Haluan ottaa lapsen pois päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Natsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Natsku:
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
joo se mun tuttuni, jonka lapsesta kerroin, on myös tämä äiti kasvatusalan ammattilainen ja hänelle otti todella kipeää kun lapsensa joutui toimintaterapiaan ja kouluspykologin testeihin.

:) Kyllä mä vien vaikka minne terapiaan ja testeihin, mutta haluisin pitää laspen vaan kotona. Oon vissiin itsekäs ihminen...

Et toki, olet äiti, joka puolustaa omiaan. :)

Ei tämäkään äiti ollut kuvitellut että näin kävisi.

Kyllä se siitä aukenee, eikä tämmösiä kauheasti kannata stressailla (helpommin sanottu kuin tehty ).

Mutta sä et menetä siinä mitään jos sun lapsesi aloittaa siellä uudessa paikassa, sen hoitosuhteen voi purkaa jos näyttää siltä että lapsesi ei tarvitse päiväkodin tarjoamaa "kuntoutusta".

Alkuperäinen kirjoittaja Natsku:
:) Kyllä mä vien vaikka minne terapiaan ja testeihin, mutta haluisin pitää laspen vaan kotona. Oon vissiin itsekäs ihminen...

No et minusta ole itsekäs, vaikka pakko myöntää että itse olen tuntenut jopa syyllisyyttä siitä, kun otin lapsen kotihoitoon! Ei pitäisi välittää, mutta esimerkiksi tällä palstalla suunnilleen teilataan ne, jotka ottaa lapsen kotiin koska olisi parempi jatkaa päiväkodissa. ( toki on toisinkin päin)
Meillä siis ihan "normaali" lapsi joka täyttää tänä vuonna 5. Käy 2 kertaa viikossa srk:n kerhossa ja perhekerhossa ajateltiin ruveta käymään. Ainakin tähän asti on mennyt tosi hyvin eikä ole ollut ollenkaan mustasukkainen vauvasta tms. Tokihan se vaatii itseltä enemmän, kun vauvan nukkuessa on leikittävä ja oltava myös esikoisen kanssa. Eli siinä mielessä päiväkoti olisi äidille helppo ratkaisu.
Ei minullakaan lähipiirissä lapsellisia kavereita oikein ole, mutta kyllä niitä löytää jos itse jaksaa olla aktiivinen.

Yhteistyössä