Hammaslääkäriin ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuhhaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

huuhhaa

Aktiivinen jäsen
16.06.2004
1 473
0
36
Mä en pelkää mitään niin paljoa kuin hammaslääkärin tuolia ja sitä mitä siellä tehdään.
Kouluajoilta jäännyt tämä kammo. Muutta nyt on pakko mennä kipu päivysykseen sillä kipu on aivan kamalaa :(
Selitin ajanvaraukseen että tää on viimeinen paikka minne tuun vapaaehtoisesti ja pelkään aivan kuollakseni. Mutta nyt on pakko. mies lupas lähtee mukaan ja tulla sinne huoneeseen saakka mun turvaksi :heart: Onneksi sillä muuten mä varmaan en anna mitään tehdä.
Joskus kauan aikaa sitten olin pelkopolin asiakas yksityisellä oli todella ihanaa kun siellä ymmärrettiin. Silloin sain kunnalta lähetteen kun kunnassa oli niin kamalat jonot että ikinä eivät niitä olisi saanneet purettua (helsinki).
Mutta sitten tapahtui jotain erään juurihoidon tiimoilla tuli niin paha tulehdus että meinas henki mennä tuli paise kurkkuun ja viikko maattiin sairaalassa. Joten tämän jutun jälkeen en ole hammaslääkärin ovea itselleni avannut.

paitsi tänään :/ Kukaan toinen ihminen ei voi ymmärtää miltä tuntuu jos ei tästä taudista kärsi. Voi kun kaikki olisi äkkiä ohitse ja olisn jo kotona. Että tälläistä tällä kertaa täällä.

voi :hug: toi on ihan kamalaa ku pelkää jotain, musta tuntuu hassulta et miten voi pelätä hammaslääkäriä ku itse en pelkää yhtään, päinvastoin melkein nautin siitä ku annetaan särkevään hampaaseen juurihoitoa :ashamed: :ashamed: mutta ite pelkään gynekologia en ole ikinä antanut
edes papanäytettä koska pelkää ihan kuollakseni sitä ronkkimista :ashamed: :ashamed:
ja toinen mitä pelkään henkeni edestä on muurahaiset, siis voi tsiisus että mä kammoan niitä!
en ymmärrä miten joku voi pelätä hämähäkkejä
:whistle: mua ei haittaa vaik mun naamalla menis hämppis mut apua jos nään murkun jossain :ashamed: meillä ihmisillä on kullakin omat pelkonsa...
joskus ne voittaa tai ei, itse olen ylittäny ison kynnyksen ku opin nielemään viime antibioottikuurilla lääkkeet kokonaisina, mulla on koko ikä ollut ihan helvettiä niellä lääkkeitä, kyökin ne pihalle melki oksennuksen kera mutta oli pakko opetella ku oli paha tulehdus ja ne lääkkeet piti niellä vaan kokonaisina, sit tajusin et miks oon ees pelännyt tällästaki :o

Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
paitsi tänään :/ Kukaan toinen ihminen ei voi ymmärtää miltä tuntuu jos ei tästä taudista kärsi. Voi kun kaikki olisi äkkiä ohitse ja olisn jo kotona. Että tälläistä tällä kertaa täällä.

Ymmärrän kyllä hyvin tilanteesi. Itselläni myös traumat kouluhammaslääkäristä. Tämän vuoksi en käynyt liki 20 vuoteen hammaslääkärillä, kunnes oli pakko. Pelko loppui kuin taikaiskusta siihen kun jouduttiin vetämään kaksi mätää poskihammasta pois. Nykyisin käyn tarkistuksessa vuosittain.

Se pelko kannattaa yrittää voittaa sillä mitä kauemmin vitkuttelee, sitä suurempaa remonttia on odotettavissa... Itselläni suurin kynnys oli varmaankin yksinkertaisesti tilata se aika koska hävetti kertoa, etten ole käynyt hammaslääkärissa kuin viimeeksi lapsena. Ihme kyllä, itse toimenpiteitä en pelännytkään sitten yhtään.

Tsemppiä, hyvin se menee! Eipä vissiin kukaan ole kuollut pelkoonsa hammaslääkärin tuoliin ;)

Yhteistyössä