Hampaiden pesusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myräkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myräkkä

Aktiivinen jäsen
29.09.2005
2 509
0
36
Siis, kun aloitin poikamme hampaiden pesun, ei siinä ollut mitään ongelmaa, hän oikein nautti siitä.

Yhtäkkiä siitä kuitenkin tuli pojalle (1v2kk) epämiellyttävää. Nyt kun hän edes näkee hammasharjan, menee huulet niin visusti yhteen ettei siitä saa harjaa mitenkään läpi.

Mitä tehdä? Millä mä saisin hampaat pojalta pestyä? En siis ole tahnaa käyttänyt, ja hammaskiilteestä on lohjennut palanen (mutta se ei ole ennen häirinnyt hampaanpesua).

Apua nyt, en kai voi lopettaa hampaiden pesua kokonaan?

Minä en ole stressiä hampaiden pesusta ottanut, vaikka se meilläkin välillä on melkoista tahtojen taistelua ollut. On mennyt useampi ilta, ettei hampaita ole pesty laisinkaan, en ole väkisinkään viitsinyt. Pidä pieni tauko, älä edes puhu hammaspesusta ja koeta sit uudestaan. Anna pojan pestä itse ja yritä toisella harjalla välistä, niin minä teen. Kyllä se siitä!

Jos et ole käyttänyt hammastahnaa tähän mennessä, niin nyt voisit kokeilla aivan olemattomalla määrällä. Laitat vain sen verran, että saa hieman makua, jospa sitten innostuisi taas pesusta. Oletko katsonut pojan suuhun, ettei siellä ole mitään, mitä aristaisi esim. limakalvoilla. Puhkeavat hampaat aiheuttavat myös aristusta ikeniin. Älä kuitenkaan anna periksi pesussa, vaan jatka sitkeästi tappelusta huolimatta, pian huomaat, että poika antaa periksi.

Hammastahnojahan on kaikkia tosi herkullisen makuisia, ehkä kannattaisi tosiaan kokeilla jotain houkuttelevaa tahnaa. Ne tuoksuukin niin hyvältä (ihan kuin karkilta), että lapsesi tuskin voi vastustaa.

Onko lapsesi käynyt lääkärillä lähiaikoina?Meillä esikko pisti aikanaan stopin päälle hampaiden pesussa kun inhosi ylikaiken lääkärissä käyntiä ja lähinnä sitä "sano aaaaaa" kohtaa missä tikkua tungetaan suuhun....Osta nappulallesi jotain suosikki hammastahnaa,nallepuh,muumi tms ja joku tosi kiva harja minkä kuvasta hän innostuu,tai anna hänen harjata sinun hampaita ja sen jälkeen pyydä että äiti saa harjata lapsen hampaita....muita ideoita ei nyt tule mieleen :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ole stressiä hampaiden pesusta ottanut, vaikka se meilläkin välillä on melkoista tahtojen taistelua ollut. On mennyt useampi ilta, ettei hampaita ole pesty laisinkaan, en ole väkisinkään viitsinyt. Pidä pieni tauko, älä edes puhu hammaspesusta ja koeta sit uudestaan. Anna pojan pestä itse ja yritä toisella harjalla välistä, niin minä teen. Kyllä se siitä!
i
meillä hampaat PESTÄÄN joka ainut ilta ja aamu, halusi lapsi sitä tai ei...
ei ne hampaat pysy kunnossa ja terveinä jos niitä ei huolla ja vastuu huollosta on AINA vanhemmilla.. entäs sitten kun hoito laiminlytödään ja tulee reikiä? hammaslääkäri ei ole mikään kiva paikka, ainakaan jos joudutaan hoitoja tekemään?

Yhteistyössä