Hampaita tulee, kipuilee, voiko viedä päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Mä en ainakaan sais saitsua jos lapselle on hampaita tulossa,eli hoitoon veisin,kun ei ole kuumetta.

:laugh:

anteex :ashamed:

mutta kuume ei ole pelkästää syy!

Täällä ja epäilen että muuallakin lääkärit tai hoitajat nauraisi tk:sta pihalle, kun menis pyytään saikkulappua siksi kun lapselle tulee hampaita.Asia on erikseen jos lapsi on kuumeinen.Hampaista johtuvaa kipua voi kyllä lääkitä tarpeen mukaan, mutta saikkua siitä harvemmin saa

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä en ainakaan sais saitsua jos lapselle on hampaita tulossa,eli hoitoon veisin,kun ei ole kuumetta.

Täällä ja epäilen että muuallakin lääkärit tai hoitajat nauraisi tk:sta pihalle, kun menis pyytään saikkulappua siksi kun lapselle tulee hampaita.Hampaista johtuvaa kipua voi kyllä lääkitä tarpeen mukaan, mutta saikkua siitä harvemmin saa

no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri jos ei laitalepoa. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä.
ja vanhan aikasta ajatella että tarttuvan taudin takia vaan kotiin.
ennemmin katsotaan lapsen yleiskunto ja voiko olla hoidossa.

niinkun jo päiväkodin henkilökunta on tehnyt ja todennut että lapsi on liian kipeä. Että jos henkilökunta näkee lapsen kivun niin kyllä vanhempikin pitäisi huomata. Niin kun tässä äiti onkin huolissaan.
Sillä ei oo mitään väliä miksi lapsi on kipeä mutta jos hän on niin kipeä ettei jaksa hoitoon niin kai sen nyt järkikin sanoo että tarvii olla kotona jaäidin lähellä

Sithän mä saisin olla jatkuvasti pois töistä jos jokaisen kiukuttelun takia jään saitsulle ja tuskin lekurikaan kovin herkästi saitsulappua kirjoittaa.. jos Niko-Petterille ei puuro oikein tänään maistu!

jos nyt lukisitkuitekin uudelleen.
että luepas tosiaan mitä on kirjoitettu. Jokainen joka omilla aivoilla osaa ajatella tietä onko lapsella kyse normi kiukusta vai kivusta. Oletko noin yksinkertainen vai esitätkö vaan?

Ja mikä sua mättää!

:D ai mua. ei mikään. lue omat komentit ja kysy samaa. :D
muox. laitoin vain tosiasian kun rupesit vääntää ihan asian sivusta. kun kyse ei ollut perus kiukuttelusta.

Joo,mutta kumman hyökkäävä tapa sulla on.Mä sanoin vaan itse että saattaisi olla hankalaa saada sairaslomaa lääkäristä kyseisessä tapauksessa,mutta jos lapsi olis tosissaan KIPEÄ hampaiden tulosta niin enköhän mä jollain keinolla hankkis sen saitsulapun :D

netskuli, luitko itse huolella mitä kirjoitin?

"no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä."

NOIN KIPEE, siis poika on rutisevainen eikä syö hyvin, mutta miten muuten poika on sinusta NOIN KIPEE? Särkylääkkeet auttaa kyllä, mutta kuten sanoin, eivät anna suppoa päiväkodissa vaikka olen yrittänyt pyytää. Joten annan vain kotona, aamuin illoin. Ja pojan kiukuttelut ovat kuulema päiväkodissakin ajoittuneet päiväunien jälkeiseen hoitoaikaan.. eli kun särkylääkettä taas tarvittaisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Milli:

"no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä."

NOIN KIPEE, siis poika on rutisevainen eikä syö hyvin, mutta miten muuten poika on sinusta NOIN KIPEE? Särkylääkkeet auttaa kyllä, mutta kuten sanoin, eivät anna suppoa päiväkodissa vaikka olen yrittänyt pyytää. Joten annan vain kotona, aamuin illoin. Ja pojan kiukuttelut ovat kuulema päiväkodissakin ajoittuneet päiväunien jälkeiseen hoitoaikaan.. eli kun särkylääkettä taas tarvittaisiin..

