Hammaskeijua ootellessa.. ;DD

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Tytöltä irtos nyt eka hammas! Voi kauheeta, missä välissä se noin isoks ehti kasvaa?!?! :o Noh, aikasinhan ne alkaa tippumaan, tyttö nyt 4 v 9 kk. Mut ootettavissa olikin ku tuliki hampaat niin aikasin.

Oli tyttö vähän jännän näkönen, rappas sitä hammasta sängyssä ja yhtäkkiä nosti päätä ja sano että "Äiti, nyt se hammas lähti irti!!!" Sitte tuumas vaan että "Laitetaanko takas?!" :D

Nyt on sitten hammas pussukassa oottamassa, tiiä vaikka hammaskeiju kävis yön aikana.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lähti pojalla vasta kans eka hammas ja voi sitä riemua kun aamulla huomas että hammaskeiju oli tuonu 2e ;D

Mä luulen että täällä toi hammaskeiju tuo saman verran rahaa.. Tyttö oli jo ihan innoissaan, meinas että niillä voi ostaa sit karkkia :D

Onneksi olkoon! Eräänlainen etappi saavutettu... Meidänkin esikoiselta lähti ensimmäinen hammas saman ikäisenä pois ja hammaskeijukin palkitsi samaisella summalla... Sittemmin on lähtenyt yksi hammas lisää ja nyt heiluu molemmat yläetuhampaat, mitkä tuntuvat nyt olevan työn ja tuskan takana - poika toisaalta haluaa ne innoissaan pois mut toisaalta taas niitä ei sais heiluttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia:
Onneksi olkoon! Eräänlainen etappi saavutettu... Meidänkin esikoiselta lähti ensimmäinen hammas saman ikäisenä pois ja hammaskeijukin palkitsi samaisella summalla... Sittemmin on lähtenyt yksi hammas lisää ja nyt heiluu molemmat yläetuhampaat, mitkä tuntuvat nyt olevan työn ja tuskan takana - poika toisaalta haluaa ne innoissaan pois mut toisaalta taas niitä ei sais heiluttaa...

No meillä oli kans aikamoista ton hampaan kans. Ei siis muuten mutta kun ei sitä saanut ottaa pois. Ja enää etureunastaan oli vähänsen kiinni, retkotti suoraan eteenpäin :D Yritin vaikka minkälaista lahjontaa mutta ei onnistunu. Yritin harhauttaakki et annas ku äiti vähä kattoo mut ei, tyttö on sen verran fiksu ettei voi ees huijata.. :laugh:

niin ne vaan kasvaa (ihan turhan aikaisin) ja mun mielestä varsinkin poikalasten äitinä sanon: että poikien hampaat voisi vaihtua vasta armeijan jälkeen pysyviksi :)
Meillä kuopuksella lähti 2 alhaalta 2kk sitten ja nyt lähti viikon sisään 2 ylhäältä. Onneksi noi alahampaat on jo hyvän mittaiset, muuten olisi aikamoista suhinaa..

Meillä poika ensi halusi hammaskeijun ja kun se sitten kävi, vei hampaan ja toi 2e niin aamulla alkoi itkemään, että "mä haluan mun hampaan takaisin" (tietenkin olin ehtinyt jo sen heittää pöntöstä alas). Eli ei enää keijun vierailua meille, sai toinen trauman :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Tytöltä irtos nyt eka hammas! Voi kauheeta, missä välissä se noin isoks ehti kasvaa?!?! :o Noh, aikasinhan ne alkaa tippumaan, tyttö nyt 4 v 9 kk. Mut ootettavissa olikin ku tuliki hampaat niin aikasin.

Oli tyttö vähän jännän näkönen, rappas sitä hammasta sängyssä ja yhtäkkiä nosti päätä ja sano että "Äiti, nyt se hammas lähti irti!!!" Sitte tuumas vaan että "Laitetaanko takas?!" :D

Nyt on sitten hammas pussukassa oottamassa, tiiä vaikka hammaskeiju kävis yön aikana.. ;)

Lähteekö ne noin nuorena? :O Meinaan vaan kun oma muksu täytti 5vuotta tuossa muutama viikko sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Lähteekö ne noin nuorena? :O Meinaan vaan kun oma muksu täytti 5vuotta tuossa muutama viikko sitten.

