Hampaiden tulon vaikutus maidon juontiin ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja E-07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

E-07

Jäsen
02.01.2008
355
0
16
Tuossa se kysymys. Kun meidän pojalle tuli eilen hammas. Ja nyt on parisen viikkoa ollut tätä ettei juo päivällä maitoa. Ainoastaan nukkumaan mennessä 200 ml ja yöllä 200 ml sekä aamulla puurossa saa 150 ml. Eli kyllähän tuossa jo tulee 550 ml joka on ihan hyvä. Mutta mistäköhän tämä johtuu ? Syö soseita 3 purkkia päivässä + nuo edelliset mitä mainitsen. Olen kyllä kokeillut antaa kylmänä, huoneenlämpösenä ja lämpösenä maidon - ennen ruokaa, ruoan aikana ja jälkeen ruoan - nokkamukista ja tuttipullosta. Ei vaan mene. Mitä voi "tapahtua" jos maidon määrä on tuo ja lähinnä jos ei juo päivän aikana mitään ? Pissaa ja kakkaa normaalisti kyllä.
 
täälläkin tuli perjantaina eka hammas. yleensäkin noin 2 viikkoa ollut huonompi syömään. soseita on muutenkin syönyt vähän, mutta nyt huomattavasti väheni sekin.maitoakin joi vähemmän. ikää 7kk. tänään sitten taas omatekoinen sose maistu ja äiti oli iloissaan =)

Päiväunet lyheni typyllä ja oli kiukkunen. Yöunetkin meni risaseksi. Jospa se taas tästä, kun hammas kasvaa.

En osaa sanoa mitä tapahtuu jos ei juo ollenkaan maitoa. Ei ole siitä kokemusta. Ajattelin lähinnä vastata, että täällä myös tuo syöminen kärsi, kun hammas tuli :/
Itse en ole maidon määrää niin ajatellut paljonko juo päivän aikana.
 
meillä tuli kuukausi sitten ekat kaks hammasta ja pari vkoa sitä ennen poitsu joi tosi huonosti pullosta maitoa. Jälkeenpäin kun asiaa oon miettiny niin arvelen että ikenet on tietty ollu sen verran hellät ettei pullo ole mukavalta suussa tuntunu(muuta selitystä en o keksiny). Sain maitoa menemään nokkamukista päiväsaikaan jonkun verran ja ruokiin yritin sujuttaa normaalia enemmän maitoa. Välipalaksi vaihdoin pilttijugurtit, jotta poitsu sai kalsiumia tarpeeksi. Aamumaito ja iltamaito meni kyllä pullosta(outoa).
Tätä "juomattomuutta" kesti tasan sen 2 vkoa ja sen jälkeen kun hampaat puhkesi maistui myös maito normaaliin tapaan.
 
Meillä tyttö kanssa 7 kk ja nyt tänään ja eilen ei ole kyllä paljoa syönyt saati juonut. Hampaita ei vielä ole, että voisikohan siitä sitten johtua? Kun katson suuhun niin en kyllä näe että ikenet yhtään punottaisi, mutta voisko tuo silti siitä sitten johtua?

Minäkin vaan mietin että mitenkä kauan tätä tämmöistä "syömättömyyttä" voi oikein seurailla? Muuten on ainakin vielä ollut ihan hyväntuulinen, koputtaa puuta...

Soseita menee siis entisen purkillisen sijaan muutama lusikallinen ja maitoa ehkä 5-6dl...
 
meillä tuli n viikko sit eka hammas. En oo huomannu vaikutusta maidon juonnin määrään,mut sen oon huomannu et on alannu pureskeleen sitä tuttia samalla ku pitäis maitoo juoda.
soseiden syöntiin ei ole vaikuttanu.
 

Yhteistyössä