Sun päiväkodissa taitaa olla netskuli töissä :kieh:.Kyllä meillä antibiootit annetaan,silloin kun ne on annettava..
*muoks*miks ne ei suppua suostu antamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:

Täällä ja epäilen että muuallakin lääkärit tai hoitajat nauraisi tk:sta pihalle, kun menis pyytään saikkulappua siksi kun lapselle tulee hampaita.Hampaista johtuvaa kipua voi kyllä lääkitä tarpeen mukaan, mutta saikkua siitä harvemmin saa

no jos lapsi on noin kipee mitä kerrottiin ja päiväkodissa sanottiin että hoitoon ei ole tulemista niin on vastuuton lääkäri jos ei laitalepoa. Kato kaikille lapsille särkylääkkeet ei auta. Niinkun tässä tapauksessa oli. Vai mitä.
ja vanhan aikasta ajatella että tarttuvan taudin takia vaan kotiin.
ennemmin katsotaan lapsen yleiskunto ja voiko olla hoidossa.

niinkun jo päiväkodin henkilökunta on tehnyt ja todennut että lapsi on liian kipeä. Että jos henkilökunta näkee lapsen kivun niin kyllä vanhempikin pitäisi huomata. Niin kun tässä äiti onkin huolissaan.
Sillä ei oo mitään väliä miksi lapsi on kipeä mutta jos hän on niin kipeä ettei jaksa hoitoon niin kai sen nyt järkikin sanoo että tarvii olla kotona jaäidin lähellä

Kirjoitinkin, että harvemmin saa..lauseeseeen sisältyy kuitenkin poikkeuksen mahdollisuus.Sitä vaan pitää osata tulkita ;)

Ja täällä kyllä sais asian vuoksi tapella oikein tosissaan ja tiedä meniskö sittenkään perille...on sellanen tämä meidän tk :/

ja jos särkylääkkeet auttavat, niin silloin varmastikin pärjää niiden avulla hoidossakin..jos ei kuumetta ole riesana.

Itse just muutama päivä sitten jouduin hakemaan lapset kesken päivän pois hoidosta kun soittivat et nuorempi valittaa poskea kipeäksi ja on itkuinen. Käytiin sit lääkärissä ja lääkäri totesi et viruksen aiheuttama korvatulehdus olisi ja kirjoitti reseptin kipulääkkeeseen. No illan oli sit kivuton ja yö meni ihan ok niin seuraavana päivänä menivät sitten jo takaisin hoitoon ja mitään ongelmia ei ollut. Voisko kokeilla jotain suun kautta otettavaa särkylääkettä ja voisko ne hoitajat sitä sitten antaa siellä päiväkodissa jos kerran tarvetta on? Kyllähän se varmasti hankalaa on jos paljon joutuu muutenkin olemaan töistä pois lasten sairastelessa ja sit vielä senkin takia et tulee hampaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mieti jaksaisitko itse olla siinä kunnossa töissä?

Särkylääke ei välttämättä auta koko päivää ja pk:ssa ei saa antaa kuin reseptilääkkeitä.

Miksi ei saisi antaa muuta kuin reseptilääkettä? Meidän lsten pk:ssa ainakin saa kun on valmiiksi annosteltu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Särkylääke ei välttämättä auta koko päivää ja pk:ssa ei saa antaa kuin reseptilääkkeitä.

Miksi ei saisi antaa muuta kuin reseptilääkettä? Meidän lsten pk:ssa ainakin saa kun on valmiiksi annosteltu.

tämä on valitettavasti ohjeistus päiväkodeille... en oikein tiedä miksi. Hyvä jos teillä kuitenkin annetaan! :)

Me lähdetään nyt lääkäriin, katsotaan saadaanko saikkua jälleen.. =/
Sanoivat päiväkodista etteivät lääkitse muuten lapsia kun jos on resepti ja lääkkeet tuodaan kerta annoksina. Eivät saa kuulema säilyttää lääkkeitä päiväkodin tiloissa kerta annoksia enempää.. vein yhden supon viimeksi päiväkotiin, sanoivat etteivät ota vastaan koska eivät voi antaa muita kun reseptilääkkeitä..

Mutta tosiaan, lähden nyt taas saikkua hakemaan, ymmärrän kyllä että kipeän lapsen paikka on kotona, mutta kun särkylääkkeen voimin poika on ihan oma itsensä ja päivällä kun särkylääkkeen vaikutus lakkaa, poika on vain tavallista rutisevaisempi eikä syö.. pitää kai liiotella vähän oireita lääkärille että poika saa "sairastaa" kotona..
Pomolle pitää vain todeta että poika on taas kipeä..

Palataan, mukavaa päivää kaikille..

Sanoivat päiväkodista etteivät lääkitse muuten lapsia kun jos on resepti ja lääkkeet tuodaan kerta annoksina. Eivät saa kuulema säilyttää lääkkeitä päiväkodin tiloissa kerta annoksia enempää.. vein yhden supon viimeksi päiväkotiin, sanoivat etteivät ota vastaan koska eivät voi antaa muita kun reseptilääkkeitä..

