Hampaista..HELP!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aukustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aukustiina

Uusi jäsen
02.05.2005
3
0
1
Asiani on varmasti monen mielestä tosi turhamainen..mutta vaivaa kovasti mieltäni!

Nuoruudessani oli hampaiden hoito sitä sun tätä ja nyt on ikävä kyllä ainakin neljä hampaista poistouhan alla, osa näkyvällä paikalla.

Mitä sitten tilalle??
Onko kellään kokemusta osaproteesista? Näkyykö se ulospäin, onko hyvä syödä sen kanssa?? tällaisia asioita mietin.

Entä silta, joka olisi suussa kiinteästi?? Tai implantit?
ne ovat kyllä hintavampia ratkaisuja enkä tiedä onko niihin minulla mahdollisuutta.

Kiitos, jos joku viitsii vastata!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2005 klo 11:35 Aukustiina kirjoitti:
Nuoruudessani oli hampaiden hoito sitä sun tätä ja nyt on ikävä kyllä ainakin neljä hampaista poistouhan alla, osa näkyvällä paikalla.

Mitä sitten tilalle??
Onko kellään kokemusta osaproteesista? Näkyykö se ulospäin, onko hyvä syödä sen kanssa?? tällaisia asioita mietin.

Entä silta, joka olisi suussa kiinteästi?? Tai implantit?
ne ovat kyllä hintavampia ratkaisuja enkä tiedä onko niihin minulla mahdollisuutta.

Asiasi on kaikkea muuta kuin turhamainen. Ensin pitäisi kysyä ainakin yhden hammaslääkärin mielipidettä siitä, miten purentasi saataisiin parhaimpaan mahdolliseen kuntoon eli mitkä hampaat ovat ns. välttämättömät.

Osaatko kertoa täsmälleen, mitkä hampaat ovat kyseessä: esim.:ylähampaista aletaan laskeminen keskeltä, niin että iso vasen etuhammas on vasen ykkönen. Siitä sitten lasketaan kohti kurkkua numeroittain.

Silloilla on taipumus romahtaa eikä niitä korvaa kukaan.

Implantit kuulostavat järkevältä vaihtoehdolta, ainakin niissä kohdin, missä hampaat näkyvät.

Kunhan olet kertonut mitkä hampaat sinulta poistetaan, mietin lisää.

Kiitos vastauksesta!!

Varmaan ylhäältä ensimäiset poskihampaat ja ne niiden edessä olevat. Eli onko sitten vitoset ja kutoset molemmin puolin.
Ne kyllä näkyy kun nauran ja on se varmasti vaikea syödäkin jos niitä ei ole.

Proteesi olisi varmaan minun budjetille paras vaihtoehto, mutta mietin onko siihen vaikea tottua ja näkyykö se ulospäin.Ja minkälainen sen pitäisi olla.

Implantithan on lähemmäs 2000e kpl.

No mä olen "vasta" 29 vuotias ja tulin tälle puolelle vierailemaan...pakko oli tähän silti kommentoida...et todellakaan ole ainoa :hug: täällä on toinen huono hampainen...multa lähti iso hammaspaikka yhdestä hampaasta tuolta vasemmalta puolelta, en heti menny hammaslääkäriin ja niinpä se sitten toffeeta syödessä lähti kokonaan pois :ashamed: näkyy tyhjä aukko ku nauraa. Mun hampaissa on enemmän paikkoja ku omaa hammasta. Kaverilta on vedetty kaksi huonokuntoista hammasta pois ja äidiltäni aikoinaan monta hammasta. Mutta hei...hampaita ne vaan on :hug: joku sairastaa syöpää yms joten ei pitäis valittaa "pikku" asioista

Yhteistyössä