Haluan omaa aikaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
6 viikkoa olen ollut kotona 24/7, pari kertaa käynyt kaupassa mutta siinä se. Kokoajan kiinni lapsessa. Mies on myös ollut kotona lukuunottamatta iltoja ja muutamaa viikonloppua jolloin ollut reilun 14h poissa. En hetkeäkään ole saanut hengähtää.

Haluaisin käpertyä sohvalle kirjan kanssa ilman että tarvitsisi kuunnella miten lapsi huutaa, mies huutaa, tai että mun tarvitsisi kokoajan auttaa syöttämisen ym. kanssa.

On ollut pari kertaa mahdollisuus lähteä baariin miehen kanssa kaksin, mutta hän on halunnut jäädä kotiin (istumme aina kotona) vaikka olen sanonut että minun täytyy päästä kodin ulkopuolelle, näkemään ihmisiä ja laittautua. Mutta ei.

No kohta on uusivuosi ja silloin otan ilon irti, hukuttaudun boolimaljaan ja vilistän pikku mustassa .........

ei ole aika eikä mikään olla 24/7 lapsen kanssa kotona.
Pitäskö päästä siis kerran kuussa bilettämään?
Lapsi kärryyn ja lenkille, eiks sekin jo auttas?

Alkuperäinen kirjoittaja 6 viikkoa:

Bilettämään?

"Haluaisin käpertyä sohvalle kirjan kanssa ilman että tarvitsisi kuunnella miten lapsi huutaa, mies huutaa, tai että mun tarvitsisi kokoajan auttaa syöttämisen ym. kanssa. "

Jos biletys on tuota niin sitten kyllä.

Kerran kuussa yhtenä iltana pari-kolme tuntia vain itselleni olisi ihanaa.

Aika kummallisia vastauksia täällä taas! :o Ymmärrän ap:n pointin täysin. Kuusi viikkoa on pitkä aika olla lapsen kanssa yhtä soittoa. Sinun täytyy varata myös itsellesi aikaa, vaikka kerran viikossa jos ei useammin. Lähdet lenkille, kaupungille, uimaan mitä vaan mikä piristää sinua ja saa sinut taas jaksamaan arkea kotona. Tämän pitäisi olla täysin päivänselvää kaikille äideille - myös pienten lasten ja vauvojen äideille. Tai ehkä nimenomaan juuri heille. Pienen lapsen hoito on hyvin sitovaa ja kotikeskeistä. On hyvä lähteä säännöllisesti kodin ulkopuolelle tapaamaan muita aikuisia ja tekemään niitä itselle mieluisia asioita.

Kannattas sunkin harkita sitä omaa aikaa, niin ei tarvis äksyillä noin :hug:

tutulta kuulostaa muuten mut lapsia 3. Jos mies on kotona, se tekee remonttia, tai muita "miesten töitä", niin ettei koskaan saa vain olla... toki lasten nukkumaanmenon jälkeen saa yleensä olla hetken rauhassa, mut pitäähän silloinkin kuulostella, kun lapset heräilee... varsinkin keskimmäinen nukkuukin huonosti...

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Aika kummallisia vastauksia täällä taas! :o Ymmärrän ap:n pointin täysin. Kuusi viikkoa on pitkä aika olla lapsen kanssa yhtä soittoa. Sinun täytyy varata myös itsellesi aikaa, vaikka kerran viikossa jos ei useammin. Lähdet lenkille, kaupungille, uimaan mitä vaan mikä piristää sinua ja saa sinut taas jaksamaan arkea kotona. Tämän pitäisi olla täysin päivänselvää kaikille äideille - myös pienten lasten ja vauvojen äideille. Tai ehkä nimenomaan juuri heille. Pienen lapsen hoito on hyvin sitovaa ja kotikeskeistä. On hyvä lähteä säännöllisesti kodin ulkopuolelle tapaamaan muita aikuisia ja tekemään niitä itselle mieluisia asioita.

Joku ymmärsi pointtini :) Jotain tuollaista olis tarkoitus tehdäkkin kunhan vain jostai löytäisin seuraa siihen... Tosin kyllähän sitä ihan yksinkin voi jotain tehdä :)

Pitäskö opetella lukemaan?

Ymmärrän ap:ta hyvin. Kyllä mäkin oman aikani tarviin, vaikkei sitä hirmu paljon ole (kerran tai pari viikossa). Käyn laitattamassa kynnet, tai kirpparilla, tai jumpassa, tai kaupoilla ihan yksin..
Jos olisin yhtä soittoa vaan kotona aamusta iltaan kahden lapsen kanssa (vaikka ukkokin on kotona yleensä ainakin 4 päivää viikossa) niin kyllä se koville ottais.

Täytyyhän sitä nyt JOTAIN muutakin välillä saada tehdä kun vahdata noita lapsia, vaikka ne onkin ihania ja olen onnellinen että saan niiden kanssa kotosalla olla :heart:

Yhteistyössä