No auttasko jos pyytäsit lääkäriltä resepin kipulääkkeeseen (esim. Pronaxen) ja sit veisit sitä kerta-annoksen päiväkotiin jonka voisivat sitten hoitaja antaa?

Kyllä mä vein koko pullon,kun ei sitä nestemäistä antibioottia voinut oikein annostellakkaan.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja archie:

No auttasko jos pyytäsit lääkäriltä resepin kipulääkkeeseen (esim. Pronaxen) ja sit veisit sitä kerta-annoksen päiväkotiin jonka voisivat sitten hoitaja antaa?

ja tuo pronaxen on pitkävaikutteista! riittää kun antas vaan aamulla! ei tarvitse edes mukaan annosta laittaa

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tämä on valitettavasti ohjeistus päiväkodeille... en oikein tiedä miksi. Hyvä jos teillä kuitenkin annetaan! :)

Meidän tytön päiväkodissa antavat vain pitkäaikaissairaiden lasten lääkkeet, kuten esim. astma, diabetes, sydänlääkkeet. Sain tosissaan vääntää kättä johtajan kanssa, kun vein tytön hoitoon nestemäisen Ventolinen kera, ja sanoin että tätä nyt sitten annetaan lapselle kolmen viikon ajan aamulla, päivällä ja illalla. Oli reseptilääke, tytölle määrätty, mutta siltikään eivät meinanneet antaa. Kun kysyin että pitääkö mun nyt sitten ottaa TERVE mutta astmataipumuksen omaava lapseni pois tarhasta ainakin kolmeksi viikoksi, vai mitä tässä tehdään, niin suostuivat antamaan lääkkeen. Lääkäri oli määrännyt tuon Ventolinen tytön pitkäkestoisen yöyskän takia, muuten lapsi oli ihan terve: pirteä ja reipas, syö hyvin ja nukkui suht hyvin (paitsi yskänpuuskan saadessaan), ei korvatulehdusta, ei vatsakipua, ei ripulia, ei nuhaa, ei kuumetta, ei mitään. Eli en todellakaan pidä tervettä lasta kotihoidossa vain siksi, että hänellä ehkä saattaa olla astma kuten äidilläänkin |O , mutta ei ole varsinaista astmadiagnoosia tehtynä, ja lääkettä ei inhaloida vaan se otetaan nestemäisenä koska ainoa oire on yskä, ei pihinä tai keuhkoista kuuluvat äänet :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja archie:

Pronaxenia annetaan 12 h välein, eli kerran aamulla, kerran illalla. Ei ole tarvis lääkitä lasta päiväkodissa =)

Noniin, voin kertoa ettemme saaneet sairaslomaa vaan mustaa valkoisella tiedoksi päiväkodille että kipulääkettä suppona tai nestemäisenä, kumpi heille sitten paremmin sopiikin, 3 kertaa vuorokaudessa 3päivän ajan. Promaxeniin saadaan resepti jos koen tarpeelliseksi muttei kirjottanut moista koska sanoin että menee panadol supolla ohi kipuilut, mutta pitäisi saada päivälläkin sitä..
no, nyt on lääkärintodistus että päivälläkin tarvii joten eiköhän huomenna mun viemä yksi suppo kelpaa ja ehkä se jopa voidaan laittaa pojalle jos on kipeän oloinen vielä..

Noniin, voin kertoa ettemme saaneet sairaslomaa vaan mustaa valkoisella tiedoksi päiväkodille että kipulääkettä suppona tai nestemäisenä, kumpi heille sitten paremmin sopiikin, 3 kertaa vuorokaudessa 3päivän ajan. Promaxeniin saadaan resepti jos koen tarpeelliseksi muttei kirjottanut moista koska sanoin että menee panadol supolla ohi kipuilut, mutta pitäisi saada päivälläkin sitä..
no, nyt on lääkärintodistus että päivälläkin tarvii joten eiköhän huomenna mun viemä yksi suppo kelpaa ja ehkä se jopa voidaan laittaa pojalle jos on kipeän oloinen vielä..

Noniin,mitä mä sanoin,etten olis itsekkään saanut saitsua vastaavassa tilanteessa..Toivottavasti ienkivut helpottaa kohta =)

Sun päiväkodissa taitaa olla netskuli töissä :kieh:.Kyllä meillä antibiootit annetaan,silloin kun ne on annettava..
*muoks*miks ne ei suppua suostu antamaan?

ihan sääntöjen siis lain mukaan ei lääkkeitä saa antaa