Halvoista lahjoista.. onko tässä teistä tarpeeksi sitä AJATUSTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

winhis

Aktiivinen jäsen
16.04.2007
1 339
0
36
Eli keksin mielestäni ihanan lahjaidean siskontytölle (8 kk), mutta näitä "tää on ihan paska lahja"-ketjuja lukiessa alkaa taas epäilyttää... Ostin kauniin, isohkon laatikon ja sinne yhden todella kauniin joulukuusenpallon. Ideana olisi, että joka joulu "tonttu" vie laatikkoon yhden (tai vaikka kaksi ) erikoisen kauniin kuusenkoristeen, joita sitten kertyisi vuosien saatossa ja ne olisi tän tytön OMASSA laatikossa ja OMIA koristeita. Ideaan kuuluu myös, että äiti lukisi ennen laatikon avaamista kuusirunon (kertoo tämän tytön tärkeästä kuusenkoristelutehtävästä ) jonka keksin ja kirjoitin nätille paperille ja koristelin vielä. Ajatus olisi, että tyttö tuntisi itsensä tärkeäksi, kun tonttu tuo hälle omia upeita koristeita, jotka on tietyssä laatikossa. Ja onhan ne ehkä kiva pitää myöhemminkin muistona?

Mutta; tyttö ei vielä vauvana noita tarvitse, eikä tajua, ja onhan toi halpa lahja. Tosin ajattelin tietysti ostaa muutakin, esim leluja nyt ja myöhemmin. Uskon että siskoni mielestä ajatus on ihana, mutta entä teistä, voihan ton esittää niin, että "sisko antoi yhden joulukuusenkoristeen mun vauvalle. Eihän se tee sillä mitään ja olis nyt ostanut koko sarjan sitten eikä vaan yhtä"

Saa lainata, ihana että kerrankin olen ilmeisesti onnistunut lahjaideassa =) Ja toi olikin hyvä idea, että ulkomailta ostaisi!

T. 25-vuotias, joka osti viime jouluna ensimmäiset joulukoristeet...

Ihana ajatus! Terveisin äiti joka tänään mietti josko vielä oman isän lapsuudenkodista (siis mun mummolasta) löytyisi niitä lapsuuden palloja millä kuusen koristelin ja ne omaan kotiini saisin.

hyvä ajatus.myöhemmällä iällä voi sit ruveta kerään astioita. joskushan ne pois muuttaa ja travii kaikkee. harmittelen etten itse sillon nuorena keränny just astioita ym. sit sain kaikilta niitten vanhoja ja olihan ne rumia.. ei tietty ollu varaa heti ostaa kaikkee uutta. lapset ja nuoret arvostavat tuollaisia lahjoja ylensä vasta vanhemmalla iällä,mutta on hyvä olla kaukaa viisas =)

Kääks, tuli tippi linssiin. Miks? No siks, ett tuon on sitä jotain. Mietin vaan miten ite olisin pienenä tykänny. Äitin vaan täytyy olla täysillä mukana. Harmi ett omat sukulaislasten vanhemmat niin vaativia, ett närää aiheuttais. Voi ku joku kuitenkin keksin omalle tuon tyylistä.

aivan ihana ajatus. Tosin mielestäni menee vähän maku, kun kaikki nyt tuon saman runon ottaa ja kirjoittaa sen lapselleen tms.. Olisit vain pitänyt yksinomaan siskontyttösi runona.. Mutta tää vaan mun mielipide =). Mutta tosiaan, ihana ajatus =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aivan ihana ajatus. Tosin mielestäni menee vähän maku, kun kaikki nyt tuon saman runon ottaa ja kirjoittaa sen lapselleen tms.. Olisit vain pitänyt yksinomaan siskontyttösi runona.. Mutta tää vaan mun mielipide =). Mutta tosiaan, ihana ajatus =)

Näin itsekin ajattelin ja poistin :) Kai halusin vaan vahvistuksen, että hyvä on :D

mie en aatellu runoa viedä. Ja aattelin et olis ihana kun antais tuon joulukoristeen erikseen, ei siis jouluaattona, vaan vaikkapas ennen joulua kun käy kylässä. Jos ens vuonna antais kaikille 2 kummilapsille nuo laatikot ja ekan koristeen, kertois vaan lapsille ensin et mikä on idea. :)

Tosi kaunis ajatus, kumma on jos ei kelpaa! Oon omalle tytölleni sen ekasta joulusta lähtien ostanu enkelin,ja viime vuosina tyttö on saanu sen ite valita. Milloin mistäkin,välillä kallis, välillä halpa, mutta aina yhtä arvokas. Ja kun tyttö muuttaa omaan kotiin, on muistona lapsuuden kodista äidin kanssa vuosien aikana kerätty enkelikokoelma.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin itsekin ajattelin ja poistin :) Kai halusin vaan vahvistuksen, että hyvä on :D

Oli todella ihana runo ja tuo ajatus on aivan mahatava =). Nyt tämä on siskontytöllesi jotain aivan erikoista, kun puolelle kylän lapsista ei tonttu tuo joulupalloa ja samaa runoa lueta.. =). Oma tyttäreni saa kanssa joka joulu vähän vastaavaa eräältä sukulaiselta ja arvostan sitä kovasti =)

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
mie en aatellu runoa viedä. Ja aattelin et olis ihana kun antais tuon joulukoristeen erikseen, ei siis jouluaattona, vaan vaikkapas ennen joulua kun käy kylässä. Jos ens vuonna antais kaikille 2 kummilapsille nuo laatikot ja ekan koristeen, kertois vaan lapsille ensin et mikä on idea. :)

Mäkin ajattelin, että jo ensi vuonna äiti voisi lukea runon ja tyttö kurkata laatikkoon jo aamulla (saattaisi lievittää hieman aaton hysteeristä lahjanodotuspainettakin sitten myöhemmin ). Mutta toisaalta, illan hämyssä tuossa olisi ehkä enemmän taikaa. Mutta päättäköön sisko, eiköhän hän kivan tavan keksi.

Aivan ihana idea! Itse olisin todella otettu, jos lapseni saisi tuollaisen lahjan. Siinä on ajatusta. Siinä on jokajouluinen perinne. Tavaksi muodostuneet jutut ja perinteet ovat itselleni niitä tärkeitä asioita. Niistä joulu tulee sydämeen.

Yhteistyössä