Joillain lähtee. Jos on aikasin hampaat tullu ni sit ne aikasin saattaa lähteekki. Meillä tytöllä oli jo vajaa 1,5 veenä koko kalusto suussa :D Mut ei oo enää.. :laugh:

Joillain lähtee. Jos on aikasin hampaat tullu ni sit ne aikasin saattaa lähteekki. Meillä tytöllä oli jo vajaa 1,5 veenä koko kalusto suussa :D Mut ei oo enää.. :laugh:

Voi kauhistus! :D Eli nyt vaan odottamaan millon neidin hampaat rupee tippumaan :)

Voi kauhistus! :D Eli nyt vaan odottamaan millon neidin hampaat rupee tippumaan :)

Kyllä se mullekki oli aika yllätys, enhän mä oikee osannu oottaa.. Yks päivä vaan katoin että toinen alaetuhammas jotenki vinossa, ei kai se ennen oo ollu.. enkä ees sen kummemmin asiaa aatellu. Seuraavana aamuna ku tytöltä hampaita harjasin ni huomasin et sehän liikkuu ihan kunnolla :laugh:

Meidän etuhampaiden lähtemistä kait hankaloittaa kaikista eniten se, että nuissa kahdessa aikaisemmissa tuli törkee kiirus nappasta pois. Pojalle oli salakavalasti ehtinyt kasvaa maitohampaan taakse jo pätkä rautahammasta (!!!!) joten... pikavauhtia hammas pois. No, tilannetta ei yhtään auttanut sitten se, että se uus rautahammas olikin kooltaan toisi iso eli joutuin piti sitten ottaa vieruskaverikin pois... Ja nyt kun heiluu kaksi yhtäaikaa, niin... Poikaa toisaalta kiehtoo ajatus "ison pojan suusta" jälleen sekä hammaskeijun käynnistä ("nythän mä voisin ehkä saada ENEMPI rahaa, kun ois kaksi hammasta tyynyn alla odottamassa..ja sit mä pääsen ostaan mopon..!!!) mutta sitten selkeesti tulee se aikaisempi kiirus ja pikakipu mieleen... Joka tapauksessa irtoamishetkellä on tiedossa sekä karmeaa parkumista että hillitöntä hihitystä pojalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia:
Meidän etuhampaiden lähtemistä kait hankaloittaa kaikista eniten se, että nuissa kahdessa aikaisemmissa tuli törkee kiirus nappasta pois. Pojalle oli salakavalasti ehtinyt kasvaa maitohampaan taakse jo pätkä rautahammasta (!!!!) joten... pikavauhtia hammas pois. No, tilannetta ei yhtään auttanut sitten se, että se uus rautahammas olikin kooltaan toisi iso eli joutuin piti sitten ottaa vieruskaverikin pois... Ja nyt kun heiluu kaksi yhtäaikaa, niin... Poikaa toisaalta kiehtoo ajatus "ison pojan suusta" jälleen sekä hammaskeijun käynnistä ("nythän mä voisin ehkä saada ENEMPI rahaa, kun ois kaksi hammasta tyynyn alla odottamassa..ja sit mä pääsen ostaan mopon..!!!) mutta sitten selkeesti tulee se aikaisempi kiirus ja pikakipu mieleen... Joka tapauksessa irtoamishetkellä on tiedossa sekä karmeaa parkumista että hillitöntä hihitystä pojalta.

Joo noi on ilkeitä tilanteita.. Mä oon samanlaisesta tilanteesta saanu ittelleni hammaslääkäripelon. Maitohammas oli TODELLA tiukassa (alaetuhammas) ja rautahammas kasvoi sen eteen. Joten hammaslääkärissä piti käydä maitohammas otattaan pois. Ilman puudutuksia tietenki se sit runnottiin irti :|

Jospa teillä tää hampaidenirtoaminen onnistuis vähän paremmin :)

Toivottavasti tosiaan sujuis hiukan "hellemmissä" merkeissä... Mun puolesta ois vaan saaneet lähteä pois tuonnempana, sillä nyt vasta sitten saakin olla tarkkana hampaiden harjauksissa ja muutenkin... Poika kun ei ole sieltä rauhallisemmasta päästä vaan on aikamoinen menijä ja temppuilija, joten on ehtinyt ihan kiitettävästi säikyttelemään, kun on fillarilla keikkuessaan tempassu lipat turvalleen... No, pysyypähän itelläkin aina toi vireystaso yllä :D!

Yhteistyössä