Hampaat tippuu suusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miksi tunne on sellainen? Aamulla paha haju suussa, ainakin tuntuu siltä. Lisäksi hampaita vihloo vähän ja ne tuntuvat "heikoilta". Pesen hampaat aamuin ja illoin, tosi hyvin. Syön lisäksi ksylitolipastilleja aina ruuan jälkeen. Mistähän toi mun olo voisi johtua?

millai ne tuntuu "heikoilta"? syötkö monipuolisesti ja sellaistakin ruokaa, että hampaille on työtä (pureskeltavaa..esim. porkkanaa)? Jos hampaita vihloo niin oletko kokeillut sensodynea? ja hellää harjausta? voi olla että kiille on vähissä hampaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
millai ne tuntuu "heikoilta"? syötkö monipuolisesti ja sellaistakin ruokaa, että hampaille on työtä (pureskeltavaa..esim. porkkanaa)? Jos hampaita vihloo niin oletko kokeillut sensodynea? ja hellää harjausta? voi olla että kiille on vähissä hampaissa.

Ne tuntuu välillä kuin ne hajoaisivat suuhun, tuntuu että voisi mennä rikki. Syön mielestäni monipuolisesti. Ja hammastahnana on pepsodentia, harjaan hellästi. Ja kun tämä ongelma on tullut vasta viime viikkojen aikana, ei tätä ole ennen ollut. Ja samalla tavalla olen elänyt (syönnit, pesut jne ).

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tuli vaan mieleeni, oletko raskaana?
Mulla paheni hammasvaivat ekoina raskausviikkoina.

En ole. Lapsi on jo kohta 2v. Tulipa muuten mieleen, että join paljon hiilihappoista vettä silloin kun vaivat alkoivat (olimme etelässä ja siellä join viikon ajan sitä ). Voisikohan siitä jotenkin johtua ja nyt ne eivät vain ole vielä palautuneet. Lomasta aikaa nyt 2 viikkoa.

Yhteistyössä