hampaiden reikiintymisestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
minkä ihmeen takia mun hampaat on menny näin huonoon kuntoon?? reikiä taitaa olla enemmän kuin uskallan edes laskea. harjaan hampaat aamuin ja illoin, en syö paljoa makeaa ja muutenkin elämäntavat kunnossa niin mistä tämä voi johtua? :(

ei ole ainakaan mitään lääkitystä päällä.. geeneistä en tiedä sitten.. pelottaa mennä hammaslääkäriin kun saa kuulla hirveää valitusta, etten muka hoida hampaitani :(

Toisilla vaan hampaat reikiintyy herkemmin kun toisilla, näin meille kävi lukiossa hammaslääkäri opettamassa. Että joku voi vaikka koko ajan imeskellä jotain pastillia eikä reikiä tuu, ja vaikka toinen yrittää parhaansa mukaan hoitaa hampaitaan, reikiä tulee silti.

Mulla on myös tuo ihan sama ongelma ja saanut valitusta kuulla hammaslääkärissä siitä kouluiästä asti ja sen takia meinaa välillä hammaslääkärikammoa pukata. Yleensä saat asiallisempaa kohtelua hammaslääkärissä, kun sanot jo valmiiks, että olet hammaslääkäripelkoinen. Toimii ainakin yleisellä puolella ja yksityistä voi aina vaihtaa jos saa pöljän lääkärin. Etenkin aina raskauden aikana mulle tulee vaikka mitä hammasjuttuja ja vaikuttaa senkin jälkeen vielä pitkään. Sulla voi myös olla suun ph niin hapan ihan luonnostaan, että se voi jo tuota reikiintymistä vaikuttaa. En kyllä ymmärrä et miks siellä hammaslääkärissä pitää aina valittaa sille asiakkaalle sen ongelmista, kun niiden tehtävä on vaan korjata ne hampaat eikä ruveta aikuisille ihmisille saarnaamaan asioita mitkä on jo sata kertaa kuullut ja toteuttanut vaan tulos aina sama. Tosi kiva monella mennä sinne hammaslääkäriin, kun aina syyllistetään eikä uskota mitä asiakas sanoo.

Syötkö kenties paljon hapanta, mikä on kuluttanut kiillettä. Hampaita ei saa harjata heti happaman (jogurtin, hedelmä, mehut) jälkeen. Jos et vielä ole käyttänyt nestemäistä fluoria, niin varmaankin kannattaa ottaa käyttöön. Hampaat kestävät vain 5 happohyökkäystä vuorokaudessa. Ja niidenkin jälkeen olisi hyvä ottaa ksylitolia, tai juustoa/maitoa tai vettä.

Yhteistyössä