hammaslääkäriin huomenna, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säälittävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säälittävä

Vieras
mulla ois aamulla hammaslääkäri ja pelottaa ihan hulluna. yks hammas on lohjennut niin että siinä on reunat vaan jäljellä ja sit toiselle puolelle särkee niin paljo, et ei voi nukkua. ihan leukaluuhun asti! oon pitkittäny ja pitkittäny lääkäriin menoa kun niin hirvee pelko. tiedän, et oon naurettava, mut menisin mieluummin vaikka synnyttämään!
todennäköisesti mulle siis tehdään juurihoitoa ja jotenki se lohjennu hammas pitää kai korjata... sattuuko, onko jollekin tehty jotain vastaavaa? voitteko kertoa....

Tuttu tilanne... Pitkitin ja pitkitin kunnes oli pakko mennä. Kolme hammasta juurihoidettiin, viisi paikattiin ja kaikki viisurit revittiin irti...

Jos tuo lohjennut hammas on oikein rikkinäinen, niin kai ne kiskoo sen pois? Villi arvaus vaan...

Niin ja pyysin niin tujut puudtukset, että mikään ei tuntunut. Pää oli tosin puoli päivää puuduksissa ja viisureiden kolot särki monta päivää. Aika monta kertaa siellä hoidoissa jouduin käymään. Tyhmästä päästä todellakin kärsii.

siis sähän saat puudutuksen! ei se sit enää satu. :D
multa on kaikki viisurit poistettu ja se on aika viheliäistä hommaa mut todellinen kipu tulee vasta päivän kuluttua... tässähän ei kyl puhuttu niistä mut kunhan mainitsin.

Juurihoito ei varmaan satu jos saa puudutuksen.

okeii... pyydän kunnon puudutuset. paikkaako ne kaikki reiät kerralla? ja juurihoitoa tehdään vissiin vaan vähän kerrallaan jos oon oikeen tajunnu.. huhhuh!

Riippuu reikien koosta, että kuinka monta paikataan kerralla. Juurihoito on kyllä käsittääkseni aina vähintään kahden käyntikerran homma. Jos on oikein paha tapaus, niin menee kolme kertaa.

:hug: Miekin pelkään hammaslääkäriä aivan vietävästi :( Onneks tähän asti on hampaat ollu hyvässä kunnossa. 3 viisuria on poistettu, viimesin erikoishammaskirurgilla, kun juuret oli niin lähellä leukahermoa, ettei terveysaseman hammaskirurgi uskaltanu sitä lähteä poistamaan.
Kerroin aina etukäteen, että pelkään ihan hirveästi ja sain kahessa viisurin poistossa rauhottavaa + puudutuksen ennen toimenpidettä. Vikaa viisuria poistettaessa sain niin tujun "rauhotuksen", että nukahdin tuoliin :D Heräsin kun puuduttivat ja seuraavan kerran, kun alkoivat kiskoa hammasta irti :whistle: Toimenpiteen jälkeen nukuin 2h tarkkailussa.
Kerro, että pelkäät niin osaavat ottaa sen huomioon. Ei nykyään enää ihmisiä turhaan rääkätä, jos pelottaa :wave:

en ymmärrä mikä siinä niin pelottaa, mut kauhulla odotan huomista. aion kyllä tehdä heti sille lääkärille selväks, että kaikki puudutukset kehiin ennenku koskeekaan mun suuhun. (ellen sitte oo liuennu jo sieltä odotushuoneesta kotiin paniikissa) eikä siinä vielä mitään, mut pelkään niitä piikkejäki! oikeesti, mikä mua vaivaa???
ja kaikenlisäks mua HÄVETTÄÄ mennä sinne ku en oo ajoissa menny. se elkaa kuitenki saarnaamaan et oisit tullu aikasemmin jne......
nooh, ehkä mä lopetan tän panikoinnin ja menen vaan, onpahan sitte ohi.

p.s. apua!

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Riippuu reikien koosta, että kuinka monta paikataan kerralla. Juurihoito on kyllä käsittääkseni aina vähintään kahden käyntikerran homma. Jos on oikein paha tapaus, niin menee kolme kertaa.

Niin se juurihoito tehdään aina juuri/kerta. Eli etummaisissa on kaksi juurta, niin menee kaksi kertaa. Takimmaisissa on kolme ja menee kolme kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävä:
en ymmärrä mikä siinä niin pelottaa, mut kauhulla odotan huomista. aion kyllä tehdä heti sille lääkärille selväks, että kaikki puudutukset kehiin ennenku koskeekaan mun suuhun. (ellen sitte oo liuennu jo sieltä odotushuoneesta kotiin paniikissa) eikä siinä vielä mitään, mut pelkään niitä piikkejäki! oikeesti, mikä mua vaivaa???
ja kaikenlisäks mua HÄVETTÄÄ mennä sinne ku en oo ajoissa menny. se elkaa kuitenki saarnaamaan et oisit tullu aikasemmin jne......
nooh, ehkä mä lopetan tän panikoinnin ja menen vaan, onpahan sitte ohi.

p.s. apua!

Miekään en uskalla mennä kun alkaa huutamaan että miksi et ole aiemmin tullu :( Ja ne piikit :x

oon pitkittäny tätä hammaslääkäriin menoa jo monta vuotta!!! nyt särkee tosiaan leukaluuhun asti ja oisin kyllä sitäki kestäny buranan voimin, mut kuulin, että jos sieltä juuresta leviää joku tulehdus, se voi helposti mennä aivoihin!!! tuli kiire soittaa hammaslääkärille, vaikka en mä edelleenkään ole varma, uskallanko oikesti...
mä tuun huomenna kertomaan miten meni, jos jotain kiinnostaa :)

muakin pelotaa sikana mennä hamppilääkäriin kun on yksi pikkasen lohennut hammas ja ei koske muuta sit kun syöpi,nii silloin käyp vähä siihe koloon,no toivon että paikkaavat vaan sen ja hioovat ja siinä se...pakko uskaltaa mennä ja varata aika jo heti ensi viikolla..

Täällä myös yks kammoinen!! :wave:
Mun pelkoni meni niin pahaksi, että pari vuotta sitten yks hammas tulehtui niin pahasti, että koko poski paisui tennispallon kokoiseksi!! :o
Viimein oli pakko mennä hammaslääkäriin, kun ensin olin viikon syönyt panacodeja ja buranaa aivan tolkuttomat määrät. Sanoivat, ettei voi tehdä muuta ku määrätä antibiootit ja seuraavalle päivälle uus aika. Pääsin kotiin, niin soitin sanoin, etten tule. En yksinkertaisesti uskaltanut.
Lopulta sain lähetteen sairaalaan, että hoidetaan narkoosissa.
Erinäisistä syistä asia venyi ja loppujen lopuksi olin nyt viime syksynä sairaalassa hoidettavana.
Nukutuksessa pari tuntia, jona aikana hoidettiin koko kalusto kerralla kuntoon!!
Kyllä oli helpottunut olo sen jälkeen!! :D

Yhteistyössä