olet VASTUUTON! kuka harrastaa suojaamatonta seksiä ja sitten ei ota jälkiehkäisyä!?? Tai tee aborttia AJOISSA?
Toivon etten ikinä saa lapsia! et ole niitä ansainnut!

[QUOTE="vierailija";22737703]Olen kokenut ihan saman. 18 viikolla oli ja samoin menetelmin. Oli kyllä erittäin kivulias kokemus, mutta oma vikani kun en saanut aikaseksi tehtyä asialle mitään aiemmin. Onneksi se on nyt ohi, mutta tuon jälkeen on tullut sitten masentuneisuutta ja ruoka ei maistu enään. Mietityttää kauheasti asia, mutta tiedän sen että tein oikein.[/QUOTE]

Ansaitset olla sairas koko lopunikäsi!! Tajuatko ollenkaan miten iso vauva jo ton ikäisenä on?!?!?

SAIRAITA PASKOJA tommoset ihmiset jotka ei käytä ehkäisyä. Tajuatteko että ne on IHMISLAPSIA mitä te siellä käytte tappamassa.
Ja tutkimuksilla onTODISTETTU että vauvat tuntee abortoidessa KIPUA!!

Miksi ihmiset päästää asiat noin pitkälle että viikolla 18-19 vasta mietitään aborttia. Eriasia on todellakin jos lapsi on vaikeasti vammainen ja se selviää vasta paljon myöhemmin ja abortti tehdään sen takia myöhään. Mutta nämä jotka päästävät huvikseen asiat näin pitkälle, niin en vaan ymmärrä.. minun mielestäni on päästään todella sairas ihminen, hirviö, murhaaja. Vauvan potkut tuntuu monelle siinävaiheessa ja liikkeet, vatsa on iso.
Miten joku voi miettiä niin pitkälle ja odottaa että vauva on niin iso.
Sairasta. En ymmärrä.

Mikä ihmettä teitä vaivaa? 15-vuotias, lapsi siis itsekin kertoo abortistaan ja te tuomitsette hänet? Viisas päätös jos ei vielä tuossa iässä pysty huolehtimaan lapsesta.
Ihanaa että sait tukea poikaystävältäsi ja tämän äidiltä vaikket sitä saanutkaan omilta vanhemmiltasi. Oletko ihan varma etteivät olisi tuleneet sinua jos olisit pyytänyt?

Oma ystävänikin päätyi tuohon ratkaisuun 15-vuotiaana, ainut ero että hänet oli entinen poikaystävä raiskannut.

Yhteistyössä