?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Harrastavatko romanit lainkaan liikuntaa ja jos, noin miten ihmeessä? Yhden kerran taisii nähdä romanin lenkillä ja joskus uimassa. Miten terveytenne kestää tämän oletetun liikkumattomuuden?
Alkuperäinen kirjoittaja Vedonlyöjä;26653638:Tapailen erästä miestä, joka kivenkovaan uskoo, että romaneilla olisi sellainen etu, että he halutessaan pääsisivät suoraan 18-vuotiaina eläkkeelle. Samaantapaan kuin jehovan todistajat on vapautettu asepalveluksesta uskonnon vuoksi. Itse olin eri mieltä asiasta, mutta en onnistunut kumoamaan tietoa. Yritin tarkistaa romani vähemmistöä koskevia lakeja...Nyt mies on lyönyt asiasta vetoakin kanssani. Eihän tällaista lakia ole olemassa?
Miksi ette voi parkkeerata autojanne, kuin normaalit ihmiset, vaan ne Mersut nakuttaa siinä kaupan oven edessä kesät talvet?
Miksi ajatte Mersuilla?
Mistä ostatte hameenne?
Olen sairaalassa töissä ja täytyy sanoa, että mä en ole vielä kertaakaan törmännyt "hankaliin" romaneihin. Mulla on kyllä melko lyhyet asiakaskontaktit, mutta kyllä siinäkin ajassa ehtii tapahtua yhtä sun toista, jos tapahtuakseen on. Kun romanilapsilta olen ottanut verikokeita, sinnä on huokunut sellainen vanhemman kunnioitus, että jos äiti tai isä sanoo että nyt ollaan paikallaan, siitä ei enää neuvotella. Toisin kuin monien valkolaisten kanssa...
Anyway, kysymys koskee juuri tuota sairaalaympäristöä, terveydenhuoltoa jne. Onko romaneilla noin yleisesti jotain "sääntöjä" tai toiveita sen suhteen? Jos vertaa esim. muslimeihin, niin heillähän toivotaan aina naiselle naislääkäriä ja mies on hyvin usein tilanteissa mukana. Jos mä olen oikein ymmärtänyt, niin romanit eivät oikein viihdy sairaalaympäristössä? Muistan joskus kuulleeni, että romanien mielestä sairaalaan joutuminen on jo vähän sama kuin lopun alku.
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;26653240:puhukko kaaleenkieltä??
Kerro lisää noista vanhempien kunnioitussäännöistä. Miten kunnioitus ilmenee käytännössä? Mitä ei missään nimessä voi tehdä? Miten kulttuurissanne suhtaudutaan lasten ruumiilliseen kurittamiseen? Miten itse suhtaudut?
Ja puhtauskäytännöistä. Mitä tarkoitat että "Lautasta ei tietenkään voi laskea lattialle. Sehän on tavara, josta syödään, joten se on pidettävä puhtaana. Tai jos lautasen sitten laskee lattialle, niin sitä ei saisi enää sieltä pois nostaa." Kai sen nyt pesuun voi nostaa? Vaiko eikö?
Minkälaiset asiat ihmisessä ovat arvostettuja, jos koulujen käyminen tai työnteko ei niinkään ole? Mitä haluaisit omien lastesi isona tekevän?
Mitä asioita valkolaisissa arvostat verrattuna oman kulttuurisi piirteisiin?
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;26653423:no ymmärrät etten itekkää palstalla enempii paljasta no tulevan lapseni sukunimi o hagert....