Hammaslääkäri&raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oonko nähny vaan päiväunia vai onko hammaslääkärissä käynti ilmaista raskausaikana? Pitääkö sitä ennen käydä neuvolassa? Mulla on alkuraskauden ultra 3 päivää ennen hammaslääkäriaikaa, mutta tuo ultra on yksityisellä joten en taida saada sieltä tarvittavaa todistusta raskaudesta?

Ei meillä isä päässy mihinkään hammastarkastukseen. Itsekin olisin päässy vain sylkitestiin, jossa oltais katsottu, onko kariesta. Mutta oli niin huono olo koko ajan, etten päässy menee sinne ja sitten kun olo helpotti, niin muutettiinkin toiselle paikkakunnalle.

Meillä esikoisesta tarkistus oli maksullinen ja isän tarkistuksesta ei ole missään vaiheessa puhuttu mitään. Nyt kakkosta odottaessa sanottiin että hammashoitolaan on niin pitkät jonot että turha sinne on edes yrittää. Käskettiin vain itse huolehtimaan hyvästä suuhygieniasta.

Tän vuoden alusta siis 2008 on tullut tuo laki että myös isillä on oikeus raskauden aikana maksuttomaan tarkastukseen! Tuossa ku muutama viikko sit kävin neuvolassa niin täti vielä muistutti, että tilatkaapa ajat molemmille ilmaiseen tarkastukseen!

Kuntakohtaista.
Täällä ihan normaalit maksut joutui maksamaan ihan suun aukasustakin eikä päässyt jonon ohi !
Joten viisurin poistot olis mennyt mulla niin lähelle LA että sanoin etten tule kyllä enää viimesilläni.

Alkuperäinen kirjoittaja karvatonkoira:
Tän vuoden alusta siis 2008 on tullut tuo laki että myös isillä on oikeus raskauden aikana maksuttomaan tarkastukseen! Tuossa ku muutama viikko sit kävin neuvolassa niin täti vielä muistutti, että tilatkaapa ajat molemmille ilmaiseen tarkastukseen!

Oikein laki vai? Täällä ei kyllä tuollaisesta tiedetty sitten mitään. Pitääpäs googlettaa jos vaikka löytyis.

kyllähän ne ainakin siellä hammashuollon ajanvarauksessa tietävät ku muistaa mainita raskauden , neuvolan seinällä oli oikein iso lappunen siitä tiedotuksesta...vai voiko tääkin olla taas paikkakohtainen juttu :whistle: taas :o

Voihan se olla kuntakohtaista. Meillä tosiaan terkka sanoi neuvolassa ettei kannata yrittää edes varata aikaa kun ei sinne kuitenkaan pääse. Vai olisko tää nyt taas jotain säästöä...?

Yhteistyössä